Για την οργανική σύνθεση του προσωπικού από το ΠΥΣΠΕ για το σχολικό έτος 2016-2017 (συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ 27/6/2016)
Στη συνεδρίασή του το ΠΥΣΠΕ (27/6/2016) με θέμα τα κενά και τα πλεονάσματα κάθε περιοχής , στην ουσία μέσα στα πλαίσια της συνολικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής ( 27άρια τμήματα – εγκύκλιοι κι υπουργικές αποφάσεις για τα ολοήμερα – τμήματα ένταξης – 14άρια τμήματα στα νηπ/γεία κτλ), επιχειρείται μια διαδικασία «σκούπας», με βαρύτατες επιπτώσεις σε μόνιμους – αναπληρωτές και κυρίως στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Ταυτόχρονα χρησιμοποιούνται ως άλλοθι για την πιστή εφαρμογή των παραπάνω κατευθύνσεων, αντιεπιστημονικές – συντηρητικές ως κι αντιδραστικές παιδαγωγικές αντιλήψεις που επιστρατεύονται απ’ την αστική τάξη κι αναπαράγονται από μέλη των ΠΥΣΠΕ και που απαντούν ακριβώς στις ανάγκες αυτής της τάξης κι όχι βέβαια στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών.
Στόχος της πλειοψηφίας του ΠΥΣΠΕ ήταν ή η άμεση αντιστοίχιση της λειτουργικότητας μιας σχολικής μονάδας με την οργανικότητά της, βάση των εκτιμήσεων του ΠΥΣΠΕ για τη σχολική χρονιά 2016 -2017, ή η μετάθεση αυτής της διαδικασίας λίγο αργότερα και η διαχείρισή της μέσω των λειτουργικών υπεραριθμιών που θα προκύψουν στην αρχή της σχολικής χρονιάς βάση της λειτουργικότητας (ή σε συνδυασμό και με αντιστοίχιση με την οργανικότητα;;;) του κάθε σχολείου.
Η πλειοψηφία του ΠΥΣΠΕ επέλεξε να εφαρμόσει το δεύτερο σχεδιασμό (άρα θα δοθούν όλες οι υπάρχουσες οργανικές), απορρίπτοντας βέβαια ταυτόχρονα την πρόταση που αιρετού του ΠΑΜΕ για 20 μαθητές σε Γ,Δ,Ε,ΣΤ τάξεις – 15 σε Α και Β καθώς και στα νηπ/γεία κτλ.
Όπως και να ‘χει, τα οργανικά κενά, με βάση τα οποία θα πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις και συνολικότερα η πιστή εφαρμογή των εγκυκλίων – νόμων από τα ΥΣ που αποτυπώνουν σε γενικές γραμμές τις «ανάγκες» σε εκπαιδευτικό προσωπικό, καθορίζουν τις βάσεις ενός εργασιακού μέλλοντος συνεχούς κινητικότητας μονίμων, αλλά και ανεργίας – ομηρίας αναπληρωτών.
Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχοντας την ίδια αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση με τις προηγούμενες κυβερνήσεις, επιχειρεί να παρουσιάσει μια πλασματική εικόνα για την κατάσταση στην εκπαίδευση.
Κρίνεται απαραίτητο το επιστημονικό – διδακτικό προσωπικό του κάθε σχολείου να συνεδριάσει και παιδαγωγικά να τεκμηριώσει τις ανάγκες των μαθητών καθορίζοντας τον απαιτούμενο αριθμό Εκπ/κών που θα τις καλύψουν. Γενικά οι μέσες ανάγκες των μαθητών καλύπτονται με ως 20 μαθητές ανά τμήμα στις μεγάλες τάξεις του Δημοτικού ( Γ,Δ,Ε,ΣΤ),και ως 15 μαθητές στις μικρές τάξεις (Α,Β) καθώς και στα Νηπιαγωγεία. Επίσης η πρόταση αυτή συνοδεύεται με πρόταση για άμεση αναβάθμιση των δημ. Σχολείων που υποβαθμίστηκαν είτε λειτουργικά είτε οργανικά τα προηγούμενα χρόνια, ( π.χ. Κάσπακας – Θάνος – Κεραμειών – Μεσοτόπου …..κτλ) καθώς και την επαναλειτουργία σχολείων – νηπ/γείων που καταργήθηκαν μέσα απ΄τη διαδικασία των συγχωνεύσεων ( π.χ. Λισβόρι – Πελόπη … κτλ).
Να σημειωθεί ότι με βάση την εγκύκλιο του Υπουργείου, αρχικά η πλειοψηφία του ΠΥΣΠΕ ασχολήθηκε με την εκτίμηση μιας άμεσης αντιστοίχισης λειτουργικότητας – οργανικότητας. Τα συμπεράσματα που βγαίνουν είναι εξαιρετικά ανησυχητικά αφού τα αποτελέσματα εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής αυτής πολιτικής μεταφράζονται σε μείωση ως και 64% των κενών οργανικών θέσεων σε δημοτικά σχολεία στο νησί της Λέσβου καθώς κι 56% των αντίστοιχων στα νηπ/γεία.
Στόχος βέβαια που θα υλοποιηθεί τον επόμενο μήνα μέσω της διαδικασίας των λειτουργικών υπεραριθμιών, αφού υπήρξε πλήρης ομοφωνία σ’ αυτό της πλειοψηφίας του ΠΥΣΠΕ συμπεριλαμβανομένου και του αιρετού της ΔΗΣΥ ( πρώην ΠΑΣΚ).
Επί της ουσίας δηλαδή πλειοψηφία του ΠΥΣΠΕ κι Δ/ντρια Εκπ/σης καλούνται να επικυρώσουν τη συνολική αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική και της παρούσας κυβέρνησης που οδηγεί:
- στη διαμόρφωση πλασματικών (σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες) πλεονασμάτων.
- στην αύξηση του αριθμού των συναδέλφων που θα μετακινούνται σε περισσότερα σχολεία.
- στην απόλυση αναπληρωτών και τη διαρκή ομηρία τους.
Με αυτό τον τρόπο φαινομενικά το Υπουργείο εμφανίζει συντριπτικά μεγάλο αριθμό συναδέλφων και ειδικοτήτων να καλύπτει τις ανάγκες των σχολείων!
Έχουμε πικρή πείρα από τιs μεθοδεύσεις της Δ/νσης και Περ/κής Δ/νσης όλων των προηγούμενων ετών κι έχει καταγραφεί ο στόχος που υλοποιεί η εκάστοτε κυβέρνηση εφαρμόζοντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ που εδώ τοπικά στη Λέσβο μεταφράζεται αρχικά σε μείωση 138 οργανικών θέσεων.
Όλα αυτά θα οδηγήσουν και στον περιορισμό των μεταθέσεων και την ελαχιστοποίηση των προσλήψεων αναπληρωτών.
Η καταψήφιση και των δύο τρόπων υπολογισμού των αναγκών σε Εκπ/κό προσωπικό μόνο απ’ τον αιρετό του ΠΑΜΕ, αφού δεν αποτυπώνονται οι πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με βάση κριτήρια που θα τις ικανοποιούν ,δείχνει τη στοχοπροσήλωση όλων ( διοίκηση – παλιός κι νέος κυβερνητικός συνδικαλισμός) στην υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Πάγιο αίτημα κι πρότασή μας ως αιρετοί εκλεγμένοι με τα ψηφοδέλτια που στηρίζει το ΠΑΜΕ είναι :
- 20 μαθητές ανά τμήμα γενικής παιδείας σε Γ,Δ,Ε,ΣΤ
- 15 μαθητές στο νηπιαγωγείο και Α και Β Δημοτικού
- Να δίνονται όλα τα διευθυντικά κενά οργανικά
- Το ίδιο για κάθε θέση που μένει κενή λόγω μετάθεσης ή συνταξιοδότησης
- Όλοι οι συνάδελφοι (δάσκαλοι και ειδικότητες) να έχουν οργανική θέση
- Εγγραφή όλων των μαθητών, που την έχουν ανάγκη, στα ολοήμερα τμήματα
- Απόσυρση του άρθρου 35 που θέτει ως προϋπόθεση τον ελάχιστο αριθμό 14 για τη δημιουργία ενός τμήματος
νηπ/γείου. Μη εφαρμογή του όσο είναι σε ισχύ.
▪ Ίδρυση και επέκταση των Τμημάτων Ένταξης με μόνιμους διορισμούς του αναγκαίου προσωπικού.
- Καμιά υποβάθμιση – συγχώνευση σχολείου – νηπ/γείου.
- Αναβάθμιση – επαναλειτουργία σχολείων και νηπ/γείων ,που υποβιβάστηκαν ή καταργήθηκαν.
Οι αιρετοί οι εκλεγμένοι με τα ψηφοδέλτια που στηρίζει το ΠΑΜΕ
Μακροθανάσης Δημήτρης
Μαδυτινός Κώστας