OXI ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ, ΤΗ ΛΕΓΟΜΕΝΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τη χρονιά που πέρασε η πλειοψηφία του κλάδου έδειξε την αντίθεσή της στην προώθηση του αντιδραστικού κρατικού έλεγχου, στη λεγόμενη αξιολόγηση.
Η κυβέρνηση, προκειμένου να κάμψει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, υποχρεώθηκε να προχωρήσει στην έκδοση εγκυκλίου για την υποχρεωτική συγκρότηση ομάδων εργασίας, εκτοξεύοντας απειλές σε όσους αντιτίθενται έμπρακτα στην υλοποίηση της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης κι αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά ότι αντιλαϊκή πολιτική και αυταρχισμός πάνε μαζί.
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση, αναδεικνύει τη σχολική μονάδα ως αυτόνομη, ως κύριο δηλαδή φορέα προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου, με ευθύνη στα οικονομικά της και στο πρόγραμμα λειτουργία της, πράγμα που οδηγεί στη διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών, στην σύνδεσή τους με χορηγούς και τα κέρδη των επιχειρήσεων. Επικεντρώνεται στις επιδόσεις και τη διαρροή των μαθητών («επιτεύγματα και πρόοδος μαθητών», «διαρροή και φοίτηση», «ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών»…), πράγμα που είναι για μας ηθικά και παιδαγωγικά ανεπίτρεπτο. Αγνοεί συνειδητά τις διαφορετικές κοινωνικές αφετηρίες από τις οποίες ξεκινάνε οι ίδιοι οι μαθητές.
Οι αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων και Διοικητικών Συμβουλίων, οι αποφάσεις χιλιάδων συλλόγων διδασκόντων ενάντια στη συγκρότηση των ομάδων εργασίας, αποτελούν θετική παρακαταθήκη στην αναμέτρηση με την πολιτική της κυβέρνησης και της Ε.Ε.
Κανείς να μην πέσει στην παγίδα και στις ψεύτικες ελπίδες που καλλιεργεί η κυβέρνηση για δήθεν αυξήσεις στους μισθούς, όσων αξιολογηθούν θετικά. Οι ποσοστώσεις του νόμου 4024/2012, το πάγωμα των βαθμών, η ασταμάτητη αφαίμαξη και φορολεηλασία, δεν αφήνουν περιθώριο για ψευδαισθήσεις. Εξάλλου, η κυβέρνηση ετοιμάζει νέο μισθολόγιο με στόχο να εξισώσει το μισθό στο Δημόσιο με τον κατώτερο μισθό στον Ιδιωτικό Τομέα (586 μεικτά).
· Κανένας συνάδελφος να μην κάνει αίτηση για «οικειοθελή» αξιολόγηση, να μην παραδώσει έκθεση αυτοαξιολόγησης προς το Διευθυντή ή το Σχολικό Σύμβουλο. Κανείς να μην πάρει μέρος στις διαδικασίες. Αν δοθούν έντυπα αυτοαξιολόγησης, τα καταθέτουμε στους Συλλόγους.
· Με συλλογικά οργανωμένο τρόπο, μέσα από αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων, περιοδείες, συσκέψεις, να οργανώνουμε τον αγώνα ενάντια στον αντιδραστικό-κρατικό έλεγχο, τη λεγόμενη αξιολόγηση. Απαιτούμε να καταργηθεί όλο το αντιδραστικό, νομοθετικό πλαίσιο που έχει σχέση με τη λεγόμενη αξιολόγηση
· Να οργανώσουμε την ενημέρωση και των γονέων για τους πραγματικούς στόχους της αξιολόγησης. Να αποκαλύψουμε τον αντιλαϊκό, ταξικό χαρακτήρα των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση.
Στα πλαίσια της μέχρι τώρα πορείας του κλάδου μας και των αποφάσεων των συλλογικών μας οργάνων,
καλούμε τους Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων και τις Προϊσταμένες των Νηπιαγωγείων σε ενημερωτική ΣΥΣΚΕΨΗ την Πέμπτη 2 Οκτώβρη και ώρα 6:30μ.μ. στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης.
Παρόμοια συνάντηση θα πραγματοποιηθεί σε χρόνο που θα σας ανακοινωθεί και στην περιοχή της Καλλονής.
Το Δ.Σ. του ΣΥΛΛΟΓΟΥ