Πρόσφατα το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) κατέθεσε πρόταση προς το Υπουργείο Παιδείας για τη νομοθετική ρύθμιση απόκτησης διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας. Η κυβέρνηση υιοθετώντας αυτή την εισήγηση ανοίγει τον δρόμο για την απόσπαση της Παιδαγωγικής Επάρκειας από το πτυχίο, πατώντας στους νόμους των προηγούμενων κυβερνήσεων, υψώνοντας νέα εμπόδια μεταξύ πτυχίου και επαγγέλματος των μελλοντικών εκπαιδευτικών αλλά και των σημερινών χιλιάδων αναπληρωτών συναδέλφων.

Στόχος τους είναι η παγίωση του άθλιου καθεστώτος της αδιοριστίας, της εργασιακής ανασφάλειας και περιπλάνησης, του «κυνηγητού» προσόντων και πιστοποιήσεων για λίγους μήνες δουλειάς και προϋπηρεσίας.

Στην πρόταση ΙΕΠ και Υπουργείου Παιδείας προβλέπεται:

“... Τα μαθήματα παιδαγωγικού́ και διδακτικού́ χαρακτήρα προσφέρονται ή (1) από́ τα Τμήματα Προπτυχιακών Σπουδών (οπού αυτό́ είναι δυνατό́) ή κυρίως (2) από́: (α) την προς ίδρυση ειδική́ Δομή́ υπό́ την ευθύνη της Συγκλήτου...” και “... οι απόφοιτοι ώστε να μπορούν να διδάξουν ενότητες μαθήματων στο σχολείο (π.χ. Φυσικές Επιστήμες και όχι μόνο Φυσική́) παρέχονται (1) από́ τα Πανεπιστημιακά́ Τμήματα και (2) τις Σχολές (κυρίως για τα μαθήματα των άλλων αντικειμένων της ενότητας, π.χ. όλα τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών) κατά́ τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών - ως μαθήματα υποχρεωτικά́, επιλογής ή και εκτός προγράμματος πτυχίου...”

Με την πρόταση αυτή δίνεται η δυνατότητα στα Πανεπιστήμια να παρέχουν κύκλο μαθημάτων για την απόκτηση Παιδαγωγικής Επάρκειας είτε μέσα από τα ίδια τα τμήματα είτε κυρίως από ειδικές δομές όπου θα «πουλιέται» η αντίστοιχη πιστοποίηση.

Η απόσπαση της Παιδαγωγικής Επάρκειας από το πτυχίο αποσκοπεί στο να σμπαραλιάσει τα πτυχία από τα επαγγελματικά δικαιώματα των μελλοντικών εκπαιδευτικών δημιουργώντας επιπρόσθετα εμπόδια στην άσκηση του επαγγέλματος. Την ίδια στιγμή φτιάχνεται μια καινούργια αγορά όπου θα «πουλιέται και θα αγοράζεται» η επάρκεια των πτυχιούχων. Ήδη η ΑΣΠΑΙΤΕ, το ΕΚΠΑ, αλλά και άλλα πανεπιστημιακά τμήματα έχουν ήδη προχωρήσει στην υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων παιδαγωγικής πιστοποίησης με δίδακτρα (με τιμές από 600 ευρώ και πάνω) για τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς.

Η απόκτηση της Παιδαγωγικής Επάρκειας έρχεται να προστεθεί στο ατέλειωτο κυνήγι μοριοδοτήσεων, πιστοποιήσεων, διαγωνισμών ΑΣΕΠ και δεκάδων άλλων φίλτρων κλείνοντας έτσι τη στρόφιγγα για το πόσοι θα δουλέψουν στην Εκπαίδευση με βάση και τις οδηγίες της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Σε αντίθεση βέβαια με τις τραγικές ελλείψεις των σχολείων για μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό που θα καλύπτει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

Στο ίδιο το κείμενο του ΙΕΠ προτείνεται η ενοποίηση επιστημονικών αντικειμένων (π.χ. Χημικός να μπορεί να διδάξει όλες τις Φυσικές Επιστήμες κοκ) με στόχο από την μια πλευρά να εξοικονομηθεί  εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία και από την άλλη να υπηρετηθούν οι αντιπαιδαγωγικές αλλαγές στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο που ετοιμάζουν με τον εκπαιδευτικό να διδάσκει μέσω των διπλών και τριπλών αναθέσεων τα πάντα.

Δεν ανεχόμαστε να μπαίνουν όλο και περισσότερα εμπόδια στη σύνδεση του πτυχίου με το επάγγελμα! Όλη η απαραίτητη γνώση για την εξάσκηση του επαγγέλματος να δίνεται στο πτυχίο. Το πτυχίο να αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση διορισμού.

Απαιτούμε:

  • Καμία σκέψη για απόσπαση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας από το πτυχίο. Το πτυχίο να αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για δουλειά.
  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των άμεσων αναγκών λειτουργίας των σχολείων. Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων συναδέλφων.
  • Κατάργηση του πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας, του θεσμού του δόκιμου εκπαιδευτικού, όλων των εμποδίων για την εξάσκηση του επαγγέλματος!
  • Ετήσια περιοδική επιμόρφωση για όλους τους εκπαιδευτικούς, με πλήρη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, η οποία να υπηρετεί τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Επιμόρφωση ενιαία, δημόσια και δωρεάν, μέσα από παιδαγωγικές σχολές, με κεντρική κρατική ευθύνη και πλήρη και αποκλειστική κρατική χρηματοδότηση.
  • Να επανέλθει η εκπαιδευτική άδεια με αποδοχές και να καλύψει παραπέρα σπουδές.
  • Άμεσα να παρθούν μέτρα για το κόστος και τις προϋποθέσεις επιμόρφωσης, όπως μετακίνηση, διατροφή, συγγράμματα, παροχή πάσο κλπ.

Αθήνα, 19-12-2017

   Το ΠΑΜΕ Εκπ/κών Λέσβου στέλνει εγκάρδιο αγωνιστικό χαιρετισμό στις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους που συμμετείχαν στη ΓΕΝΙΚΗ  Πανεργατική ΑΠΕΡΓΙΑ στις 14 του Δεκέμβρη.

Σφίγγει το χέρι στους συναγωνιστές εκπαιδευτικούς που έδωσαν μαζικά το αγωνιστικό τους παρόν στην απεργιακή συγκέντρωση στην πλατεία Σαπφούς, με το ΠΑΝΟ του ΠΑΜΕ,  μαζί με άλλους εργαζόμενους, αγρότες, φοιτητές, αυτοαπασχολούμενους, κόντρα στο συμβιβασμό και την υποταγή, προσπερνώντας την ηττοπάθεια και τις αυταπάτες του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού.

     Ο παλιός κι ο νέος κυβερνητικός συνδικαλισμός αντάμα με τα «επαναστατικά λαγωνικά» ανίχνευσης αριστερών κυβερνητικών προσήμων που συντονισμένα καλούσαν τους εργαζόμενους στη γραμμή υπεράσπισης των «κόκκινων γραμμών», πνέουν πλέον τα λοίσθια. Ο εφησυχασμός, η ελπίδα  και η  «ανοχή», τα τρία μεγάλα «ατού» της «πρώτης φοράς αριστερής κυβέρνησης» αρχίζουν να «εξανεμίζονται και να εξαντλούνται».

   Οι τεχνητές αναπνοές από συμβιβασμένες πλειοψηφίες, όπως π.χ. απ’ την πλειοψηφία της ΕΛΜΕ Λέσβου (ΔΑΚΕ – ΣΥΡΙΖΑ) που «θυμήθηκε» την απεργία στο και πέντε!! ή από ΜΜΕ που «μπέρδεψαν» τις συγκεντρώσεις δεν αρκούν, αφού η περιβόητη «κοινωνική ευαισθησία» της κυβέρνησης σήμερα φτάνει στο σημείο:

   l Να κόβει το επίδομα των 300€ για φτωχές οικογένειες που έχουν παιδιά στο σχολείο και να απολύει αναπληρωτές με ανίατες ασθένειες!

  l Να συλλαμβάνει εργαζόμενους στα Γιάννενα επειδή διεκδίκησαν το αυτονόητο! Επειδή διεκδίκησαν από την εργοδοσία τα δεδουλευμένα τους!

  l Να χτυπά με ΜΑΤ φοιτητές, που ζητάγανε ζεστό νερό και φαγητό στις φοιτητικές εστίες τους!

  l Να ρίχνει ανελέητα με τα ΜΑΤ χημικά σε πρωτοπόρους εργάτες, που υπερασπίζονται το ιερό δικαίωμα της ΑΠΕΡΓΙΑΣ, το μοναδικό όπλο της εργατικής τάξης να αποσπά, έστω και ψίχουλα από τα αφεντικά.

   Στυλοβάτες αυτών των πρακτικών της κυβέρνησης (και τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ), που «φθάνοντας στον πάτο» καλούν εισαγγελείς να «επιληφθούν» για συμβολική κατάληψη του πρώην Υπουργείου Αιγαίου, σε ημέρα ΑΠΕΡΓΙΑΣ. Παραδίνουν κι εδώ απτά τοπικά Λεσβιακά μαθήματα «ΣΥΡΙΖΑΙΙΚΗΣ αριστερής ευαισθησίας»! Δείχνουν ότι είναι τόσο «καλοί» όσο κι οι προκάτοχοί τους ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.  

Η πολιτική τους είναι απάνθρωπη και εγκληματική! Τον ίδιο δρόμο παίρνουν και οι αντιλήψεις τους περί «δημοκρατικών ελευθεριών» και άλλων παρόμοιων, που με μεγάλη ευκολία, μέχρι πρότινος, ανέξοδα «εκτοξεύονταν» από τα χείλη τους. 

Να είναι σίγουροι για ένα: Ούτε η απογοήτευση ούτε οι «αθώες ευγενείς προειδοποιήσεις» τους – απειλές τους, θα εμποδίσουν  πρωτοπόρους εργαζόμενους να οργανώνονται και να παλεύουν για το δίκιο της τάξης τους, για την οριστική απελευθέρωση απ’ τα δεσμά της!

                                                                                        Μυτιλήνη 15/12/2017 

Πέμπτη 14 Δεκέμβρη   ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ!

11 π.μ. όλοι στην πλατεία Σαπφούς

Τώρα είναι ώρα να δώσουμε τη δική μας απάντηση!

Κανένας στη δουλειά, κανένα σχολείο να μην ανοίξει. Όλοι στη μάχη για την οργάνωση και την επιτυχία της απεργίας.

  • Αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά του 13ου – 14ου μισθού, ξεπάγωμα των Μισθολογικών Κλιμακίων.
  • Κάτω τα χέρια από τα συνδικάτα, από το δικαίωμα στην ΑΠΕΡΓΙΑ.
  • Μόνιμοι και μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των άμεσων αναγκών των σχολείων.
  • Εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων και συμβασιούχων - αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Εδώ και τώρα Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά. Καμιά σκέψη για πέρασμα των νηπιαγωγείων στους Δήμους. Δημόσια δωρεάν παιδεία για όλο το λαό, όχι παιδεία με κουπόνια και voucher.
  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό, ούτε 1€ από τη τσέπη των λαϊκών οικογενειών για τη μόρφωση των παιδιών. Κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην Παιδεία.
  • Λεφτά για τη μόρφωση των παιδιών όχι για το ΝΑΤΟ και τους πολεμικούς εξοπλισμούς.

Δε θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε!

Τα μέτρα της 3η αξιολόγησης που φέρνει η  κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είναι ένας ακόμα κρίκος στη βαριά αλυσίδα που έχουν δέσει στο λαό. Είναι αποτέλεσμα των μνημονίων που ψήφισαν μαζί με την κυβέρνηση η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τα υπόλοιπα αστικά κόμματα. Απαιτούνται και υπαγορεύονται από την Ε.Ε., τον ΣΕΒ και τους επιχειρηματικούς ομίλους που επιθυμούν ένα σεληνιακό τοπίο για εμάς τους εργαζόμενους για να αυγαταίνουν τα κέρδη τους.

Προετοιμάζουν νέα μεγαλύτερη έφοδο στη ζωή μας

 και επίθεση στα δικαιώματα μας!

Τα μέτρα αυτά δεν αποτελούν το «τέλος του μνημονίου» και την «αρχή μιας νέας σελίδας για τη χώρα» όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της. Ήρθαν για να μείνουν! Ξηλώνουν εργατικά, λαϊκά δικαιώματα που κατακτήθηκαν με αγώνες και θυσίες για να προετοιμάσουν νέα, μεγαλύτερη, επίθεση.  

Αν το μέλλον που μας προετοιμάζουν είναι ρόδινο τότε γιατί φέρνουν νομοσχέδιο που απαγορεύει την απεργία; Βάζουν νέα εμπόδια στην οργάνωση των εργαζομένων, στο απεργιακό δικαίωμα, γιατί ξέρουν καλά ότι γρήγορα θα γεννηθούν νέοι, πιο μαζικοί και συντονισμένοι, αγώνες απέναντι στη βάρβαρη και ταξική πολιτική που γονατίζει τους εργαζόμενους στο όνομα της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Το φόβο μας να έχουν!!

Τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και οι ελευθερίες, το δικαίωμα στην απεργία κατακτήθηκαν με αγώνες και αίμα.

Δεν μπορούμε να τους αφήσουμε να τα πάρουν πίσω!

Ας σκεφτεί ο καθένας: Τα προαπαιτούμενα της αξιολόγησης που φέρνουν αλλά και οι σχεδιασμοί στην εκπαίδευση σηματοδοτούν το τέλος της επίθεσης;

  • Ο φετινός προϋπολογισμός φορτώνει επιπλέον 2,74 δις ευρώ στις πλάτες των εργαζομένων, ενώ παράλληλα προβλέπει «ζεστό χρήμα» για το κεφάλαιο. Μέχρι το 2060 έχουν συμφωνηθεί προϋπολογισμοί λιτότητας και φοροληστείας, θεόρατα πλεονάσματα που θα τα επωμιστούμε εμείς οι εργαζόμενοι. Αυτό είναι τέλος της επίθεσης;
  • Ανοίγουν άμεσα τους πλειστηριασμούς της λαϊκής κατοικίας γιατί τα λεγόμενα «κόκκινα δάνεια» είναι αγκάθι για τις τράπεζες και τους «επενδυτές» που θέλουν «αναθέρμανση της αγοράς κατοικίας».  Αυτό είναι τέλος της επίθεσης;
  • Με το νόμο για τη ρύθμιση του εργάσιμου χρόνου των ιατρών, νομοθετούν την εργάσιμη εβδομάδα των 60 ωρών. Στόχος τους είναι η πλήρη διάλυση του ωραρίου των εργαζομένων. Σχεδιάζουν τη γενίκευση της διευθέτησης του εργάσιμου χρόνου σε όλους του κλάδους και στην εκπαίδευση. Η αύξηση του ωραρίου, η κινητικότητα, ο εκπαιδευτικός λάστιχο, η εντατικοποίηση είναι απαιτήσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ.
  • Οι αλλαγές στην Προσχολική Αγωγή, η προσπάθεια από την κυβέρνηση να περάσει το Νηπιαγωγείο στους Δήμους δεν είναι οδηγός για όλο το Δημόσιο, για όλη την εκπαίδευση;
  • Οι σχεδιασμοί για το νέο Λύκειο και τον τρόπο πρόσβασης δε σηματοδοτούν ένα ακόμα πιο σκληρό, ταξικό και ανταγωνιστικό σχολείο;
  • Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, τα τεράστια κενά στην ειδική αγωγή, το μοίρασμα των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης σε 4 και 5 μαθητές, η μετακίνηση συναδέλφων μέχρι και σε 5 σχολεία για τη συμπλήρωση ωραρίου δεν είναι αποτελέσματα της πολιτικής των σκληρών περικοπών που συνεχίζονται από το σχέδιο του φετινού προϋπολογισμού;

Η πολιτική τους είναι απάνθρωπη και εγκληματική!  Δίκαιη ανάπτυξη σ΄ ένα άδικο σύστημα δεν υπήρξε ποτέ ούτε θα υπάρξει!

Μόνο ο αγώνας, η οργάνωση, η λαϊκή συμμαχία μπορεί να βάλει φρένο, να ανατρέψει τη σημερινή πραγματικότητα!

Έχουμε τη δύναμη και τη θέληση να επιβάλουμε το δίκιο μας. Να παλέψουμε για την ικανοποίηση των δικαιωμάτων μας.

Συναδέλφισσες – φοι:

Την Παρασκευή 24 ΝΟΕΜΒΡΗ, στην Περ/κή Δ/νση Β. Αιγαίου έγινε ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ.

Στην κινητοποίηση αυτή, που έγινε ταυτόχρονα με άλλες πανελλαδικά, συμμετείχαν αρκετές συναδέλφισσες  νηπιαγωγοί του Συλλόγου μας. Ιδιαίτερη παρουσία υπήρχε από τα νηπιαγωγεία μέσα και γύρω από την πόλη της Μυτιλήνης. 

Σε συνάντηση με την Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης  ζητήσαμε και απαιτήσαμε:

l  Εδώ και τώρα δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή    για όλα τα παιδιά!

l Όλα τα νήπια και προνήπια στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο με τη δημιουργία ΑΜΕΣΑ όλων των απαραίτητων  υποδομών!

l  Να λειτουργήσει παντού Ολοήμερο Νηπιαγωγείο χωρίς περιορισμούς!

l  Όλα τα παιδιά κάτω των 4 ετών σε δημόσιους Παιδικούς Σταθμούς χωρίς κουπόνια και voucher!

l   Άδεια ανατροφής στις αναπληρώτριες/τες και σε όλες τις εργαζόμενες στον ιδιωτικό τομέα, ώστε τα βρέφη ως ενός έτους να μένουν με τη μητέρα τους!

Από μέρους των εκλεγμένων με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ), στην κινητοποίηση της 24ης  ΝΟΕΜΒΡΗ, επισημάνθηκαν τα εξής:

Η επίθεση που δέχεται η Προσχολική Αγωγή, εντάσσεται στο πλαίσιο των συνολικών αντιδραστικών αλλαγών, σε όλη την εκπαίδευση, αλλά και στη γενικότερη επίθεση στη ζωή και τα δικαιώματα των εργαζομένων.

 Η κυβέρνηση, όχι απλά δεν έχει πάρει ούτε ένα μέτρο για τη θεσμοθέτηση της 2χρονηςυποχρεωτικής Π.Α, αντιθέτως, διαμορφώνει ένα ασφυκτικό πλαίσιο για το Νηπιαγωγείο, όπως και για όλη την εκπαίδευση (υποχρεωτικότητα μόνο για Νήπια, διπλασιασμό από 7 σε 14 παιδιά ως ελάχιστο αριθμό για λειτουργία νηπιαγωγείου, νέους περιορισμούς στο Ολοήμερο, αύξηση ωραρίου……)

   Η συζήτηση για το θέμα της συγχώνευσης των Τμημάτων Νηπιαγωγών – Βρεφονηπιοκόμων, που επαναφέρει το Υπουργείο και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, δεν είναι καινούργια.

 Υπηρετεί τα κριτήρια της αγοράς και των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων, θέλει ακόμα πιο φτηνό, ευέλικτο εργατικό και επιστημονικό δυναμικό όλων των κατηγοριών και ταχυτήτων, την κινητικότητα,  την ισοπέδωση των πτυχίων!!

Η κυβέρνηση στηρίζει και προωθεί αυτό το σχεδιασμό γι΄ αυτό και σκόπιμα συντηρεί τη θολούρα και τον αποπροσανατολισμό.

Δυναμική και μαχητική ήταν η συγκέντρωση στην Αθήνα, με εκατοντάδες έξω από το Υπουργείο Παιδείας.

Συνθήματα που ακούστηκαν στην κινητοποίηση:

▪Νήπια - προνήπια μέσα στο σχολείο – ΔΙΧΡΟΝΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.

▪Δίχρονη προσχολική μας τάζουν τόσα  χρόνια – Κι αντί γι αυτό μας φέρνουν ΕΣΠΑ και κουπόνια.

▪1 προς  15 ζητάμε αναλογία – κι όμως με  13 παιδιά κλείνουν  νηπιαγωγεία.

▪ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ.

                                                  Νοέμβρης 2017

Εκλεγμένοι με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

στα Δ.Σ. ΔΟΕ & ΟΛΜΕ

Σπύρος Μαρίνης μέλος του Δ.Σ. της ΔΟΕ, Θεοδώρα Δριμάλα μέλος του Δ.Σ. της ΔΟΕ,

Ακτύπης Δημήτρης μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, Δαρδαλης Νικός μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

Μια πρώτη προσέγγιση για το κυβερνητικό σχέδιο των «νέων δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου»

Αλλαγές σε δομές και διαδικασίες μέσω συγχωνεύσεων και καταργήσεων που έχουν τελικό στόχο την αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα ως και τη σχολική μονάδα!!

Στο ρητορικό ερώτημα, αν γίνεται η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ να μιλά για υποστήριξη και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, την ίδια στιγμή που με την πολιτική της συνθλίβει τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα διαμορφώνοντας μια μίζερη πραγματικότητα στο σχολείο, δεν θα απαντήσουμε εμείς. Μιλάει από μόνη της η καθημερινότητα των χιλιάδων χαμένων διδακτικών ωρών στα σχολεία, το ολοήμερο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο που οδηγείται σε εκφυλισμό, τα κενά και οι ελλείψεις στην Ειδική Αγωγή, το κλείσιμο και η συγχώνευση τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ., οι χιλιάδες συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν ούτε πού να κοιμηθούν, οι λαϊκές οικογένειες που όχι απλά βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη αλλά βιώνουν και τα καθημερινά αδιέξοδα, το άγχος της διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους χωρίς καμιά ουσιαστική στήριξη.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η Ν.Δ. και τα υπόλοιπα κόμματα, που στηρίζουν την πολιτική της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ, που συμπάσχουν με τις αγωνίες του ΣΕΒ, του Συνδέσμου Ξενοδόχων Ελλάδας και των άλλων εργοδοτικών ενώσεων για την Παιδεία, δεν έχουν στόχο, με την πολιτική τους, να βελτιώσουν το σχολείο, να απαντήσουν στις αγωνίες των εκπαιδευτικών και των γονιών για τη μόρφωση των παιδιών τους. Άλλωστε, είναι αυτοί που στο 3ο Μνημόνιο ψήφισαν υπέρ του «εξορθολογισμού» των δαπανών, υπέρ της μείωσης του αριθμού των εκπαιδευτικών και την προώθηση της αυτονομίας, δηλαδή την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής βιώνουμε σήμερα και κανείς δεν πιστεύει ότι η κατάσταση στην εκπαίδευση βελτιώθηκε από αυτά τα μέτρα. Το αντίθετο.

Δεν είναι καθόλου τυχαία η χρονική στιγμή που ανοίγει η συζήτηση για κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη δομή και το περιεχόμενο λειτουργίας του σχολείου, την αξιολόγηση στην εκπαίδευση, η οποία εντέχνως παρουσιάζεται ως απλή διαδικασία αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου.

Η κυβέρνηση αφού «έφαγε τα μούτρα της» στο υπόλοιπο Δημόσιο, με την πλειοψηφία των υπαλλήλων να απέχει από την αξιολόγηση, επιδιώκει να προχωρήσει τώρα τη διαδικασία αξιολόγησης και στην εκπαίδευση, ώστε να «πιάσει τους στόχους» και να υλοποιήσει τα προαπαιτούμενα που από κοινού έχει αποφασίσει με την Ε.Ε., το ΔΝΤ και την ΕΚΤ.

Ένας ακόμα «εθνικός διάλογος», με προαποφασισμένα αποτελέσματα, επιδιώκεται να αξιοποιηθεί ως «φερετζές» για να καλύψει την πραγματικότητα στην εκπαίδευση αλλά και τα σκληρά μέτρα και προαπαιτούμενα της τρίτης αξιολόγησης (βλ. μειώσεις συντάξεων, κατάργηση αφορολόγητου, κατάργηση επιδομάτων, χτύπημα στα συνδικαλιστικά δικαιώματα και την απεργία, περικοπές σε Παιδεία και Υγεία κ.ά.) που προωθεί ΑΜΕΣΑ η κυβέρνηση.

                  Είναι στο χέρι μας να μην περάσουν οι σχεδιασμοί τους!

Από κοινού με όλους τους εργαζόμενους να δώσουμε απάντηση στους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς. Από κοινού με όλους τους Δημοσίους Υπαλλήλους να κάνουμε πράξη στην εκπαίδευση την«αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα».

                                             Πιο συγκεκριμένα:

Με την πρότασή του για «τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου», το Υπουργείο Παιδείας, προωθεί μια σειρά αντιδραστικές αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, κυρίως στο κρίσιμο κομμάτι της παιδαγωγικής ευθύνης και καθοδήγησης.

Ταυτόχρονα προωθούνται οι διαδικασίες αξιολόγησης στην εκπαίδευση.

Τα νέα οργανογράμματα, η δημιουργία νέων δομών μέσα από συγχωνεύεις και καταργήσεις υπαρχόντων, το νέο καθηκοντολόγιο των στελεχών εκπαίδευσης, όλα αυτά, προετοιμάζουν ένα σχολείο δεμένο ακόμα πιο σφιχτά με τις απαιτήσεις της αγοράς και των «τοπικών κοινωνιών», πιο «ευαίσθητο στις απαιτήσεις «των τοπικών οργανισμών» - επιχειρήσεων.

                     Οι λέξεις κλειδιά της κυβερνητικής πρότασης είναι:

Αποκέντρωση – Αυτονομία – Περιφερειακός Σχεδιασμός – Τοπικοί Οργανισμοί Αειφορία – Αξιολόγηση.

Πίσω από αυτές τις λέξεις κρύβονται σχεδιασμοί που είναι επίσημα διακηρυγμένοι από όλες τις κυβερνήσεις, την Ε.Ε. και τον Ο.Ο.Σ.Α.

Μέσα από τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για τις «δομές υποστήριξης», οι οποίοι αποτελούν έναν ακόμα κρίκο στην αλυσίδα των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, διαμορφώνεται το έδαφος για νέες, βαθύτερες, αντιδραστικές ανατροπές στο περιεχόμενο του σχολείου, στους στόχους της εκπαίδευσης, οι οποίοι θα πρέπει να ταυτίζονται όλο και περισσότερο με τις τρέχουσες ανάγκες της αγοράς, με τις λεγόμενες «δεξιότητες» και την «προσαρμοστικότητα σ΄ ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον» εις βάρος της γενικής μόρφωσης και καλλιέργειας, της κριτικής σκέψης και της επιστημονικότητας.

Κωδικοποιούμε τις βασικές προτάσεις του κειμένου που κατέθεσε το Υπουργείο:

 

Read more: Εκλεγμένοι με την Αγωνιστική Συσπείρωση...

Page 8 of 28

Σχετικοί ιστότοποι

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου

 

Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου

Go to top