Προσυγκέντρωση Συλλόγων, ΕΛΜΕ, Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών

13:00 πλ. Κλαυθμώνος

Μυτιλήνη 12:30 στην Περ/κη Δ/νση Εκπ/σης Β. Αιγαίου.

Αξιοποιούμε την 3ωρη στάση εργασίας των Ομοσπονδιών, καλούμε τους Συλλόγους να προκηρύξουν επιπλέον 3ωρη στάση για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων στη συγκέντρωση.

Απαντάμε στην κυβερνητική κοροϊδία και τον εμπαιγμό του Υπουργείου, που δεν εξαγγέλλει άμεσα μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση. Δε δεχόμαστε τα νέα σχέδια της κυβέρνησης που ανοίγουν τον δρόμο για απολύσεις, παλεύουμε ενωμένοι για το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία.

ü Απαιτούμε εδώ και τώρα να πραγματοποιηθούν 25.000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, ώστε να καλυφθούν στοιχειωδώς οι ανάγκες των σχολείων!

ü Απαιτούμε εδώ και τώρα τη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών!

ü Εδώ και τώρα να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που θα εξισώνει τα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών με αυτά των μονίμων με προτεραιότητα τις άδειες μητρότητας! Να παρθούν άμεσα μέτρα στήριξης των συμβασιούχων συναδέλφων για τη στέγαση, τη σίτιση και τη δωρεάν μετακίνησή τους!

Τώρα χρειάζεται να δυναμώσει η πάλη μας ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής, απέναντι σε παλιά και νέα προαπαιτούμενα. Ενάντια στα μέτρα που ετοιμάζει η κυβέρνηση για την Παιδεία.

Ενάντια στη λεγόμενη αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση του σχολείου και την προώθηση αντιδραστικών αλλαγών στη δομή και το περιεχόμενο με το νομοσχέδιο για τις νέες δομές στην εκπαίδευση, που τέθηκε σε «διαβούλευση», που θα οδηγήσουν σε συγχωνεύσεις δομών, όπως π.χ. τα ΚΕΔΔΥ. Ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολείων. Ενάντια στην εφαρμογή του Π.Δ. 79 για τα 25αρια τμήματα.

Έχουμε τη δύναμη να τα καταφέρουμε! Έχουμε το δίκιο με το μέρος μας, ο αγώνας αφορά τη μόρφωση, το μέλλον και τη ζωή της νέα γενιάς και αυτό είναι το μεγάλο μας όπλο!

Δε μας φοβίζουν οι κυβερνητικές απειλές, τα ΜΑΤ και η τρομοκρατία. Δε μας τρομάζουν τα ψέματα και οι συκοφαντίες του Υπουργείου Παιδείας. Όλα αυτά αποτελούν συστατικά στοιχεία κάθε αντιλαϊκής πολιτικής.

Το δίκιο δε φοβάται τίποτα!

Read more: ΠΑΜΕ: Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο Παρασκευή 30...

Τις τελευταίες μέρες βρίσκονται σε εξέλιξη κινητοποιήσεις στο χώρο της Εκπαίδευσης με αιχμή το ζήτημα της «μόνιμης και σταθερής δουλειάς». Στις κινητοποιήσεις αυτές τον τόνο δίνουν, με τη συμμετοχή τους, οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Η κυβέρνηση «υποδέχτηκε» τους εκπαιδευτικούς, στο υπουργείο, με ΜΑΤ και χημικά, επιβεβαιώνοντας ότι η αντιλαϊκή πολιτική πάει χέρι - χέρι με την καταστολή.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ εξαπάτησε με τις εξαγγελίες μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση, που δεν πραγματοποίησε, όπως άλλωστε και οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ. Η σημερινή κυβέρνηση προχώρησε σε νέα πλήγματα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στη λειτουργία του σχολείου(βλ. Υπουργικές Αποφάσεις για Ολοήμερα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, νέο ωρολόγιο πρόγραμμα Γυμνασίου, αναθέσεις μαθημάτων, ρυθμίσεις για την Ειδική Αγωγή κ.ά.) που είχαν στόχο και τον περιορισμό των αναγκών σε εκπαιδευτικούς.

«Στρατός» εργαζομένων σε καθεστώς διαρκούς ομηρίας

Τη φετινή χρόνια προσλήφθηκαν περίπου 23.000 συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων με διάφορες σχέσεις εργασίας (ΕΣΠΑ, ΠΔΕ, Ωρομίσθιοι, Μειωμένου Ωραρίου κ.τ.λ.), για να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες λειτουργίας των σχολείων. Ακόμα και σήμερα, Μάρτη μήνα, υπάρχουν κενά στα σχολεία. Πάνω από 25.000 είναι οι εκπαιδευτικοί που «ανακυκλώνονται», τα τελευταία μόνο χρόνια, ανάμεσα στην εργασία και την ανεργία. Στην ουσία, οι αναπληρωτές αναπληρώνουν κάθε χρόνο τον ίδιο τους τον εαυτό. Χιλιάδες ακόμα συνάδελφοι «λιμνάζουν» στους πίνακες τις αδιοριστίας, χωρίς να έχουν εργαστεί ούτε μια ώρα στο δημόσιο σχολείο.

Οι συμβασιούχοι στην Εκπαίδευση έρχονται να προστεθούν πλάι στους χιλιάδες ελαστικά εργαζόμενους στην Υγεία, την Τοπική Διοίκηση και τον υπόλοιπο κρατικό τομέα. Μιλάμε για έναν πραγματικό «στρατό» εργαζομένων που δεν γνωρίζει τι σημαίνει «μόνιμη δουλειά», που ζει κάτω από καθεστώς ανασφάλειας και διαρκούς ομηρίας.

Read more: ΠΑΜΕ: Πείρα από τις κινητοποιήσεις των...

Πρόταση προς τους ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ, τις ΕΛΜΕ και τις Γενικές Συνελεύσεις

Συνεχίζουμε τον Αγώνα – Περνάμε στην Αντεπίθεση!

16 Μάρτη ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ και Συμμετέχουμε στο ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΉΡΙΟ ΣΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ!

Όλοι στην Πανεκπαιδευτική Απεργία (3ωρη Ομοσπονδία + 3ωρη Σωματείο) την Παρασκευή 16 Μάρτη και στην Πανελλαδική Συγκέντρωση στο Υπ. Παιδείας 13.00!

Χαιρετίζουμε τη μαζική συμμετοχή μονίμων και αναπληρωτών συναδέλφων στις συγκεντρώσεις στις 2 Μάρτη στην Αθήνα, στο Υπουργείο Παιδείας, στη Θεσσαλονίκη, στην Κρήτη, στα νησιά και τις πόλεις όλης της Ελλάδας που πραγματοποιήθηκαν συγκεντρώσεις. Χιλιάδες μόνιμοι και αναπληρωτές συνάδελφοι βγήκαν στον δρόμο σε όλη την Ελλάδα!

Καταγγέλλουμε την άγρια επιχείρηση καταστολής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έξω από το Υπουργείο Παιδείας, που είχε σαν αποτέλεσμα τον τραυματισμό δύο συναδέλφων αναπληρωτών. Ο αντεργατικός κατήφορος της κυβέρνησης δεν έχει τέλος. Η αντιλαϊκή πολιτική και το τσάκισμα των λαϊκών δικαιωμάτων, η πολιτική των περικοπών και της αδιοριστίας πάνε χέρι – χέρι με την καταστολή και την τρομοκρατία. Η αποφασιστικότητα των διαδηλωτών, η οργανωμένη αντιμετώπιση της καταστολής και η κατάληψη του προαυλίου του Υπουργείου Παιδείας έδωσαν την απάντηση: Δε φοβόμαστε, δεν υποχωρούμε! Δυναμώνουμε τον αγώνα μας:

«Εδώ και τώρα μαζικοί – μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Δε θα δεχτούμε καμία απόλυση συμβασιούχου. Άμεση εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών και μέτρα στήριξής τους (στέγαση, σίτιση, δωρεάν μετακίνηση)».

Τώρα είναι ώρα κλιμάκωσης της πάλης ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής! Απέναντι στη μόνιμη θηλειά της φοροληστείας και των περικοπών, απέναντι στην αρπαγή της λαϊκής κατοικίας από τους τραπεζίτες με το ξεκίνημα των πλειστηριασμών, απέναντι στα νέα μέτρα που ετοιμάζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ μπροστά στην 4η αξιολόγηση.

Μπροστά μας είναι όλα τα μεγάλα ζητήματα που αφορούν την Παιδεία. Η αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση του σχολείου, η προώθηση αντιδραστικών αλλαγών στη δομή και το περιεχόμενό του με το νόμο για τις νέες δομές στην εκπαίδευση, που θα οδηγήσουν σε νέες συγχωνεύσεις δομών (π.χ. τα ΚΕΔΔΥ). Οι συγχωνεύσεις σχολείων και η εφαρμογή του Π.Δ. 79 για τα 25άρια τμήματα. Οι αλλαγές στο Λύκειο και συνολικά τη Δευτεροβάθμια, που οδηγούν σε ένα ακόμα πιο ταξικό σχολείο, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των απαιτήσεων της Ε.Ε., του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ. Ο νόμος για τη Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, που παραπέμπει την υλοποίησή της στο μέλλον, μεταφέροντας την ευθύνη στους Δήμους και χωρίς να παίρνει ούτε ένα μέτρο σε υποδομές, προσωπικό και χρηματοδότηση.

Δεν πάει άλλο!! Τώρα κλιμακώνουμε τον αγώνα και την οργάνωσή μας!!

Να ακουστεί δυνατά η δική μας φωνή!

ü  Εδώ και τώρα μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για να καλυφθούν τα 25.000 χιλιάδες κενά στα σχολεία.

ü  Εδώ και τώρα αυξήσεις στους μισθούς μας, επαναφορά 13ου – 14ου μισθού, αναγνώριση της διετίας 2016 – 2017 στη μισθολογική εξέλιξη.

>Δε θα δεχτούμε καμία απόλυση συμβασιούχου συναδέλφου. Να μπει τέρμα στη χρόνια αδιοριστία, τη διάλυση της ζωής των αναπληρωτών. Να μπει τέρμα στην αθλιότητα μανάδες και έγκυες συναδέλφισσες να παραιτούνται επειδή δε δικαιούνται άδειες, να παραμένουν οικογένειες χωρισμένες στα δυο εξαιτίας της χρόνιας περιπλάνησης.

>Δε δεχόμαστε κριτήρια στις προσλήψεις, που θα οδηγούν σε απολύσεις και κλοπή ετών προϋπηρεσίας. Το πτυχίο μοναδικό εφόδιο για τη δουλειά. Όλη η γνώση μέσα στο πτυχίο. Όχι στο πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας.

>Δυναμώνουμε τον αγώνα για να παρθούν όλα τα μέτρα, να δημιουργηθούν όλες οι προϋποθέσεις για την άμεση εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής, να μπορούν όλα τα νήπια και τα προνήπια να βρίσκονται στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο.

>Να μην έρθουν καν για ψήφιση οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης για το Λύκειο. Οι μαθητές των ΕΠΑΛ να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στο νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και στα ΤΕΙ με το ποσοστό του 20% που ίσχυε και πριν.

>Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία από το κρατικό προϋπολογισμό. Ούτε 1€ από την τσέπη των λαϊκών οικογενειών για τη λειτουργία του σχολείου.

>Κατάργηση του απεργοκτόνου νόμου και του νόμου που ποινικοποιεί την πάλη ενάντια στους πλειστηριασμούς.

Μόνο η κοινή δράση με το υπόλοιπο εργατικό κίνημα, με τους γονείς των μαθητών μας μπορεί να κάνει αποτελεσματική την πάλη μας γιατί η μόρφωση είναι λαϊκό δικαίωμα!!

ü  Όλες, όλοι στην Πανεκπαιδευτική Απεργία την Παρασκευή 16 Μάρτη και στην Πανελλαδική Συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας. Μετά την απόφαση των Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για 3ωρη στάση εργασίας, το Δ.Σ. του Σωματείου παίρνει απόφαση για 3ωρη συμπληρωματική στάση εργασίας, ώστε να συμμετέχουν οι συνάδελφοι στη Συγκέντρωση στο Υπ. Παιδείας.

ü  Προχωράμε σε Γενική Συνέλευση του Σωματείου μας, για την οργάνωση και επιτυχία της Απεργίας. Παίρνουμε από τώρα όλα τα πρακτικά μέτρα για τη μαζική συμμετοχή των συναδέλφων στην απεργία και το Πανελλαδική Συλλαλητήριο! Τα Σωματεία και οι Ομοσπονδίες να καλύψουν τα έξοδα για τη μετακίνηση των συναδέλφων στην Αθήνα.

ü  Προχωράμε σε πρωτοβουλίες οργάνωσης της Απεργίας (συσκέψεις, επιτροπές αναπληρωτών κ.ά.). Στην Αττική προχωράμε σε Σύσκεψη Σωματείων και Επιτροπών Αγώνα Αναπληρωτών τη Δευτέρα 12 Μάρτη στις 18.00 στα γραφεία της ΔΟΕ.

ü  Συμμετέχουμε με αποφάσεις των σωματείων μας στα Συλλαλητήρια των συνδικάτων, των Ομοσπονδιών και των Εργατικών Κέντρων που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ την Τρίτη 20 Μάρτη σε όλη την Ελλάδα.

Αθήνα 7-3-2018

                                       ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

                                                                       (ο συνδυασμός που στηρίζει το ΠΑΜΕ)

Για το άρθρο 33 του νόμου που ψηφίστηκε στη Βουλή σχετικά με τη Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και τη στάση των παρατάξεων στο Δ.Σ. της ΔΟΕ

Τη Δευτέρα 26/2/2018 ψηφίστηκε στη Βουλή από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ (στα πλαίσια του νομοσχεδίου για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής) το άρθρο 33, που αφορά την Προσχολική Αγωγή.

Η διάταξη που ψηφίστηκε δεν υλοποιεί το βασικό αίτημα που βρίσκεται και στην προμετωπίδα των διεκδικήσεων των εκπαιδευτικών σωματείων και των γονιών για «άμεση θεσμοθέτηση Δίχρονης, Δωρεάν Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας»!

Η υλοποίηση του αιτήματος αυτού μεταφέρεται σε βάθος τριετίας και συνδέεται άμεσα με τις δυνατότητες των Δήμων να το υποστηρίξουν με υποδομές, γι΄ αυτό και θεσμοθετείται η συμμετοχή των Δημάρχων σε γνωμοδοτική επιτροπή. Είναι αποκαλυπτικό ότι στην αιτιολογική έκθεση προβλέπεται μηδενική δαπάνη για την υλοποίηση του προγράμματος!

Είναι παραπλανητικό το επιχείρημα ότι: «η ψήφιση του άρθρου 33 από μόνη της δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τη γενίκευση της δίχρονης προσχολικής αγωγής σε όλη τη χώρα». Ο Υπουργός Παιδείας στις 10/8/2017, σε συνάντησή του με το Δ.Σ. της ΔΟΕ, δήλωσε ότι: «Δεν είμαστε έτοιμοι για τη δίχρονη προσχολική αγωγή λόγω ελλείψεων υποδομών». Αν μετά από 6 μήνες είχαν χτιστεί στη χώρα μας εκατοντάδες νέα Νηπιαγωγεία προφανώς θα το είχαμε αντιληφθεί!! Αντίθετα όμως:

ü  Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη δημιουργία νέων υποδομών, Νηπιαγωγείων που θα στεγάσουν όλα τα παιδιά. Εκατοντάδες Νηπιαγωγεία στεγάζονται σε απαράδεκτα και ακατάλληλα κτήρια. Ως γνωστόν, για τα προγράμματα ΕΣΠΑ τα κονδύλια για νέες σχολικές υποδομές είναι μη επιλέξιμα.

ü  Δεν προβλέπεται, ούτε για το επόμενο σχολικό έτος, κανένας μόνιμος διορισμός Νηπιαγωγών. Το καλοκαίρι η κυβέρνηση προετοιμάζει απολύσεις 2.500 συμβασιούχων Νηπιαγωγών.

ü  Η πολιτική της κυβέρνησης οδήγησε σε ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση του Νηπιαγωγείου. Συγχώνευσαν ήδη αρκετά Νηπιαγωγεία και προετοιμάζουν νέες συγχωνεύσεις. Αύξησαν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών για να φτιαχτεί τμήμα από 7 σε 14 νήπια/προνήπια. Με την Υπουργική απόφαση Φίλη υποβάθμισαν τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, καθιστώντας το προαιρετικό, ορθώνοντας ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια στις οικογένειες που έχουν ανάγκη από ολοήμερες δομές διευρυμένης χρονικής λειτουργίας. Για σίτιση, υποδομές ξεκούρασης, βοηθητικό προσωπικό δε λένε κουβέντα.

Η κυβέρνηση επί της ουσίας μας λέει: «δεν έχω κτήρια», «δε δημιουργώ υποδομές», «δε χρηματοδοτώ τη δημόσια εκπαίδευση», αλλά «εφαρμόζω τη Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή όπου τελικά η ίδια η ζωή λύνει το ζήτημα» (π.χ. μειωμένος αριθμός παιδιών λόγω υπογεννητικότητας), αλλά και όπου τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα ωθούν στην κατεύθυνση αυτή (π.χ. διπλασιασμός από 7 σε 14 του ελάχιστου αριθμού μαθητών για να δημιουργηθεί τμήμα νηπιαγωγείου, 30ωρο, προαιρετικότητα, δηλαδή κλείσιμο ολοήμερων).

Μεταθέτει το ζήτημα στους Δήμους και κατ’ επέκταση στους ίδιους τους εργαζόμενους, που θα κληθούν να πληρώσουν ξανά για τη λειτουργία της Δημόσιας Εκπαίδευσης μέσα από χαράτσια και ανταποδοτικά τέλη. Κεντρική Διοίκηση (Κυβέρνηση) και Τοπική Διοίκηση (Δήμοι) λεηλατούν και με αυτόν τον τρόπο από κοινού τους εργαζόμενους.

Έχουμε πια αρκετή εμπειρία για τα «τριετή σχέδια» της κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αλλά και των προηγούμενων κυβερνήσεων!

Με βάση το τριετές πλάνο του ΣΥΡΙΖΑ, που παρουσίαζε πριν τις εκλογές του 2015 για να εξαπατά τους εργαζόμενους, από φέτος θα έπρεπε να λειτουργούσε η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, έτσι δεσμευόταν και τότε. Όμως τώρα, τρία χρόνια μετά, έχουμε μπροστά μας ένα ακόμα «τριετές».

Ακόμα και ο νόμος 3518/2006, που ψηφίστηκε μετά από τη δίμηνη απεργία του Κλάδου και επέβαλε την υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο (χωρίς αμφισβητήσεις, εξαιρέσεις και ασάφειες) σε όλη τη χώρα (και όχι κατά περιοχές) για όλα τα παιδιά που κατοικούν στην Ελλάδα, ένα εξάμηνο μετά την ψήφισή του άλλαξε, από την ίδια κυβέρνηση που το ψήφισε, τη Ν.Δ., δίνοντας τη δυνατότητα να λειτουργούν τμήματα νηπιαγωγείων σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς …γιατί και τότε δεν υπήρχαν οι προϋποθέσεις. Ταυτόχρονα διπλασίασε τον αριθμό των νηπίων που γράφτηκαν σε ιδιωτικά Νηπιαγωγεία.

Ας μην ξεχνάμε ακόμα ότι, με βάση τις δεσμεύσεις για τριετή πλάνο διορισμών, κανονικά σήμερα θα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί οι 20.000 χιλιάδες μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, γιατί και αυτό ήταν προεκλογική δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ. Σήμερα όμως μόνο απολύσεις συμβασιούχων γίνονται!!

Με βάση τις εξελίξεις πιστεύουμε ότι τώρα πρέπει να δυναμώσει ο αγώνας, να μην επικρατήσει κανένας εφησυχασμός!

Ο τρόπος υλοποίησης του προγράμματος κατά τη μεταβατική περίοδο δημιουργεί μεγάλα ερωτηματικά. Δημιουργούνται περιοχές και Δήμοι δύο ταχυτήτων, εκεί που θα υλοποιείται η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και εκεί που δε θα υλοποιείται. Διαμορφώνεται μια ακόμα εκπαιδευτική διαφοροποίηση η οποία είναι αμφίβολο αν θα λυθεί μέσα στην τριετία.

Αναρωτιόμαστε σε σχέση με την εμπλοκή των Δημάρχων στις διαδικασίες γνωμοδότησης: Μήπως εξαιτίας των τεράστιων και υπαρκτών προβλημάτων στους Δήμους (π.χ. πενιχρή κρατική επιχορήγηση), η κυβέρνηση δημιουργεί το κατάλληλο άλλοθι, ώστε να μπορεί να ισχυρίζεται ότι «εμείς νομοθετούμε αλλά οι Δήμοι δεν υλοποιούν»; Ή μήπως με το βλέμμα στις δημοτικές εκλογές του 2019 στήνει - στις πλάτες των παιδιών μας - ακόμα ένα πλαστό δίπολο;

Αλλά και για τους Δήμους που θα υλοποιείται το πρόγραμμα (205 από τους 345 ισχυρίζεται η κυβέρνηση πως θα είναι) και πάλι δε δημιουργούνται ανισότητες, όταν ο κάθε γονιός επωμίζεται τελικά ατομικά την ευθύνη για το πού θα στείλει το παιδί του;

Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνονται από τις δηλώσεις του ίδιου του Υπουργού Παιδείας στην επιτροπή Μορφωτικών υποθέσεων στη Βουλή που ρίχνει τελικά το μπαλάκι στους γονείς: «Αρχίζουμε να υλοποιούμε τις προϋποθέσεις γι’ αυτό και όταν – σε μια τριετία – ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία σε όλη τη χώρα, τότε θα είναι υποχρεωτική για όλους η 14χρονη εκπαίδευση. Μέχρι τότε ο γονιός θα επιλέγει δομή»!

Υλοποιείται από την πίσω πόρτα, στο όνομα της μεταβατικότητας, η παροχή εκπαίδευσης με κουπόνια και voucher, η αποκέντρωση της εκπαίδευσης και το πέρασμα τμήματος της εκπαίδευσης στην Τοπική Διοίκηση. Ταυτόχρονα ανοίγει ο δρόμος για την ενίσχυση των επιχειρήσεων της ιδιωτικής εκπαίδευσης, που διαβλέπουν νέα πεδία κερδοφορίας. Γι΄ αυτό το λόγο άλλωστε η ΚΕΔΕ και ο Σύνδεσμος των Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Παιδικών σταθμών, από κοινού με την ΠΟΕ – ΟΤΑ και τον ΠΑΣΥΒΝ, που σήκωναν κουρνιαχτό ενάντια στην Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, μετά την ψήφιση του νόμου και ιδιαίτερα της τροπολογίας για τους Δημάρχους κήρυξαν σιγή ασυρμάτου!! Είναι σίγουρο ότι αυτές οι εξελίξεις θα ανοίξουν την όρεξη των επιχειρηματικών συμφερόντων, αλλά και δυνάμεων που ηγούνται στην Τοπική Διοίκηση για πέρασμα και άλλων αρμοδιοτήτων στην ευθύνη τους.

Η τοποθέτηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ, ΔΗ.ΣΥ., ΣΥΡΙΖΑ (ΕΡΑ–ΑΕΕΚΕ)), με πανηγυρικό τρόπο, υπερ των διατάξεων δημιουργεί το κατάλληλο άλλοθι στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, την αβαντάρει!!

Οι ίδιες δυνάμεις, στην Ομοσπονδία της ΠΟΕ – ΟΤΑ, στην ΚΕΔΕ, αλλά και τα κόμματα τους, τάσσονται κατά της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής. Υπερασπίζονται την επιχειρηματική λειτουργία της εκπαίδευσης, την αποκέντρωση στην Παιδεία, τα voucher. Όλοι μαζί υπερασπίζονται την Παιδεία εμπόρευμα! Με τη διγλωσσία και την πολυγλωσσία τους παίζουν το παιχνίδι της διάσπασης και του συντεχνιασμού μέσα στους εργαζόμενους! Ειδικά στο χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αυτές οι δυνάμεις, που σήμερα πανηγυρίζουν και λιβανίζουν την κυβέρνηση, καλλιεργώντας αυταπάτες στους συναδέλφους, γίνονται συνυπεύθυνοι για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στα Νηπιαγωγεία.

Οι συνάδελφοι Νηπιαγωγοί έχουν κρίση και πείρα για τη στάση αυτών των συνδικαλιστικών ηγεσιών. Κανείς δεν ξεχνά ότι λίγους πριν – μπροστά στο συνέδριο της ΔΟΕ – οι ίδιες δυνάμεις ξόρκιζαν τις εξελίξεις τις οποίες σήμερα χαιρετίζουν βλ. ανακοίνωση του Δ.Σ της ΔΟΕ στις 9/6/2017 https://goo.gl/s7wdae

Αυτό είναι όμως ο κυβερνητικός συνδικαλισμός! Στις πιο κρίσιμες στιγμές αδειάζει τους εργαζόμενους και στηρίζει την κυβέρνηση!

Ιδιαίτερα, μια σειρά συνάδελφοι που έχουν αγωνιστική πείρα και ριζοσπαστικό προσανατολισμό, χρειάζεται να προβληματιστούν σοβαρά για τη στάση των Παρεμβάσεων. Στην τοποθέτησή τους στη ΔΟΕ για τις διατάξεις που ψηφίστηκαν αναφέρουν: «Συμφωνούμε ότι όπως και το 2006, κάτω από την πίεση του κινήματος, η ψήφιση του άρθρου 33 αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη που διαμορφώνει ένα νέο πεδίο δυνατοτήτων και διεκδικήσεων σε σχέση με το αίτημα της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης… Η επίκληση, τόσο από την πλευρά του Υπουργείου όσο και από την πλευρά των λίγων πολέμιων της ρύθμισης, στην έλλειψη κτηριακών υποδομών, καταρρίπτεται ως επιχείρημα από τα γεγονότα».

Αλήθεια πού διαφέρει η θέση των Παρεμβάσεων από αυτή των δυνάμεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού; Μήπως για άλλη μια φορά δίνουν το «αγωνιστικό άλλοθι» για να περνούν οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί, όπως έκαναν με τις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης πριν την ψήφιση του 3ου Μνημονίου με το περίφημο δημοψήφισμα; Η τοποθέτηση αυτή δίνει αβαντάρισμα στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και καλλιεργεί αυταπάτες.

Η θέση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών (συνδυασμός που στηρίξει το ΠΑΜΕ) παραμένει σταθερή.

Να παρθούν όλα τα μέτρα, να δημιουργηθούν όλες οι προϋποθέσεις για την άμεση εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής. Νήπια – Προνήπια στο Νηπιαγωγείο.

Μαζικοί διορισμοί και μονιμοποίηση των αναπληρωτών. Δημιουργία όλων των απαραίτητων υποδομών, σύγχρονα ασφαλή και λειτουργικά Νηπιαγωγεία, που θα καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στο χώρο της Παιδείας. Η Προσχολική Αγωγή δεν είναι εμπόρευμα για να δίνεται με κουπόνια. Είναι ανάγκη και πρέπει να δίνεται δημόσια και δωρεάν σε όλους!

Παντού να δυναμώσει η πάλη για μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα τους 15, να λειτουργήσει παντού ολοήμερο με ενιαίο παιδαγωγικό πλαίσιο, να δημιουργηθούν υποδομές για σίτιση και ξεκούραση, να προσληφθεί βοηθητικό προσωπικό (π.χ. τραπεζοκόμοι…)!

Στο επίκεντρο της διεκδίκησής μας είναι οι ανάγκες των παιδιών, των εργαζόμενων γονιών, των λαϊκών οικογενειών. Η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή είναι πρώτα και κύρια μία παιδαγωγική και κοινωνική αναγκαιότητα που αφορά την ανάπτυξη, εκπαίδευση και διαπαιδαγώγηση του παιδιού. Κοινωνική αναγκαιότητα είναι επίσης η ύπαρξη Δημόσιων και Δωρεάν Παιδικών Σταθμών για τις ηλικίες πριν τα 4 χρόνια, ώστε κάθε παιδί να έχει θέση σε δομές προσχολικής αγωγής.

Ο αγώνα αυτός αντικειμενικά θα πρέπει να δοθεί από κοινού με τους εργαζόμενους γονείς, με τις ενώσεις τους, με όλο το εργατικό κίνημα.

Σε αυτή την κατεύθυνση μπορούμε να μετρήσουμε πραγματικές νίκες, να έχουμε μικρές και μεγάλες κατακτήσεις. Το ταξικό κίνημα, τα συνδικάτα, οι συνδικαλιστές που συσπειρώνται στο ΠΑΜΕ ποτέ δε μασήσαμε τα λόγια μας. Δε στρογγυλέψαμε την πραγματικότητα, δεν εξωραΐσαμε αντιλαϊκές κυβερνήσεις, γιατί δε μας συνδέει κανένα ομφάλιος λώρος μ΄ αυτές.

Από τις ίδιες τις εξελίξεις γίνεται ακόμα πιο φανερό ότι μόνο με την ενίσχυση της ταξικής γραμμής μέσα στον Κλάδο, μόνο με ισχυρό κίνημα και σύγκρουση μπορούμε να έχουμε αποτελέσματα και νίκες.

Και θα έχουμε!!

Αθήνα, 4 Μάρτη 2018

Ü Αθήνα: Υπουργείο Παιδείας 13:00

Ü Θεσσαλονίκη: Άγαλμα Βενιζέλου 12:00

Ü Στην υπόλοιπη Ελλάδα: Περιφερειακές Διευθύνσεις και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

Ü Μυτιλήνη: Περ/κή Δ/νση Εκπ/σης Β. Αιγαίου 12:30

Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους!

Μονιμοποίηση των αναπληρωτών! Εξίσωση των δικαιωμάτων τους με των μονίμων!

Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά!

Το ζήτημα της κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών των σχολείων με μόνιμους διορισμούς αφορά πρώτα και κύρια τη λειτουργία του σχολείου, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, το δικαίωμα των εργαζομένων και των λαϊκών οικογενειών σε μια πραγματικά δωρεάν Παιδεία, που θα καλύπτει τις ανάγκες των παιδιών της, θα τα στηρίζει και θα τα προετοιμάζει ουσιαστικά για τα επόμενα βήματα στη ζωή τους.

ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ - ΓΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Τα τελευταία χρόνια γίνονται συνεχείς περικοπές σε εκπαιδευτικές ανάγκες στα σχολεία. Η Παιδεία, όπως και το σύνολο των εργατικών – λαϊκών δικαιωμάτων, μπαίνουν στην «κλίνη του Προκρούστη» για να πιαστούν οι αντιλαϊκοί στόχοι και τα ματωμένα πλεονάσματα. Τα μέτρα για την Παιδεία είναι κομμάτι του γενικότερου αντιλαϊκού παζλ και μόνο ως τέτοια μπορούμε να τα αντιπαλέψουμε αποτελεσματικά.

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ επιδιώκει με κάθε τρόπο να κρύψει και να εξαφανίσει τις τεράστιες ανάγκες σε εκπαιδευτικούς, βαφτίζοντας το κρέας - ψάρι. Ας θυμηθούμε τη μείωση των διδακτικών ωρών και την επί της ουσίας κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας στο Γυμνάσιο, τις δεύτερες και τρίτες αναθέσεις, την κατάργηση μαθημάτων, την υπονόμευση δομών, όπως τα εργαστήρια, το χτύπημα των ολοήμερων νηπιαγωγείων και δημοτικών, την υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής, το κλείσιμο Τμημάτων Ένταξης, το κλείσιμο Νηπιαγωγείων, τις συγχωνεύσεις… και είναι μακρύς ο κατάλογος ακόμα!

Όλες αυτές οι αλλαγές πλήττουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, ειδικά όσων προέρχονται από πιο φτωχές οικογένειες.

ü  Γιατί είναι σοβαρό μορφωτικό πρόβλημα να γίνεται μάθημα σε αίθουσες κλουβιά με μαθητές στοιβαγμένους σαν σαρδέλες, με 25 νήπια σε μια αίθουσα ή με 28 μαθητές στο Γυμνάσιο - Λύκειο. Να γιατί ζητάμε 15 μαθητές ανά τμήμα σε Νηπιαγωγείο και Α, Β Δημοτικού, 20 μαθητές ανά τμήμα στις υπόλοιπες τάξεις και ακόμα λιγότερο αριθμό σε κατευθύνσεις και εργαστήρια για να γίνεται πιο ουσιαστική δουλειά με τα παιδιά. Να γιατί χρειάζονται πιο πολλοί μόνιμοι εκπαιδευτικοί.

ü  Γιατί είναι μεγάλο μορφωτικό πρόβλημα το ολοήμερο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό να συρρικνώνονται, να μην έχουν υποδομές και να διαμορφώνουν το πρόγραμμα με ό,τι περισσεύει από το πρωινό πρόγραμμα. Να γιατί ζητάμε ολοήμερο σχολείο, με διευρυμένη χρονική λειτουργία, δωρεάν σίτιση με πρόσληψη κατάλληλου προσωπικού και όλες τις ειδικότητες.

ü  Γιατί είναι μεγάλο μορφωτικό πρόβλημα οι μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες να μένουν αβοήθητοι ή να αλλάζουν κάθε χρόνο εκπαιδευτικό μια και το 80% των εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή είναι συμβασιούχοι, ενώ οι μαθητές που έχουν ανάγκη από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης να αναγκάζονται να μοιράζονται τον δάσκαλό τους με άλλα 2-3-4 ακόμα και 5 παιδιά! Είναι πρόβλημα για τις λαϊκές οικογένειες να αναζητούν στήριξη σε πανάκριβες ιδιωτικές δομές λόγω των τεράστιων ελλείψεων του Δημόσιου Σχολείου. Να γιατί ζητάμε μαζικές προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών σε γενική και ειδική αγωγή.

ü  Γιατί είναι πισωγύρισμα να υπάρχουν κενά σε ειδικότητες ή σε δασκάλους και να μην καλύπτονται από τον αντίστοιχο εκπαιδευτικό ή να συγχωνεύονται π.χ. στη Δευτεροβάθμια διαφορετικά αντικείμενα, όπως η Φυσική, η Χημεία και η Βιολογία και τελικά «όλοι να τα διδάσκουν όλα». Να γιατί ζητάμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, ώστε ο κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενό του. Γιατί είναι απαίτηση οι μαθητές μας να έχουν από την έναρξη της χρονιάς καθηγητές ξένων γλωσσών στη γλώσσα που επιλέγουν, να έχουν καθηγητές οργάνων στα Μουσικά σχολεία, να δημιουργούνται τμήματα, ειδικότητες και κατευθύνσεις στα ΕΠΑΛ ανάλογα με τις επιλογές των μαθητών. Να γιατί χρειάζονται εδώ και τώρα χιλιάδες μόνιμοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία.  

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ! ΘΕΛΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΑΣΤΙΧΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΕΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!

Τα προβλήματα που βιώνουν οι αναπληρωτές συνάδελφοι χρόνο με το χρόνο γίνονται όλο και μεγαλύτερα. Μετακινούνται κάθε χρόνο από το ένα μέρος στο άλλο. Με 840 ευρώ μισθό, πρέπει να πληρώσουν ενοίκιο, διατροφή, έξοδα μετακίνησης κ.ά. Επιπλέον, καθυστερούν και οι πληρωμές της μισθοδοσίας.

Το καθεστώς των αδειών είναι απαράδεκτο. Η άδεια είναι όλη κι όλη 7 ημέρες. Η αναρρωτική 15 μέρες κι αυτές με την προϋπόθεση ότι θα αρρωστήσουν τουλάχιστον 10 μέρες μετά την πρόσληψη! Ακόμα, κινδυνεύουν με απόλυση, αν κριθεί αναγκαία η αντικατάστασή μας μετά το δεκαπενθήμερο. Οι άδειες μητρότητας είναι 2 μήνες πριν τον τοκετό και 2 ¼ του μήνα μετά τον τοκετό. Αντίστοιχα, η μόνιμη συνάδελφος έχει πέρα των 2 μηνών πριν τον τοκετό, 1 χρόνο άδεια μετά, με αποδοχές. Οι αναπληρώτριες δεν έχουν εξασφαλισμένο ότι θα δουλεύουν στον τόπο τους. Τι θα κάνει η αναπληρώτρια που 2 μήνες μετά τη γέννα πρέπει να μεταναστεύσει ξανά στον τόπο δουλειάς της; Θα πάρει το νεογέννητο μαζί της ή θα το αφήσει πίσω; Αυτά δεν είναι ατομική υπόθεση της κάθε συναδέλφου. Η λύση είναι η εξίσωση των αδειών με αυτές των μόνιμων συναδέλφων.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, φίλοι γονείς,

Θέλουν τον εκπαιδευτικό φοβισμένο και ανασφαλή, ώστε να περνούν τον ίδιο φόβο και την υποταγή στη νέα γενιά.

Δε θα το επιτρέψουμε! Η νέα γενιά ζητά ιδανικά, θέλει εκπαιδευτικό που δε θα προσκυνά!!

Το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά θα το κερδίσουμε με τον αγώνα μας! Με σύγκρουση και ρήξη απέναντι στη σύγχρονη βαρβαρότητα που μας ετοιμάζουν!

  • Το μόνο αίτημα που μπορεί να ενώσει όλους τους συναδέλφους, ανεξάρτητα από τη σύμβαση εργασίας και να απαντήσει αποτελεσματικά απέναντι σ΄ αυτή την άθλια πραγματικότητα είναι «η άμεση μονιμοποίηση όλων των συναδέλφων που έχουν δουλέψει τα τελευταία χρόνια (πάνω από 25.000) στην εκπαίδευση»! Να μη δεχτούμε καμία απόλυση συμβασιούχου.
  • Τέρμα η κοροϊδία με την Προσχολική Αγωγή «αλακαρτ»! Εδώ και τώρα Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα νήπια-προνήπια στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο, με όλα τα αναγκαία μέτρα υποδομής, ώστε να μη μείνει κανένα παιδί απέξω.
  • Εδώ και τώρα η κυβέρνηση να νομοθετήσει άμεση εξίσωση όλων των δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων συναδέλφων. Να πάρει άμεσα μέτρα στήριξης της καθημερινής διαβίωσης των αναπληρωτών (στέγαση, σίτιση, πάσο κ.ά.), ώστε να μην επαναληφθούν οι απαράδεκτες εικόνες, εκπαιδευτικοί να κοιμούνται στην παραλία και μέσα σε αυτοκίνητα!!
 

ΟΛΑ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΝΑ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΕΝΩΝ ΗΓΕΣΙΩΝ ΣΕ ΔΟΕ – ΟΛΜΕ

ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΕΠΑΝΩ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ! ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ 2 ΜΑΡΤΗ!!

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ, ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΕΡΓΙΑΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟ ΑΜΕΣΩΣ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ!

Αθήνα 26 – 2 - 2018

Page 5 of 28

Σχετικοί ιστότοποι

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου

 

Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου

Go to top