ΔΗ.ΣΥ. Π.Ε.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Αποτελεί πραγματικότητα πως το συνδικαλιστικό κίνημα βιώνει καταστάσεις τεράστιας κρίσης όπως και οι περισσότεροι θεσμοί, συμπαρασυρόμενο από τη γενικότερη κρίση της ελληνικής κοινωνίας. Στη συνείδηση δε αρκετών τείνει να διαμορφωθεί κατάσταση ευθείας σχέσης και σύνδεσης του με τις αιτίες που οδήγησαν στην σημερινή δυσάρεστη πραγματικότητα.

            Η πίεση που δέχεται τόσο από την πλευρά της οργανωμένης πολιτείας όσο και από την πλευρά των ίδιων των εργαζόμενων κινδυνεύει να το συνθλίψει, υποδεικνύοντάς το πολλές φορές ως μήτρα πολλών δεινών που συσσωρεύονταν χρόνια ολόκληρα.

  • Η Δημοκρατική Συνεργασία είναι προσανατολισμένη :

            Σε ένα συνδικαλιστικό Κίνημα ανεξάρτητο – αυτόνομο πολιτικοποιημένο, ταξικό που θα είναι τμήμα του ευρύτερου δημοκρατικού -προοδευτικού κινήματος, που θα συνενώνει κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις  με όραμα και στόχο τις αρχές της ελευθερίας, της ισότητας της λαϊκής κυριαρχίας, της εθνικής ανεξαρτησίας και της κοινωνικής απελευθέρωσης. Το συνδικαλιστικό κίνημα είναι αυτόνομο, όταν δεν εξαρτάται από κόμματα, εργοδότες και κυβέρνηση, δεν χειραγωγείται και δεν εντάσσει τη στρατηγική του σε σχεδιασμούς εκτός των γραμμών του. Αναπτύσσει τη δική του τακτική και στρατηγική που εκπορεύεται από τα συνδικάτα και τους εργαζόμενους και μόνο. Γι ΄ αυτούς τους λόγους  η Δημοκρατική Συνεργασία δεν έχει πλέον  καμία σχέση με κανένα πολιτικό κόμμα. Τα πολιτικά κόμματα κρίνονται από εμάς, από τους εργαζόμενους, στο βαθμό που ενστερνίζονται και λύνουν τα ευρύτερα ζητήματα του λαού μας,  της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Το παρελθόν, σ΄ αυτόν τον τομέα, έκλεισε οριστικά για μας.

 Στη σημερινή συγκυρία διεκδικούμε: 

  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ, ορθολογική κατανομή των κοινοτικών πόρων ιδιαίτερα για θεσμούς που αφορούν στην Π.Ε., τη σημασία και την αξία της οποίας όλοι αναγνωρίζουν και αποδέχονται.
  • Κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών των σχολείων.  Αναβάθμιση των θεσμών αντισταθμιστικής αγωγής.
  • Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών και των εκπαιδευτικών για πληρωμή λειτουργικών εξόδων, τραπεζοκόμων και καθαριότητας, εκπαιδευτικών εκδρομών, βιβλίων και για μεταφορά μαθητών.   
  • Άμεση οικονομική αναβάθμιση με μισθούς αξιοπρεπούς διαβίωσης για τον εκπαιδευτικό.
  • Απόσυρση όλων των μνημονιακών περικοπών.
  • Κατάργηση του Νόμου  4024/2011   
  • Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών με βάση το 60%-40% για να καλυφθούν όλα τα οργανικά κενά
  • Ξεκλείδωμα των πινάκων μετά τις 30/6/2010 και υπολογισμός όλης  της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών, χωρίς διπλασιασμό μορίων για τα δυσπρόσιτα ( από 1-9-2010 έως 30-6-2014)
  • Κατάργηση της «ποινής» για διαγραφή από τους πίνακες των αναπληρωτών σε περίπτωση παραίτησης τους
  • Ίδιο νομοθετικό πλαίσιο για τη χορήγηση αδειών των αναπληρωτών με τους μονίμους. (Άδεια μητρότητας μεγαλύτερη σε διάρκεια)
  • Νέο σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο που θα πρέπει να αντιμετωπίζει την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση όχι αποσπασματικά και αποκομμένη από την υπόλοιπη εκπαίδευση αλλά ως αναπόσπαστο λειτουργικό μέρος της υποχρεωτικής Δημόσιας Δωρεάν  Παιδείας     
  • Άμεσο διορισμός των αποφοίτων Παιδαγωγικών Τμημάτων Ειδικής Αγωγής. Διορισμός μόνο με βάση το βασικό πτυχίο. 
  • Επαναλειτουργία των διδασκαλείων Ειδικής Αγωγής
  • Άμεση επίλυση όλων των προβλημάτων υποδομών 
  • Νέο Π.Δ. για τις μεταθέσεις
  • Επενεξέταση όλων των υποχρεωτικών μετατάξεων από την αρχή
  • Άνοιγμα νέων οργανικών θέσεων στα σχολεία διευρυμένου ωραρίου (ΕΑΕΠ) για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων 
  • Τη διατήρηση της διετούς μετεκπαίδευσης και την αναβάθμισή της με παράλληλο άνοιγμα για όλες τις ειδικότητες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους τους εργαζόμενους.
  • Κατάργηση της «συμμετοχής» των εργαζομένων για φάρμακα και εξετάσεις. 
  • Να μην υπάρξουν αλλαγές προς το δυσμενέστερο για τα συνταξιοδοτικά.

Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που δεν έχει ελεύθερους εκπαιδευτικούς είναι βέβαιο ότι δεν μπορεί να «βγάλει» ελεύθερους μαθητές-πολίτες.  Δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι, με όλες μας τις δυνάμεις, σήμερα και στο διηνεκές, θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την Παιδαγωγική ελευθερία και τη Δημοκρατία στα Σχολεία μας, το ίδιο αποτελεσματικά όπως και στο παρελθόν.