Καζαμία Σοφία

Πρωτοβουλία αναπληρωτών ωρομισθίων & ελαστικά εργαζομένων στην εκπαίδευση: Κινητοποίηση για τα Ειδικά Σχολεία στο υπ. Παιδείας (VIDEO – ΦΩΤΟ)

https://youtu.be/hjtKORTiktE

Την άμεση λήψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών των Ειδικών Σχολείων απαίτησαν με κινητοποίησή τους ΣΕΠΕ, ΕΛΜΕ και η «Πρωτοβουλία Αναπληρωτών» στο υπουργείο Παιδείας.

Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν:

  • Την αποσυμφόρηση των δρομολογίων μεταφοράς των μαθητών και τη μείωση του συγχρωτισμού παιδιών από διαφορετικές περιοχές.
  • Την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού έτσι ώστε να μειωθούν οι μαθητές ανά ομάδα.
  • Την αξιοποίηση των κλειστών σχολείων, αλλά και κάθε υποδομής για να μη συγχρωτίζονται μαθητές και εργαζόμενοι.
  • Την πρόσληψη επιπλέον σχολικών νοσηλευτών και ΕΒΠ για να καλύπτονται τα υγειονομικά πρωτόκολλα.
  • Τη συχνή και με σχέδιο πραγματοποίηση τεστ, την καταγραφή, τον εντοπισμό και κυρίως τη συστηματική παρακολούθηση των μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
  • Τον άμεσο εμβολιασμό κατά προτεραιότητα όλων των εργαζομένων των Ειδικών Σχολείων, αλλά και όσων μαθητών είναι απαραίτητο.

Αντιπροσωπεία των σωματείων έθεσε το σύνολο των ζητημάτων σε συνάντηση με την υφυπουργό Παιδείας Ζ. Μακρή η οποία αναπαρήγαγε, όπως μεταφέρουν εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών, την προσπάθεια να διασκεδαστούν οι εντυπώσεις, να εμφανιστεί  το Υπουργείο πως ανταποκρίνεται όπως μπορεί στις αυξημένες ανάγκες του περιόδου.

Κατά τ’ άλλα καμία δέσμευση δεν υπήρξε σε συγκεκριμένα αιτήματα που αφορούν τους όρους λειτουργίας των σχολείων, όπως  το ζήτημα της ένταξης του εμβολιασμού εκπαιδευτικών και μαθητών ειδικών σχολείων που το υπουργείο επιχειρεί να εμφανίσει σαν επιτυχία τη στιγμή που μόλις προχτές ξεκίνησε η διαδικασία των ραντεβού. Συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα δεν δόθηκε και όταν οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών έθεσαν επιτακτικά το ζήτημα να ολοκληρωθεί η διαδικασία πριν κλείσουν τα σχολεία, άκουσαν ούτε λίγο ούτε πολύ ότι επιθυμούν να πάρουν τη σειρά άλλων και ότι οι ίδιοι δεν έκαναν αιτήσεις, τη στιγμή που είναι μεγάλος ο αριθμός όσων εκδήλωσαν ενδιαφέρον… Μεταξύ άλλων τέθηκε και το θέμα της ασφαλούς μεταφοράς από και προς τα σχολεία, το οποίο μετατέθηκε σε άλλους φορείς.

Η κινητοποίηση αποτέλεσε βήμα για τους εκπαιδευτικούς για να μεταφέρουν την αγανάκτηση εκπαιδευτικών και γονέων των Eιδικών Σχολείων για την παντελή έλλειψη ουσιαστικών μέτρων προστασίας. Την εικόνα που επικρατεί στα Ειδικά Σχολεία της Αττικής μετέφεραν σε σύντομους χαιρετισμούς οι:

  • Η Μιράντα Νάστα, μέλος ΔΣ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Κερατσινίου – Περάματος «Ν. Πλουμπίδης». (Δείτε εδώ βίντεο)
  • Η Κατερίνα Καραμήτσου, δασκάλα Ειδικής Αγωγής 9ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αθηνών. (Δείτε εδώ βίντεο)
  • Ο Ηλίας Πατίδης, πρόεδρος ΕΛΜΕ Πειραιά. (Δείτε εδώ βίντεο)
  • Η Θεοδώρα Δριμάλα, πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Βύρωνα – Καισαριανής – Παγκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη». (Δείτε εδώ βίντεο)
  • Ο Κώστας Κατημερτζόγλου, πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Γ. Σεφέρης». (Δείτε εδώ βίντεο)
  • Ο Παναγιώτης Πανάς, αντιπρόεδρος ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας. (Δείτε εδώ βίντεο)
  • Ο Αποστόλης Παπαγιαννόπουλος, πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Αττικής «Ο Σωκράτης». (Δείτε εδώ βίντεο)
  • Η Αγαθή Χήρα, πρόεδρος Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλιούπολης. (Δείτε εδώ βίντεο)







Θεσσαλονίκη
https://youtu.be/k1sV5XvlsEI

Άμεσα μέτρα για την Ειδική Αγωγή διεκδίκησαν και στη Θεσσαλονίκη με την απεργιακή τους κινητοποίηση εκπαιδευτικοί των Ειδικών Σχολείων στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης.

Με τη σημερινή τους κινητοποίηση διατράνωσαν τη θέλησή τους για κλιμάκωση της πάλης εκπαιδευτικών σωματείων. Ανέδειξαν τις ευθύνες κυβέρνησης και υπουργείου που εξακολουθούν να μην ικανοποιούν τα αιτήματά τους για τη λειτουργία των Ειδικών Σχολείων, τα οποία βρίσκονται «στο κόκκινο».

Τα εκπαιδευτικά σωματεία μεταξύ άλλων απαιτούν: Μαζικά, περιοδικά τεστ, ώστε να ελέγχεται η διασπορά, ιχνηλατήσεις και φροντίδα των πασχόντων σε περίπτωση επιβεβαιωμένου κρούσματος, όλα τα σχολεία να έχουν νοσηλευτή. Να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό, για να μειωθούν οι μαθητές ανά ομάδα, να αξιοποιηθούν τα κλειστά σχολεία και κάθε υποδομή. Να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό καθαριότητας για να καλύπτονται τα υγειονομικά πρωτόκολλα, να αυξηθούν τα δρομολόγια ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος. Για όσους μαθητές αναστέλλεται η διαδικασία, με ευθύνη του υπουργείου να συνεχίζονται οι αναγκαίες επιστημονικές παρεμβάσεις.

Μάλιστα, όπως σημείωσε ο Θανάσης Λασιόπουλος, γραμματέας του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Κεντρικής Μακεδονίας, «μέχρι σήμερα ό,τι καταφέραμε να κερδίσουμε για μας και τους μαθητές μας, το κερδίσαμε κάτω από αγώνες», αναφέροντας το παράδειγμα ότι μόνο κάτω από την πίεση του αγώνα άνοιξε η πλατφόρμα για τα ραντεβού εμβολίων.

Σήμερα, εδώ και τώρα η κυβέρνηση να βρει τρόπους να εμβολιάσει άμεσα τους καθηγητές Ειδικής Αγωγής σημείωσε η Δήμητρα Τραγάκη, πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ.

Στη συνάντησή τους με την ηγεσία του υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης εισέπραξαν μόνο ευχολόγια, χωρίς να δοθούν ουσιαστικές απαντήσεις στα αιτήματά τους.



Χαλκίδα

Την άμεση λήψη μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των Ειδικών Σχολείων απαίτησαν εκπαιδευτικοί της Χαλκίδας, συμμετέχοντας στην πανελλαδική κινητοποίηση που είχε προγραμματιστεί για τη χθεσινή μέρα.

Στο πλαίσιο της κινητοποίησης, οι εκπαιδευτικοί που στην πλειονότητά τους εργάζονται στα σχολεία ειδικής εκπαίδευσης της περιοχής πραγματοποίησαν αρχικά συγκέντρωση στο κέντρο της Χαλκίδας και στη συνέχεια προχώρησαν σε πορεία διαμαρτυρίας μέχρι τις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, διεκδικώντας μέτρα προστασίας για την ασφαλή λειτουργία των Ειδικών Σχολείων και καταγγέλλοντας την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας που αφήνει απροστάτευτους μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Μάλιστα εκπαιδευτικοί της Χαλκίδας, μέσα από την κινητοποίησή τους, ανέδειξαν την κατάσταση που διαμορφώθηκε το προηγούμενο διάστημα στα Ειδικά Σχολεία της περιοχής με τον μεγάλο αριθμό κρουσμάτων τόσο σε μαθητές όσο και εκπαιδευτικούς, που είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο σχολείων. Παράλληλα επισήμαναν τους κινδύνους διασποράς από τον συγχρωτισμό των μαθητών στα μέσα μεταφοράς, τα οποία χρησιμοποιούνται και για τη διενέργεια άλλων δρομολογίων, όπως η μεταφορά εργαζομένων σε χώρους δουλειάς.