ΠΑΜΕ: Ενημέρωση αιρετών της ΑΣΕ για τα οργανικά κενά στο ΠΥΣΠΕ Λέσβου.
ΠΥΣΠΕ Λέσβου
Προσδιορισμός οργανικής σύνθεσης διδακτικού προσωπικού
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου – μακριά από τις ανάγκες των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Στη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Λέσβου της 20/2/2020, καταψηφίσαμε την εισήγηση προς το ΠΥΣΠΕ προκειμένου αυτό να εκφέρει γνώμη για τους πίνακες των οργανικών θέσεων – κενών – πλεονασμάτων των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων της Λέσβου, της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, (ψηφίστηκαν με πλειοψηφία 4-1, δηλαδή και με την ψήφο της αιρετού της ΔΑΚΕ), για τους παρακάτω λόγους:
Οι οργανικές θέσεις όλων των ειδικοτήτων ήταν καθορισμένες από το Υπουργείο Παιδείας και δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών, γιατί :
- Δεν ανταποκρίνονται στις θέσεις των σωματείων και του Κλάδου για αναλογία 1/15 για τα νηπιαγωγεία και τις Α΄ και Β΄ τάξεις του δημοτικού, καθώς και αναλογία 1/20 για τις υπόλοιπες τάξεις του δημοτικού.
- Δεν επανέρχεται ο υπεύθυνος δάσκαλος του ολοήμερου τμήματος, καθώς και οι οργανικές θέσεις των σχολείων που καταργήθηκαν, συγχωνεύτηκαν ή υποβαθμίστηκαν.
- Δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων όσον αφορά τις ειδικότητες της Φυσικής Αγωγής, των ξένων γλωσσών, της πληροφορικής, της μουσικής, της θεατρικής αγωγής και των εικαστικών. Ενδεικτικά, θεωρούμε απαράδεκτο να μην υπάρχει ούτε μία οργανική θέση πληροφορικής στα δημοτικά σχολεία της Λέσβου, να μην υπάρχει οργανική θέση Γερμανικής Γλώσσας στα δημοτικά σχολεία της Λήμνου, να μην υπάρχει ούτε μία οργανική θέση θεατρικής αγωγής και εικαστικών συνολικά στα δημοτικά σχολεία του νομού Λέσβου.
- Θεωρούμε επίσης απαράδεκτο να μην υπάρχουν οργανικές θέσεις για τις τάξεις υποδοχής αλλοδαπών μαθητών (ΖΕΠ).
- Σε ό, τι αφορά την ειδική αγωγή ούτε καν ζητήθηκαν οργανικές θέσεις για την παράλληλη στήριξη και για Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό στα ειδικά σχολεία και νηπιαγωγεία και στα ΚΕΣΥ.
Σε τελευταία ανάλυση, θεωρούμε απαράδεκτη τη διαδικασία που ακολούθησε το Υπουργείο Παιδείας να ζητήσει εσπευσμένα από τα ΠΥΣΠΕ τα οργανικά κενά-πλεονάσματα χωρίς να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων των σχολείων που έπρεπε να προηγηθούν των συνεδριάσεων των ΠΥΣΠΕ. Είναι κι αυτό ένα ακόμα δείγμα για πόσο λαμβάνουν υπόψη το ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων στην όλη εκπαιδευτική διαδικασία.
Όπως φαίνεται, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, έχοντας ως στήριγμα και την πλειοψηφία των ΠΥΣΠΕ, προσπαθεί μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία να δικαιολογήσει σε γονείς και εκπαιδευτικούς τις μειωμένες μεταθέσεις, τη διατήρηση των αναπληρωτών στα σχολεία ως συμπλήρωμα στα τεράστια πραγματικά κενά που υπάρχουν.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Να μην τους αφήσουμε να περάσουν αυτή την αντιεκπαιδευτική-αντιλαϊκή πολιτική. Σας καλούμε σε αγωνιστική συσπείρωση μέσα από τα σωματεία για να διεκδικήσουμε :
- Κάλυψη των πραγματικών αναγκών των σχολείων σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό όλων των ειδικοτήτων.
- Να δίνονται όλα τα κενά σε κάθε φάση των υπηρεσιακών μεταβολών (μεταθέσεις, αποσπάσεις), ώστε να ικανοποιείται ο μέγιστος αριθμός των αιτήσεων.
- Μείωση των μαθητών σε 15 ανά τάξη για Νηπιαγωγείο, Α΄ και Β΄ Δημοτικού, 20 στις υπόλοιπες τάξεις και τα τμήματα γενικής παιδείας.
- Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το επιστημονικό του αντικείμενο. Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες. Επαναφορά του προηγούμενου ωραρίου στην Β΄ θμια και εξίσωση ωραρίου της Πρωτοβάθμιας με αυτό της Δευτεροβάθμιας. Κατοχύρωση ωραρίου για τις/τους Νηπιαγωγούς, όπως και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Κανένας εκπαιδευτικός σε πάνω από 2 σχολεία. Επαναφορά του/της υπεύθυνου/ης δασκάλου/ας στο Ολοήμερο.
- Στήριξη της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Όλα τα παιδιά στις δομές που έχουν ανάγκη, ένας δάσκαλος παράλληλης στήριξης για κάθε ένα παιδί. Να στελεχωθούν άμεσα όλα τα τμήματα ένταξης.
- Αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση, με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης. Επανίδρυση σχολείων που καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν.
- Μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών (περισσότεροι από 40.000) που δουλεύουν στην εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια. Κατάργηση του ν. 4589/19 και όλων των νόμων που απαξιώνουν τα πτυχία και καλλιεργούν την ανθρωποφαγία. Το πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για τη δουλειά. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών. Μέτρα στήριξης των αναπληρωτών (στέγαση, σίτιση, δωρεάν μεταφορά).
Οι αιρετοί
Μαδυτινός Κωνσταντίνος
Γιανέλλης Βασίλης