Ανακοινώσεις παρατάξεων

ΠΑΜΕ:Όλες και όλοι την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2020 στις 13:00μμ στην κινητοποίηση στην Περ/κη Δ/νση Εκπ/σης Β.Αιγαίου

Όλες και όλοι την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2020 στις 13:00μμ στην κινητοποίηση στην Περ/κη Δ/νση Εκπ/σης Β.Αιγαίου

  • ενάντια στις απολύσεις αναπληρωτων, για μονιμη και σταθερη δουλειά καθώς και για

  • να μην περάσουν οι αντιεπιστημονικές αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα που καταργούν ολόκληρα διδακτικά αντικείμενα και κλάδους!

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Η κυβέρνηση της ΝΔ ανακοίνωσε τα νέα ωρολόγια προγράμματα σε Γυμνάσια και Λύκεια. Προχωρά σε αντιεπιστημονικές αλλαγές καταργώντας ολόκληρα διδακτικά αντικείμενα και κλάδους από τα Γυμνάσια και τα Λύκεια. Τα μαθήματα της Οικιακής Οικονομίας, των Τεχνών και των Κοινωνικών Επιστημών πρακτικά εξαϋλώνονται. Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο, μαζί με την μουσική και τις ξένες γλώσσες θα παρέχονται πια μόνο από τα φροντιστήρια.

Η απόφαση της κυβέρνησης για τις αλλαγές των ωρολογίων προγραμμάτων δεν έχει ίχνος παιδαγωγικής και επιστημονικής τεκμηρίωσης. Η ΝΔ προχωρά στην αποψίλωση των «περιττών» μαθημάτων από το Λύκειο, αφήνοντας μόνο εκείνα που θα εξετάζονται για το «εθνικό απολυτήριο» και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, υλοποιώντας το σχέδιο της για ένα ακόμα πιο «σκληρό» και εξετασιοκεντρικό σχολείο.

Ταυτόχρονα, οι αλλαγές αυτές στα προγράμματα θα οδηγήσουν από το Σεπτέμβριο σε μαζικές περικοπές προσωπικού. Οι αναπληρωτές των ειδικοτήτων που προσλήφθηκαν φέτος στα μαθήματα που καταργούνται, οδηγούνται στην απόλυση και στη μόνιμη έξοδο τους από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Χιλιάδες μόνιμοι συνάδελφοι θα βρεθούν μες το καλοκαίρι υπεράριθμοι και πλεονάζοντες, αφού με εντολή του Υπουργείου Παιδείας τα Υπηρεσιακά Συμβούλια προχωράνε σε επανατοποθετήσεις.

Τώρα είναι ώρα για μαζικές κινητοποιήσεις όλων των κλάδων και όλων των συναδέλφων για να μην περάσουν αυτές οι αντιδραστικές αλλαγές, να μην περάσουν οι απολύσεις!

Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στις 18 Ιουνίου, οι εκπρόσωποι της ΑΣΕ τοποθετήθηκαν με αυτό το πνεύμα. Δεν διαχωρίσαμε τους συναδέλφους σε αυτούς που πλήττονται περισσότερο ή λιγότερο. Τονίσαμε ότι, όπως και το προηγούμενο ωρολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ (Φίλη – Γαβρόγλου), έτσι και αυτό, οδηγεί σε τσάκισμα των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας και των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων. Η υπεράσπιση αυτών των δικαιωμάτων σε κάθε περίπτωση δεν είναι συντεχνιασμός. Τα υφιστάμενα ωρολόγια προγράμματα είναι εξίσου αντιεπιστιμονικά και αντιπαιδαγωγικά.

Επισημάναμε ότι τώρα δεν είναι η στιγμή για συμβολικές κινητοποιήσεις, για κινητοποιήσεις που θα τις κάνουν ελάχιστοι βαθμολογητές γραπτών, αλλά είναι η ώρα για πολύμορφες και δυναμικές κινητοποιήσεις όλων των κλάδων και όλων των συναδέλφων για να μην περάσουν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα.

Οι κινητοποιήσεις μας δεν πρέπει να βάζουν απέναντι τους μαθητές και τους γονείς. Δεν πρέπει να δίνουν την παραμικρή δυνατότητα στην κυβέρνηση να ξεγλιστρά από τα βασικά ζητήματα των αλλαγών. Η κυβέρνηση πρέπει να απαντήσει γιατί η Καλλιτεχνική Παιδεία, οι Κοινωνικές Επιστήμες, η Οικιακή Οικονομία πετιούνται έξω από τη β’ βάθμια εκπαίδευση, πρέπει να δώσει εξηγήσεις γιατί μαθήματα που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν διδάσκονται στα σχολεία, πρέπει να πει καθαρά τι θα γίνουν οι χιλιάδες συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων που θα χάσουν τις οργανικές τους, οι χιλιάδες αναπληρωτές που θα χάσουν τη δουλειά τους.

Όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί γονείς και μαθητές, συνολικά οι εργαζόμενοι να βάλουμε φρένο στην πολιτική που κάνει το σχολείο χειρότερο.

  • Να μην περάσουν οι αντιεπιστημονικές αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα που καταργούν ολόκληρα διδακτικά αντικείμενα και κλάδους! Όχι στην απαξίωση μαθημάτων. Να μη χαθεί καμία οργανική θέση.

  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.

  • 20 μαθητές ανά τάξη στα τμήματα γενικής παιδείας και 10 μαθητές στα εργαστήρια και τις κατευθύνσεις. Επαναφορά του προηγούμενου διδακτικού ωραρίου. Επαναφορά του ωραρίου των υπευθύνων των σχολικών εργαστηρίων. Κατάργηση της Γ’ ανάθεσης.

  • Όχι στις συμπτύξεις και το κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ.

  • Ριζικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών, που θα προωθούν την επιστημονική σκέψη, την κριτική ικανότητα και τη δημιουργικότητα των μαθητών και όχι τη μονομέρεια, την αποσπασματικότητα και την στείρα αποστήθιση!