Uncategorized

Η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών είναι αδιαπραγμάτευτη

Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε στο άνοιγμα των σχολείων τη Δευτέρα 10/1 με μέτρα που περισσότερο προκαλούν φόβο και οργή παρά ασφάλεια στη σχολική κοινότητα και σε όλη την κοινωνία. Τη στιγμή που η πανδημία με τη νέα μετάλλαξη έχει φουντώσει, το δημόσιο σύστημα υγείας έχει πρακτικά καταρρεύσει τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση αποτελούν κοροϊδία και εμπαιγμό.

Η πολιτική της κυβέρνησης, οι συνεχείς επικλήσεις στην ατομική ευθύνη, η απόρριψη όλων των δίκαιων διεκδικήσεων μας εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, τα μέτρα – καρικατούρα που εφαρμόζει, όχι απλά δεν υπηρετούν την προστασία της υγείας του λαού αλλά την υπονομεύουν. Μοναδική έγνοια τους είναι η απρόσκοπτη λειτουργία της οικονομίας, οι απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων, η διασφάλιση της κερδοφορίας τους. Για αυτό και δεν κάνουν προσλήψεις υγειονομικών και εκπαιδευτικών, μετατρέπουν τους χώρους δουλειάς και τα ΜΜΜ σε χώρους διασποράς του κορωνοϊού, φορτώνουν το κόστος για την προμήθεια των μασκών και των τεστ στους γονείς και τους μαθητές.

Οι όροι λειτουργίας των σχολείων, τα ανύπαρκτα μέτρα προστασίας, τα πρωτόκολλα υπερμετάδοσης του κορονοϊού, το απαράδεκτο 50% +1, για να κλείσει ένα τμήμα, το αίσχος της 5νθήμερης καραντίνας, που έχει διχάσει την ιατρική κοινότητα για την αξιοπιστία του, τα selftest, που σε πολλές περιπτώσεις δε γίνονται και δε δηλώνονται με τον σωστό τρόπο, θα εκτινάξουν τα κρούσματα. Δημιουργούνται συνθήκες ώστε με το άνοιγμα των σχολείων να έχουμε ακόμα μεγαλύτερη έκρηξη των κρουσμάτων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την πρώτη μέρα της λειτουργίας των σχολείων στον Ν. Λέσβου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση βρέθηκαν συνολικά 108 μαθητές και 33 εκπαιδευτικοί, ενώ παράλληλα υπήρξαν οι 1.110 απουσίες στα σχολεία της πρωτοβάθμιας που αφορούν εμμέσως τον κορωνοΐο ( είτε γιατί οι μαθητές που απουσίασαν είχαν επαφή με κρούσματα στο σπίτι τους και το οικείο περιβάλλον, είτε γιατί αρκετοί γονείς και δικαιολογημένα ανησύχησαν από τον υψηλό αριθμό κρουσμάτων στα σχολεία).

Οι ευθύνες της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας είναι εγκληματικές.

Εδώ και τώρα διεκδικούμε:

  • Να ληφθούν έστω και τώρα μέτρα για την αραίωση των μαθητών στις τάξεις, να καταγραφούν και να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες αίθουσες με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ, των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Δήμων. Να ανακληθούν άμεσα όλες οι συγχωνεύσεις τμημάτων.

  • Να πραγματοποιούνται μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία σταθερά και περιοδικά και στοχευμένα εκτάκτως όπου υπάρχει συρροή κρουσμάτων. Όλα τα απαραίτητα τεστ (rapid, PCR, κ.τ.λ.) να είναι δωρεάν για όλο τον μαθητικό πληθυσμό με εύκολη πρόσβαση σε όλες τις περιοχές.

  • Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα. Με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις, ώστε να καλύπτονται άμεσα τα κενά των εκπαιδευτικών που νοσούν ή βγαίνουν σε άδεια για λόγους υγείας

  • Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας των σχολείων με μόνιμες προσλήψεις, ώστε να τηρούνται τα πρωτόκολλα. Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και την παροχή, δωρεάν, όλων των μέσων αυξημένης ατομικής προστασίας (π.χ. μάσκες ΚΝ95) σε όλο το προσωπικό στα σχολεία.

  • Προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών και σύνδεσης των σχολικών μονάδων με την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Πρόγραμμα προληπτικών εξετάσεων και δωρεάν πρόγραμμα ιατρικών εξετάσεων όλων όσοι νόσησαν.

  • Διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται άδεια ευπαθούς ομάδας. Άδεια ειδικού σκοπού σε όλους τους γονείς για όλο το χρονικό διάστημα που νοσούν τα παιδιά τους με πλήρεις αποδοχές.

  • Εξασφάλιση αδειών ειδικού σκοπού στους εκπαιδευτικούς που βγαίνουν θετικοί ή νοσούν (10 ημερών), σε όσους βρίσκονται σε καραντίνα και σε όσους πρέπει να επιτηρούν μικρά παιδιά ή ηλικιωμένους.

  • Στοχευμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας σε μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Γενίκευση των προγραμμάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας με αύξηση όλων των αναγκαίων ωρών. Προσλήψεις σε όλες τις ειδικότητες του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού. Κάλυψη όλων των κενών σε Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης και Ειδικά Σχολεία. Δημιουργία νέων τμημάτων ένταξης. Πλήρης διεπιστημονική στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ. Αναπροσαρμογή της σχολικής ύλης.

  • Να σταματήσουν εδώ και τώρα όλες οι διαδικασίες προώθησης της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης.