Ανακοινώσεις

Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, Εδώ και Τώρα προσλήψεις και μόνιμοι διορισμοί για να καλυφτούν όλες οι ανάγκες!

 

  Συνάδελφοι – ισσες:

    Είναι ξεκάθαρο πλέον στον καθένα μας ότι όλο το προηγούμενο νομοθετικό έργο για τα Τμήματα Ένταξης της σημερινής ( ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ) αλλά και της προηγούμενης κυβέρνησης (ΝΔ – ΠΑΣΟΚ) μετέτρεψαν το ρόλο του ειδικού παιδαγωγού σε αυτό του «γυρολόγου».

   Επιβεβαιώνεται καθημερινά η επιμονή της κυβέρνησης να μην αποσύρει την τροπολογία, που ήταν βασικό αίτημα, προωθώντας – γενικεύοντας  τη λογική της “συμπερίληψης” χωρίς φυσικά όρους και προϋποθέσεις ακόμα και με …απλούς δασκάλους γενικής αγωγής.

   Προσθετικά και με  εγκυκλίους   για την κατάργηση του ενός από τα δύο Τμήματα Ένταξης σε συγχωνευμένα σχολεία, αλλαγές που αποτύπωναν, με κραυγαλέο τρόπο, τις «δημοσιονομικές αντοχές» με βάση τα ψηφισμένα στο 3ο Μνημόνιο, όπως ταυτόχρονα και με την  πρόσφατη εγκύκλιο που ανοίγει διάπλατα την πόρτα της κάλυψης των ΤΕ με δήθεν επιμορφώσεις, η  κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έρχεται να αποτελειώσει τον πολύπαθο χώρο της Ειδικής Αγωγής.

   Σε συνέχεια της πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων, νομοθετεί, όχι με βάση τις ανάγκες των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά με «όρους μνημονίων» και με γνώμονα τις αντοχές της οικονομίας που υπηρετεί τα επιχειρηματικά κέρδη.

   Έγινε πλέον φανερό ότι και αυτή η κυβέρνηση στοχεύει να τσακίσει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με ειδικές ανάγκες, καθώς και τα εργασιακά δικαιώματα των ειδικών εκπαιδευτικών και να υποβαθμίσει παραπέρα τα επιστημονικά τους, τοποθετώντας στην ΕΑΕ όποιον περισσεύει.

    Να καλυφθούν δηλαδή τα τεράστια κενά της χρόνιας αδιοριστίας σε Γενική και Ειδική Εκπαίδευση από τους “υπεράριθμους” που φτιάχνει η κυβέρνηση με την εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών διατάξεων που ψήφισε όλο το προηγούμενο διάστημα.  Προαναγγέλλεται ξεκάθαρα και σε όλους τους τόνους ότι ο σχεδιασμός τους περνά μέσα απ’ την  κατάργηση κι άλλων δομών στην ΕΑΕ με ταυτόχρονη και πλήρη κινητικότητα των εκπαιδευτικών μεταξύ Ειδικής και Γενικής Εκπαίδευσης.

   Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

   Όλα τα παραπάνω αποτελούν πισωγύρισμα στη δεκαετία του ’80, τότε που προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες της ΕΑΕ μετατίθονταν ή αποσπώνταν σ’ αυτή εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα προαπαιτούμενο.

Κι ενώ τότε ήταν αυτονόητο να γίνει αυτό, καθώς δεν υπήρχαν ούτε πανεπιστημιακά τμήματα ΕΑΕ, ούτε εκπαιδευτικοί με ειδίκευση σ’ αυτή, η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα, σε μια περίοδο που υπάρχουν χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί ειδικευμένοι στην Ειδική Αγωγή. Η δυνατότητα που δίνεται μέσα απ’ την τροπολογία αλλά και τα «επιμορφωτικά σεμινάρια» που την ακολουθούν για να τοποθετηθούν στην ΕΑΕ εκπαιδευτικοί της Γενικής Αγωγής που δεν έχουν καμιά σχέση με το αντικείμενο είναι προκλητική κι απαράδεκτη.

Με λίγα λόγια, αντί το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην πρόσληψη μόνιμου επιστημονικού εκπαιδευτικού προσωπικού, κάτι που το έχει μεγάλη ανάγκη η ΕΑΕ σήμερα, προαναγγέλλει την αδιοριστία και ανεργία των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής και τη βίαιη τοποθέτηση στην Ειδική Αγωγή των εκπαιδευτικών της Γενικής που θα «περισσέψουν».

   Δεν περισσεύει όμως κανείς !!

   Αν δεν γίνονταν συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολείων, αν δεν είχαμε πληθωρικά τμήματα, αν καλύπτονταν πλήρως οι σύγχρονες  μορφωτικές  ανάγκες των μαθητών μας και τα κενά που ακόμα παραμένουν, ή αν οι «παιδαγωγικές» αλχημείες λειτουργίας των ολήμερων με ελαστικά κυλιόμενο ωράριο γίνονταν με σταθερό προσωπικό…………… τότε θα χρειαζόμασταν ακόμα περισσότερους  διορισμούς κι από αυτούς που διεκδικούμε.

   Οι εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής, οι γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν πρέπει να συμβιβαστούν με αυτή την κατάσταση, δεν πρέπει να επιτρέψουν αυτό το πισωγύρισμα.

Το παιχνίδι της διάσπασης και του αλληλοφαγώματος μεταξύ των εκπαιδευτικών, που επιδιώκει να στήσει και να αξιοποιήσει η Κυβέρνηση αλλά και διάφοροι καλοθελητές, δεν πρέπει να πιάσει τόπο.

Στην εκπαίδευση και ειδικά στην ΕΑΕ δεν περισσεύει κανένας συνάδελφος!! Το αντίθετο! Χρειάζονται σήμερα χιλιάδες μόνιμοι διορισμοί που να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες!

Να σταματήσει η περιπλάνηση και η ομηρία των χιλιάδων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, που εργάζονται εδώ και 15 χρόνια σαν αναπληρωτές!!!

Κανένας εκπαιδευτικός να μην πέσει στην παγίδα της αλληλοεξόντωσης που έντεχνα καλλιεργείται.  Αγώνας για μαζικούς μόνιμους διορισμούς τώρα για την κάλυψη όλων των κενών. Κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει! Κανένα παιδί με ειδικές ανάγκες έξω από την ΕΑΕ.

Καμία ΥΠΟΤΑΓΗ και κανένας ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ με αυτή την πραγματικότητα!!

ΕΔΩ και ΤΩΡΑ οργάνωση της πάλης, ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ διεκδίκηση για τις Σύγχρονες Μορφωτικές Ανάγκες των παιδιών με αναπηρία, για ΜΟΝΙΜΗ και ΣΤΑΘΕΡΗ δουλειά όλων των εργαζομένων στην ειδική εκπαίδευση.

Μαζί με τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς πρέπει να διεκδικήσουμε άμεσα να γίνουν όλες οι αναγκαίες προσλήψεις σε ΕΕΠ και ΕΒΠ, σε ειδικό παιδαγωγικό προσωπικό για να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά στην ειδική εκπαίδευση.

ΕΔΩ και ΤΩΡΑ απαιτούμε:

  • Άμεση απόσυρση της απαράδεκτης τροπολογίας του Υπουργείου Παιδείας για τα «Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης», πλην της παραγράφου που αφορά στην αναγνώριση όλου του προσωπικού στις μονάδες της ειδικής εκπαίδευσης να συμμετέχουν ισότιμα στον Σύλλογό τους.
  • Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού στην Ειδική Αγωγή (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού και τεχνικού προσωπικού) για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες.
  • Άμεση στήριξη των δομών Ειδικής Αγωγής. Εδώ και τώρα όχι μόνο ίδρυση αλλά και λειτουργία όλων των αναγκαίων ειδικών σχολείων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ίδρυση τμημάτων ένταξης σε κάθε σχολική δομή σε Α/θμια και Β/θμια. Να ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις για Παράλληλη Στήριξη στα σχολεία, χωρίς καμία καθυστέρηση.
  • Κατάργηση του νόμου 3699/2008 και του άρθρου 39 του ν. 4115/2013 για την Ειδική Αγωγή και της τροπολογίας που αλλάζει το χαρακτήρα και στην ουσία καταργεί τα Τμήματα Ένταξης.
  • Άμεση και γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής. Τα χρήματα του ΕΣΠΑ να κατευθυνθούν άμεσα για τη στήριξη και τη διεύρυνση των δημόσιων βασικών σταθερών δομών και όχι για επιδότηση των ΜΚΟ, των λεγόμενων μη κερδοσκοπικών οργανώσεων που ανοίγουν το δρόμο της ιδιωτικοποίησης και των ελαστικών σχέσεων εργασίας.
  • Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης, αλλά και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες.
  • Πλήρης, έγκαιρη και αντικειμενική καταγραφή και διάγνωση, ομαδοποίηση ανά ιδιαίτερη ανάγκη και πρόβλημα. Που σημαίνει επιστημονική «χαρτογράφηση» του χώρου και των αναγκών της Ειδικής Αγωγής ποσοτικά όσο και ποιοτικά.
  • Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι’ αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δε θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.

TO Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ