Ανακοινώσεις

ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ

Το Νομαρχιακό Τμήμα Λέσβου της ΑΔΕΔΥ θεωρεί ότι είναι απαράδεκτο το 2024,  να αντιμετωπίζονται από την κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ ως απλοί λογιστικοί αριθμοί και «κόστος», οι προσλήψεις εκπαιδευτικών και η λειτουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές .

Η απόφαση για συγχωνεύσεις τμημάτων, στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης ( δύο τμήματα ), στο Δημοτικό Σχολείο Βαρειάς, στο Δημοτικό Σχολείο Καλλονής, στο Δημοτικό Σχολείο Παναγιούδας, στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης, στο 10ο Δημοτικό Σχολείο και στο 2ο Νηπιαγωγείο Πλωμαρίου , έχουν πολλαπλές συνέπειες στην ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, υποβαθμίζοντας τόσο τα μορφωτικά δικαιωμάτων των μαθητών μας όσο και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για άνωθεν απόφαση, που αγνοεί προκλητικά και αντιεπιστημονικά, την εκπαιδευτική κοινότητα και τον προγραμματισμό που είχε γίνει με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες των σχολικών μονάδων, βάση των εισηγήσεων των εκπαιδευτικών και των συλλόγων διδασκόντων.

Θεωρούμε δεδομένο ότι θα προκύψουν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολικών μονάδων και θα επιβαρύνουν το ήδη δύσκολο έργο των εκπαιδευτικών. Είναι εξοργιστική η καθιέρωση πολυπληθών τμημάτων, στα οποία υπάρχει πληθώρα γνωματεύσεων ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, με τον εκπαιδευτικό, να μετατρέπεται σε «παιδοφύλακα» αντί να ασκεί απρόσκοπτα  το παιδαγωγικό του έργο, καθιστώντας αδύνατη την ισότιμη εκπαίδευση όλων των μαθητών/τριών ανάλογα με τις ανάγκες καθενός και καθεμιάς.

Το Νομαρχιακό Τμήμα Λέσβου της ΑΔΕΔΥ, στο επόμενο διάστημα θα ζητήσει συνάντηση με την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης για το σχετικό θέμα.

Απαιτούμε για τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών μας:

  • Ανάκληση των αποφάσεων συγχώνευσης τμημάτων και των αποφάσεων που αναστέλλουν την κατάτμηση τμημάτων.
  • Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα των σχολείων για κατατμήσεις (με παιδαγωγικά κριτήρια λαμβάνοντας υπόψη τις κτηριολογικές απαιτήσεις).
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
  • Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Τμήματα 15 μαθητών σε Α΄, Β΄ τάξεις και ως 20 στις υπόλοιπες. Μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και των συναδέλφων στα ολιγοθέσια σχολεία όπως στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Τμήματα μέχρι 15 νήπια και 2η Νηπιαγωγό σε όσα λειτουργούν με περισσότερα.
  • Στην Δευτεροβάθμια 20 μαθητές/τριες ανά τμήμα Γενικής Παιδείας, 15 σε κατευθύνσεις και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ, σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και 10 στα εργαστήρια. Κάλυψη των αναγκών παράλληλης στήριξης για όλους τους μαθητές/τριες.
  • Τμήματα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο.