Ανακοινώσεις

Για την επιχειρούμενη αναμόρφωση του ολοήμερου σχολείου

Με μια απύθμενης ανοησίας, απαράδεκτη παιδαγωγικά, εκπαιδευτικά και εργασιακά, εγκύκλιο για την αναμόρφωση του προγράμματος του ολοημέρου, το ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να «λύσει» στα πλαίσια της κυβερνητικής πολιτικής τις γιγάντιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, δημιουργώντας αλυσιδωτά τεράστια προβλήματα.

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά:

– Το ΥΠΑΙΘ αναμορφώνει το πρόγραμμα του ολοημέρου φέρνοντας στην πρωινή ζώνη τις ώρες μελέτης της μεσημεριανής ζώνης, δηλαδή διαφοροποιεί το ωρολόγιο πρόγραμμα του πρωινού σχολείου κόβοντας και ράβοντας για να χωρέσει 5 ώρες μελέτης. Γιατί το κάνει αυτό; Πολύ απλά γιατί έχει χιλιάδες κενά σε δασκάλους! Όλα τα υπόλοιπα είναι κουταμάρες! Να συνυπολογίσουμε στα παραπάνω τις δηλώσεις των παραγόντων του ΥΠΑΙΘ ότι ισχύει το περσινό έγγραφο Αρβανιτόπουλου ότι οι ώρες της μελέτης θα καλύπτονται στο ολοήμερο μόνο με αναπληρωτές ΕΣΠΑ (έγγραφο που τελικά εξ’ αιτίας των μαζικών κινητοποιήσεων και καταλήψεων στα ΠΥΣΠΕ, δεν ίσχυσε σε πολλά ΠΥΣΠΕ).

Τι επιδιώκει τώρα;

Μέχρι τώρα δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει την εργασιακή σχέση ΕΣΠΑ στους δασκάλους γιατί τα ΕΣΠΑ αφορούν μόνο πιλοτικές δομές (γι’ αυτό και καταγγέλθηκε το περσινό έγγραφο του Αρβανιτόπουλου). Τώρα φέρνει την εργασιακή σχέση ΕΣΠΑ και στους δασκάλους της πρωινής ζώνης για να καλύπτουν τις ώρες της μελέτης που εισάγει (ε! κι άμα υπάρχει κενό και σε δάσκαλο τάξης, θα κάνουν και τα στραβά μάτια αφού θα υπάρχει εκπαιδευτικός με ΕΣΠΑ) και ταυτόχρονα με αυτό τον τρόπο θα καλύπτονται και τα περισσεύματα ωρών των μονίμων εκπαιδευτικών.

Τι ζητήματα ανοίγει η αναμόρφωση αυτή του προγράμματος:

2) Δημιουργεί πλήθος πλασματικών υπεραριθμιών σε διάφορες σχολικές μονάδες και ανοίγει τους ασκούς του Αιόλου για υποχρεωτικές μετακινήσεις σε ΠΥΣΠΕ που έχουν τεράστια κενά αλλά και εντός ΠΥΣΠΕ! Η περσινή εμπειρία είναι αποκαλυπτική. Με ένα αντίστοιχο έγγραφο έβγαλε υπεράριθμους εκατοντάδες δασκάλους στην Α’ Αθήνας και από αυτούς μετακίνησε υποχρεωτικά 74, κάνοντας χιλιάδες παρανομίες, στα ΠΥΣΠΕ της Αττικής και τους υπόλοιπους τους μετακίνησε από τα σχολεία της οργανικής τους θέσης σε άλλα σχολεία του ΠΥΣΠΕ.

4) Όποιος/α γνωρίζει στοιχειωδώς την εκπαίδευση, ξέρει ότι είναι απολύτως αδύνατο να λειτουργήσουν τα ολοήμερα μόνο με ειδικότητες, χωρίς υπεύθυνο εκπαιδευτικό. Οπότε, μόνο ανησυχία μας δημιουργεί ο «μαγικός» τρόπος που θα εμπνευστεί το ΥΠΑΙΘ για να αντιμετωπίσει την τεράστια κοινωνική πίεση που θα δεχτεί για να τα λειτουργήσει;

Ας δούμε όμως και τους απελπιστικά ανόητους υποτίθεται παιδαγωγικούς και εκπαιδευτικούς ισχυρισμούς του ΥΠΑΙΘ για αυτές τις αλχημείες:

1) Προσθέτει μελέτη στο πρωινό πρόγραμμα για να ολοκληρώνεται η μελέτη εκεί! Η ύλη που πριν έπρεπε να καλυφθεί π.χ. στη Γλώσσα σε 10 ώρες, στα Μαθηματικά σε 5 κ.λπ., τώρα καλεί τους εκπαιδευτικούς να την ολοκληρώσουν σε 9 για να δικαιολογήσει την προσθήκη της μιας ώρας μελέτης κι αυτό θεωρείται εμπέδωση!!! Σε ποιον να πει κανείς ότι αυτό είναι επίσημος ισχυρισμός Υπουργείου και να το πιστέψει;

Στις μέρες μας, η πολιτική του μαύρου μετώπου κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ-κεφαλαίου  διαμορφώνει ανταγωνιστική-επιχειρηματική εκπαίδευση, με συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου και μετάλλαξή του, ώστε να προσαρμοστεί  πλήρως στις  ανάγκες της αγοράς και της δημοσιονομικής προσαρμογής την εποχή της κρίσης.  Αυτό το σχολείο δεν έχει ανάγκη από παιδαγωγούς  με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας με συνέχεια και συνοχή στο εκπαιδευτικό τους έργο, αλλά  καλύπτει τις «ανάγκες του» από προσωρινούς επισκέπτες-εκπαιδευτικούς που θα προσφέρουν «κατάρτιση» αντί για γνώση, δεξιότητες αντί για ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας, αποσπασματική πληροφορία  αντί για  παιδεία. Ο σύλλογός μας δεν υπερασπίστηκε ποτέ το σημερινό «νέο» σχολείο ούτε το «παλιό». Και τα δυο ήταν πάντα σε σύγκρουση με τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών για μια εκπαίδευση που θα απελευθερώνει τον άνθρωπο, θα συμβάλλει να αποκτά κριτική σκέψη,  να γίνει ικανός να εξηγεί τη φύση και την κοινωνία, να την αλλάζει, να σέβεται τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του, να τον υποστηρίζει ολόπλευρα ώστε να γίνεται ικανός να αγαπά και να κατακτά τη γνώση, την κουλτούρα και τον πολιτισμό. Εμείς γι’ αυτό το σχολείο θα συνεχίζουμε να παλεύουμε.

Απαιτούμε την απόσυρση αυτής της πρότασης καθώς και του εγγράφου του Αρβανιτόπουλου

Διεκδικούμε:

·  Ενιαίο 12χρονο δημόσιο-δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά με δίχρονη προσχολική αγωγή

· Κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ όλων των ειδικοτήτων για να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης που ανέρχονται σε πολλές χιλιάδες

· Να λειτουργήσουν με την έναρξη της χρονιάς τα ολοήμερα δημοτικά και νηπιαγωγεία με πλήρες ωράριο-εκπαιδευτικούς, με ένα δάσκαλο για τα ΕΑΕΠ και ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών για τα κλασικά ολοήμερα. Άμεση τοποθέτηση όλων των ειδικοτήτων ώστε να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία

· Να λειτουργήσουν με το μόνιμο προσωπικό τα ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης και υποδοχής

·  Καμία σύμπτυξη τμήματος

·   Καμία μετακίνηση σε άλλα ΠΥΣΠΕ

·  Τμήματα με 15 μαθητές για τις μικρές τάξεις και 20 για τις μεγαλύτερες.