Ανακοινώσεις παρατάξεων

ΑΣΕ: Πρόταση του Π.Ε.Σ.Υ.Θ. για δράση για τον 1 χρόνο από το έγκλημα στα ΤΕΜΠΗ

Πρόταση του Π.Ε.Σ.Υ.Θ. για δράση για τον 1 χρόνο από το έγκλημα στα ΤΕΜΠΗ

Λάβαμε και σας προωθούμε το διαφορετικό μάθημα που προτείνουν οι συνάδελφοι του ΠΕΣΥΘ, είναι πραγματικά πολύ καλή πρωτοβουλία, τους συγχαίρουμε, τους ευχαριστούμε και καλούμε τους συναδέλφους να κάνουν ένα τέτοιο “μάθημα” τις επόμενες ημέρες, πριν και μετά την πανεργατική απεργία.

Ένα διαφορετικό μάθημα για τον 1 χρόνο από το έγκλημα στα Τέμπη.

Με αφορμή τη συμπλήρωση του ενός χρόνου από τη δολοφονία στα Τέμπη, ο Π.Ε.Σ.Υ.Θ καλεί όλες και όλους τους συναδέλφους/ισσες από κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα να πραγματοποιήσουν μάθημα-αφιέρωμα, καλλιτεχνική δημιουργία και δράση μέσα και έξω από τις τάξεις με θέμα το έγκλημα στα Τέμπη.

Το έγκλημα-δολοφονία που μας ένωσε τις φωνές και συναντηθήκαμε κατά τόπους χιλιάδες δε το ξεχνάμε γιατί είναι ακόμα εδώ και ανοιχτό και με αυτές τις πολιτικές προδιαγράφονται και νέα Τέμπη!

Το γεγονός αυτό αποτελεί μία ακόμη μαύρη σελίδα της σύγχρονης ιστορίας μας -με συγκεκριμένες κυβερνήσεις, κόμματα και πολιτικές να φέρουν την ευθύνη- που συγκλόνισε το πανελλήνιο αλλά και την παγκόσμια κοινότητα, αφήνοντας πίσω του 57 θύματα και τις οικογένειές τους ακόμα και σήμερα να διεκδικούν τα αυτονόητα.

Από τη σκοπιά της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και της καλλιτεχνικής από την ιδιότητα που φέρουμε,  το γεγονός αυτό μπορεί και πρέπει να αποτελέσει έμπνευση για τη δημιουργία δράσεων και πρωτοβουλιών μέσα στις σχολικές μονάδες που θα οξύνει το αίσθημα ανθρωπιάς και αλληλεγγύης αλλά και θα αφυπνίσει την μνήμη. Για να μην ξεχνάμε και απλά να προχωράμε. Να θυμόμαστε, να δημιουργούμε, να μαθαίνουμε και να γινόμαστε καλύτεροι μαζί.

Οι εκπαιδευτικοί, οι καλλιτέχνες αλλά και γενικότερα η σχολική μονάδα με τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους γονείς δεν είναι σε γυάλα. Οφείλουμε να συνδέουμε το κοινωνικό αίσθημα με το γνωσιακό αντικείμενο με στόχο την ολόπλευρη μόρφωση και διάνθιση της ψυχοκοινωνικής πραγματικότητας του ατόμου-μαθητής/τριας.

Σαν μέρος του όλου το σχολείο εμπνέει και εμπνέεται και δημιουργεί με στόχο την ευαισθητοποίηση, τη γνώση και την αλλαγή όλων αυτών που πονάνε και δημιουργούν ανοιχτές πληγές στην κοινωνία όπως είναι η ιστορία των Τεμπών.

Παραθέτουμε κάποιες ιδέες, δράσεις που ευχαρίστως να εξελιχθούν, τροποποιηθούν ή να γεννήσουν νέες και που μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με την ηλικία, την τάξη και τη δυναμική της κάθε ομάδας παιδιών.

Αφού συζητήσουμε, θυμίσουμε, ενημερώσουμε:

* Κατασκευάζουμε από ανακυκλώσιμα υλικά και χρωματίζουμε τρένα με ευχές.

 * Φτιάχνουμε αφίσα τάξης, τοποθετούμε την ημερομηνία του εγκλήματος, βρίσκουμε όλοι μαζί ένα σύνθημα, την κολλάμε στην πόρτα. Κάθε τάξη έχει την αφίσα της και όλο το σχολείο περνάει να δει τις αφίσες. Έκθεση αφίσας.

* Δημιουργούμε με το σώμα των μαθητών ένα τρένο ξαπλωμένο στο πάτωμα, το κεφάλι του ενός στην κοιλιά του άλλου, αν γαργαλίσουμε κάποιους το γέλιο μεταδίδεται και τους λέμε ότι οι άνθρωποι όταν ταξιδεύουν θα πρέπει να γελάνε!

* Ακούμε το τραγούδι των Κοινών Θνητών “θα αργήσω απόψε”, για τα Τεμπη  και κάνουμε έναν κινησιολογικό αυτοσχεδιασμό ή μία χορογραφία ή με πιο μικρές ηλικίες χορεύουν και όταν το σταματάμε ακινητοποιούνται.

*Ακούμε το τραγούδι του Σωκράτη Μάλαμα «Στην κοιλάδα των Τεμπών», ζητώ από τα παιδιά να μου ετοιμάσουν ένα σωματικό δρώμενο που σχετίζει τις δυο αφηγήσεις-ιστορίες, την κοιλάδα με το γεγονός των Τεμπών.

* Φτιάχνουμε ένα πανό με ζωγραφιές και μηνύματα και το κρεμάμε.

* Έχουμε ένα κουτί και το κάθε παιδί μετά τη συζήτηση βάζει ένα μήνυμα , διαβάζονται αν θέλουν.

* Φουσκώνουμε μπαλόνια και γράφουμε σε κάθε μπαλόνι όνομα και ηλικία θύματος

* Μαθαίνουμε και τραγουδάμε το τραγούδι “Έχε το νου σου στο παιδί” του Παύλου Σιδηρόπουλου.

* Φτιάχνουμε έναν κύκλο και ένας ένας μπαίνει μέσα λέει μια λέξη που σχετίζεται με ότι συζητήθηκε και γρήγορα όλοι αλλάζουν θέση. Το τελευταίο παιδί που άλλαξε θέση είναι αυτός που θα μπει στο κέντρο να πει την επόμενη λέξη.

* Το παραπάνω μπορεί να πραγματοποιηθεί και με μπαλάκι. Πετάει την μπάλα σε κάποιο λέγοντας μια λέξη.

* Μετά τη συζήτηση το κάθε παιδί έχει 5 λεπτά να γράψει μία πρόταση. Στο τέλος τις κολλάμε όλες μαζί και με τη μέθοδο κολάζ έχουμε ένα ποίημα της τάξης για τα Τέμπη.

Καλή δύναμη!

Το ΔΣ του ΠΕΣΥΘ.



Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (Π.Ε.ΣΥ.Θ.)
Ιπποκράτους 13, Αθήνα
www.pesyth.com

 contact@pesyth.com