Ανακοινώσεις παρατάξεων

ΑΣΕ: Πλαίσιο πάλης για τη Γενική Συνέλευση ΣΕΠΕ Λέσβου 9 Φλεβάρη 2023 -Αφισάκι

Πλαίσιο πάλης για τη Γενική Συνέλευση ΣΕΠΕ Λέσβου 9 Φλεβάρη 2023 -Αφισάκι

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΣ ΓΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ, ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΖΩΗ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!
Κανένας φόβος καμία αναμονή! Ενωμένοι θα βγούμε και πάλι νικητές!

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΕΣΒΟΥ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 9 ΦΛΕΒΑΡΗ ΣΤΙΣ 6:00μμ ΣΤΟ 6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ

Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί, μέσα από τους αγώνες μας, δυναμώνουμε τον αγώνα:

  • Απέναντι στην ακρίβεια και τις ανατιμήσεις, απέναντι στην οικονομική εξαθλίωση που μας έχουν οδηγήσει όλες ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις (χάσαμε το 60% τους εισοδήματός μας με τα 3 μνημόνια και τους εκατοντάδες εφαρμοστικούς νόμους που ψήφισαν Ν.Δ. – ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ), απέναντι σε μια καθημερινότητα που γίνεται όλο και πιο δύσκολη.

  • Απέναντι στο σάπιο και αντιλαϊκό κράτος που είναι γρήγορο και «επιτελικό» για να «στήνει αφτί» και να παρακολουθεί τους πάντες, που εξοπλίζεται για να καταστέλλει τους αγώνες του λαού, που λύνει με fast track διαδικασίες κάθε εμπόδιο προκειμένου να στηρίξει τα επιχειρηματικά συμφέρονται και μάλιστα με μεγάλες κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες (βλ. Ελληνικό, Ναυπηγεία Ελευσίνας κ.α.) και την ιδία στιγμή αφήνει απροστάτευτο τον λαό απέναντι στις φυσικές καταστροφές, τα νοσοκομεία χωρίς παιδίατρο, τις σχολικές υποδομές στο έλεός τους.

  • Απέναντι στους σχεδιασμούς ΕΕ – ΟΟΣΑ στον χώρο της εκπαίδευσης, που εδώ και 40 χρόνια πτυχές τους έχουν εφαρμόσει όλες οι κυβερνήσεις, για ένα ταξικά διαφοροποιημένο σχολείο, απέναντι στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων για την πλειοψηφία των μαθητών.

Τώρα χρειάζεται να σημάνει ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ!
Απαντάμε με «πόλεμο» στον νέο «πόλεμο» που μας κήρυξαν!

Το Υπουργείο Παιδείας επισπεύδει τη διαδικασία έναρξης της ατομικής «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών και μάλιστα πρώτα των νεοδιόριστων, όπως ήδη έχει ανακοινωθεί. Στις 27-1-2023 δημοσιεύτηκε και σχετική Υπουργική Απόφαση Αριθμ.9950/ΓΔ5 με την οποία καθορίζονται τα κριτήρια της «ατομικής αξιολόγησης» και οι διαδικασίες μέσα από τις οποίες θα υλοποιηθούν τα σχέδια του ΥΠΑΙΘ.

Ολόκληρη η ελληνική κοινωνία βλέπει το «έργο» της ήδη
αξιολογημένης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής:

  • Για μια ακόμα φορά με την πρώτη βροχή έκλεισαν τα μισά σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Είδαμε τραγελαφικές εικόνες, με πλημμυρισμένα σχολεία, μαθητές να περνάνε χειμάρρους προκειμένου να πάνε στο σχολείο, να στήνουν γέφυρες με σχολικές καρέκλες και άλλα πολλά ανάλογα γεγονότα. Τα παλιά, ασυντήρητα, επικίνδυνα, κτίρια μέσα στα οποία κάνουμε μάθημα και η ανεπαρκής χρηματοδότηση για τη λειτουργία τους, είναι πλέον ο κανόνας. Ταυτόχρονα οι γονείς καλούνται να βάζουν όλο και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη σε συνθήκες γενικευμένης φτώχειας.

  • Μέσα στα σχολεία μας βιώνουμε καθημερινά την απουσία οποιασδήποτε στήριξης προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τα σοβαρά μαθησιακά, κοινωνικά και ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα που οξύνονται τα τελευταία χρόνια. Ακόμα και σήμερα τα σχολεία λειτουργούν με δεκάδες κενά σε εκπαιδευτικούς, ειδικά στην ειδική αγωγή. Σε αντίθεση με την ανάγκη για ουσιαστική στήριξη της δουλειάς μας, μεγαλώνει η ασφυκτική πίεση, ο διοικητισμός και η περιττή γραφειοκρατία.

  • Μετά από τόσα χρόνια που γυρίζουν όλη την Ελλάδα κι αφού δεν τους έδωσε το Υπουργείο καμία δυνατότητα για υπηρεσιακές μεταβολές, τώρα βλέπουν οι νεοδιόριστοι τις μονιμοποιήσεις τους να ανακαλούνται, προκειμένου να περιμένουν την ατομική τους αξιολόγηση. Η κυβέρνηση και το Υπουργείο θέτουν σε ομηρεία το πιο ευάλωτο κομμάτι των εκπαιδευτικών, προκειμένου να καθιερώσουν τη λεγόμενη ατομική «αξιολόγηση».

  • Αναδεικνύεται με ηχηρό τρόπο η κοροϊδία των κάθε είδους pass. Χιλιάδες είναι οι νεοδιορισμένοι συνάδελφοί και οι αναπληρωτές που παλεύουν να επιβιώσουν με μισθό από 737 ευρώ έως 1000 ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας του καθενός. Μένουμε σε πανάκριβα ακατάλληλα δωμάτια, μετακινούμαστε δεκάδες χιλιόμετρα καθημερινά από και προς το σχολείο, ζούμε μακριά από τις οικογένειές μας συντηρώντας δύο σπίτια. Για το σύνολο του κλάδου ανεξάρτητα από τα έτη υπηρεσίας το κόστος διαβίωσης έχει ανέβει κατακόρυφα, είναι μη διαχειρίσιμο. Κυριολεκτικά το μηνιάτικο φεύγει μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο.

Το περιεχόμενο και τα κριτήρια της αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση,
δεν έχουν καμία σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών
και την ανάγκη στήριξης των εκπαιδευτικών, το αντίθετο
!

Οι εκπαιδευτικοί δε φοβόμαστε την «αξιολόγηση», δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε, δεν αντιδρούμε γιατί δε θέλουμε να «ξεβολευτούμε» όπως λένε τα διάφορα παπαγαλάκια.  Κάθε μέρα εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, στους συλλόγους διδασκόντων ανταλλάσσουμε σκέψεις και προτάσεις για να γίνει καλύτερη η σύνθετη παιδαγωγική πράξη. Αυτή ακριβώς η διαδικασία είναι που ζητάμε να στηριχθεί ουσιαστικά από το κράτος. Τα κριτήρια της αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση, δεν έχουν καμία σχέση με αυτή την ανάγκη.

  • Στόχο έχουν την κατάταξη σχολείων και εκπαιδευτικών σε «καλά» και «κακά», που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους, ανάλογα με την πρόσβασή τους σε χορηγούς, ανάλογα με την ταξική σύνθεση του Δήμου, της Περιφέρειας κτλ. Είναι χαρακτηριστική η διεθνής πείρα από το σχολείο που οικοδομείται, ως αποτέλεσμα της αντιδραστικής αξιολόγησης, που υλοποιείται απ’ όλες τις κυβερνήσεις, είτε φιλελεύθερες, είτε σοσιαλδημοκρατικές. Αυτή η πείρα υπογραμμίζει τις τεράστιες μορφωτικές ανισότητες, στα κατά τ’ άλλα αξιολογημένα σχολεία. «Τα σχολεία των φτωχών» έχουν διαφορετικό και κατώτερου επιπέδου πρόγραμμα και βιβλία από τα σχολεία των πλουσίων.

  • Στόχο έχουν να προχωρήσουν πιο γρήγορα την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, την «αυτονομία και τις δεξιότητες», την «εξοικονόμηση πόρων και τις περικοπές». Παράλληλα ενισχύουν την εντατικοποίηση της δουλειάς μας, καθιερώνουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Μεταθέτουν τις δικές τους ευθύνες για τα «χάλια» του εκπαιδευτικού συστήματος στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές.

  • Θέλουν έναν εκπαιδευτικό φοβισμένο, τρομοκρατημένο, έρμαιο του εκάστοτε «αξιολογητή». Είναι προφανές ότι η στόχευση του Υπουργείου είναι να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης προκειμένου να αποδεχτούν ένα σχολείο το οποίο διαχρονικά υποβαθμίζεται για την πλειοψηφία των παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους.

Η επιλογή της προώθησης της «ατομικής αξιολόγησης» είναι τμήμα της ενιαίας στρατηγικής που προωθεί η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ. στα πλαίσιο των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Στο 3ο μνημόνιο το 2015 (ΣΥΡΙΖΑ – Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ) μπήκε ρητά η δέσμευση για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος.

  • Η κ. Κεραμέως στον ν. 4547/18 του ΣΥΡΙΖΑ «πάτησε» για να προωθήσει την «εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση», τον νόμο 4589/19 του Γαβρόγλου αξιοποιεί (παρ. 7, άρθρο 62) για να κρατάει σε ομηρεία τους νεοδιόριστους.

  • Η Ν.Δ. διατήρησε και εφάρμοσε τον ν. 4589/19 του Γαβρόγλου που απαξίωσε το πτυχίο και την προϋπηρεσία μας, αποθέωσε το κυνήγι των «προσόντων» και αποτέλεσε την πιο σκληρή και ακριβοπληρωμένη «αξιολόγηση».

  • Στο Δημόσιο, η Ν.Δ., τον νόμο Βερναδάκη (ν.4369/2016) υλοποίησε. Με βάση αυτόν, καλούνται προϊστάμενοι και διευθυντές να αξιολογήσουν τους δημόσιους υπαλλήλους με κριτήρια τη λεγόμενη στοχοθεσία, τους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς για το δημόσιο (ιδιωτικοποιήσεις, επιχειρηματική λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών κ.ά.), τη συμπεριφορά των δημοσίων υπαλλήλων «εντός κι εκτός υπηρεσίας», την πίστη στους αντιλαϊκούς νόμους του κράτους, τη σύνδεση της «αξιολόγησης» με την περικοπή του μισθού και τις απολύσεις (βλ. ν. 4354/2015 και ν. 4369/2016).

  • ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ – ΝΔ ψήφισαν χέρι – χέρι την αντιδραστική τροπολογία Γεροβασίλη για την «αξιολόγηση» των δημοσίων υπαλλήλων που προέβλεπε ότι όποιος δε συμμετείχε στην αξιολόγηση αποκλείονταν από θέσεις ευθύνης. Αυτή την τροπολογία επανάφερε η ΝΔ και η Κεραμέως στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

  • Η διασύνδεση μισθού – αξιολόγησης, την οποία επανέφερε ο Μητσοτάκης, στις εξαγγελίες του για το ενιαίο μισθολόγιο του 2024 (!), έχει ήδη προβλεφθεί από τον νόμο – καρμανιόλα για το μισθολόγιο του ΣΥΡΙΖΑ (4354/15 στο άρθρο 17 παρ. 1).

ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ την πάλη μας, προετοιμάζουμε απεργιακή απάντηση. Δεν περιμένουμε κανένα σωτήρα, κανένα Μεσσία που «με ένα άρθρο κι έναν νόμο» θα μας πάει στη Γη της Επαγγελίας». Καταδικάζουμε μαζικά σε όλα τα επίπεδα όλους αυτούς που μας μαυρίζουν τη ζωή και διαλύουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Για τη στήριξη της διαβίωσης των εκπαιδευτικών και τη λειτουργία των σχολείων απαιτούμε:

  • Αύξηση μισθού κατά 20% στο εισαγωγικό κλιμάκιο και αντίστοιχα σε όλα τα υπόλοιπα. Καταβολή 13ου – 14ου μισθού, αφορολόγητο στα 12.000 €. Αναδρομική επιστροφή του «κλεμμένου» ΜΚ 2016-2017.

  • Κατάργηση των φόρων σε ρεύμα και φυσικό αέριο, στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης. Μείωση τιμών και πλαφόν στα βασικά είδη, στην ενέργεια, στα καύσιμα.

  • Χιλιάδες μόνιμους διορισμούς, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών.

  • Δωρεάν μετακίνηση στην περιοχή πρόσληψης και 50% έκπτωση σε όλα τα ΜΜΜ για όλο το έτος.

  • Επιδότηση ενοικίου στα 300€ το μήνα. Αξιοποίηση διαθέσιμων διαμερισμάτων, δωματίων, εστιών και ξενοδοχείων για τη δωρεάν στέγαση αναπληρωτών και νεοδιόριστων.

  • Δωρεάν σίτιση για τους εκπαιδευτικούς σε στρατιωτικές και φοιτητικές λέσχες.

  • ΄Άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων. Υπηρέτηση για ένα έτος της οργανικής τους. Δικαίωμα απόσπασης.

Αντιστεκόμαστε στο κατηγοριοποιημένο σχολείο των ταξικών φραγμών και της ημιμάθειας. Δάσκαλος σκυφτός σημαίνει αμόρφωτος λαός!

Διεκδικούμε ένα σχολείο που να αντιστοιχεί στις ανάγκες του 21ου αιώνα, προσανατολισμένο στην ολόπλευρη μορφωτική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Με σύγχρονες εγκαταστάσεις, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια, αθλητικούς χώρους, χώρους πολιτισμού. Ένα σχολείο που χωράνε όλες οι ειδικότητες, οι οποίες πρέπει να εργάζονται στο αντικείμενό τους. Με σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα, βιβλία και εποπτικά μέσα που θα βοηθούν την εκπαιδευτική διαδικασία σε αυτή την κατεύθυνση. Με εκπαιδευτικούς που θα μπορούν να ζουν αξιοπρεπώς μαζί με τις οικογένειές τους! Με μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, αύξηση της χρηματοδότησης, ουσιαστικές επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών.

Παλεύουμε για:

  • Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/2020 και 4823/2021, 4547/18 και 4589/19.

  • Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και των εξετάσεων τύπου PISA.

  • Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που άφησε χιλιάδες μαθητές εκτός ΑΕΙ και απαξίωσε δεκάδες τμήματα σε όλη τη χώρα.

  • Αντιστεκόμαστε στον προσανατολισμό του σχολείου στην επιφανειακή γνώση, την ημιμάθεια, την αποθέωση των δεξιοτήτων που ενισχύεται με τα νέα αναλυτικά προγράμματα και τα εργαστήρια δεξιοτήτων.

Με βάση τις προτάσεις της ΑΣΕ μετά και τις συνεδριάσεις των ΔΟΕ/ΕΛΜΕ προχωράμε σε :

  1. Απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία σχετική με την «αξιολόγηση» με βάση τον ν. 4823/21 και την Υ.Α. Αριθμ.9950/ΓΔ5. Απεργία – αποχή από τις διαδικασίες της «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης». Επαναπροκήρυξη σε περίπτωση δικαστικής προσφυγής από το ΥΠΑΙΘ από ΔΟΕ/ΟΛΜΕ/ΑΔΕΔΥ.

  2. Στάσεις εργασίας ΔΟΕ/ΟΛΜΕ και ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ προκειμένου να καλυφθούν όλοι σε συνάδελφοι σε όλες τις φάσεις της «αξιολόγησης».

  3. Ολομέλεια Προέδρων τη Δευτέρα 13 Φλεβάρη και την ίδια μερα κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘ στις 2μμ με κήρυξη διευκολυντικής στάσης εργασίας για συμμετοχή των συναδέλφων.

  4. Πανεκπαιδευτική απεργία ΔΟΕ – ΟΛΜΕ την Τετάρτη 15 Φλεβάρη με συλαλλητηρια σε ολη τη χώρα

  5. Παραστάσεις διαμαρτυρίας σε όλες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την εβδομάδα 6/2 ως 10/2 για μονιμοποίηση των νεοδιόριστων και την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων από τα ΠΥΣΠΕ και ταυτόχρονα να προχωρήσει άμεσα η ΔΟΕ και στην αξιοποίηση όλων των νομικών μέσων (π.χ. εξώδικα, προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια όπου έχουν γίνει ανακλήσεις) προκειμένου να πιέσουν προς αυτή την κατεύθυνση).

  6. Έκδοση κειμένου προς τους γονείς που θα ενημερώνει για τους πραγματικούς στόχους της κυβέρνησης. Επιλέον μέτρα για την ενημερωση των γονέων και ολου του λαού της κάθε περιοχής, με παρεμβάσεις σε ΜΜΕ και συναντήσεις με Ενώσεις Γονέων.

  7. Όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ενημέρωση και τη συσπείρωση του Κλάδου με συσκέψεις, συνελεύσεις, κινητοποιήσεις, συνεντεύξεις τύπου.

  8. Με στόχο την ενίσχυση της συσπείρωσης του Κλάδου, θα πραγματοποιηθούν Περιφερειακές Συσκέψεις Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. – ΕΛΜΕ, με προτεραιότητα στις περιοχές οπου εκκινεί άμεσα η διαδικασία.

  9. Το Δ.Σ. και η Γενική Συνέλευση του Σωματείου αποφασίζουν την κήρυξη στάσεων εργασίας που θα καλύπτουν όλους τους συναδέλφους προκειμένου να ακυρωθεί στην πράξη η «ατομική αξιολόγηση» καθώς και όλα τα υπόλοιπα συνδικαλιστικά μέτρα (περιοδείες, εκδηλώσεις κ.α.) για την ενίσχυση του αγώνα.

  1. Μετά τις Ολομέλειες προέδρων ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ νέος κύκλος Γενικών Συνελεύσεων.

  2. Επισημαίνουμε ότι ισχύει η Απεργία Αποχή από μέντορες και ενδοσχολικους συντονιστές και συνεχίζουμε στους Συλλόγους Διδασκόντων τη συλλογική μας στάση στην αξιολόγηση της σχολικής μας μονάδας.

  3. Τέλος προτείνουμε το Δ.Σ. και η Γενική Συνέλευση του Σωματείου να προσυπογράψουν το καλεσμα για “Πανελλαδική Συγκεντρωση Υπογραφών των Νεοδιορίστων και να το διακινησουν μαζικά ​()

ΚΑΝΕΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΗ!

ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΑΣΠΙΔΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ!

ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ – ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ!!

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΕΣΒΟΥ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 9 ΦΛΕΒΑΡΗ ΣΤΙΣ 6:00μμ ΣΤΟ 6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ!!