ΑΣΕ: ΟΙ 4 ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΣΕ ΠΡΟΣ ΤΗ ΓΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ 91η ΓΣ ΤΗΣ ΔΟΕ
ΟΙ 4 ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΣΕ ΠΡΟΣ ΤΗ ΓΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ 91η ΓΣ ΤΗΣ ΔΟΕ
1
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ (Γ.Σ.) ΚΑΙ ΤΗΝ 91Η Γ.Σ. ΤΗΣ Δ.Ο.Ε.
«ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ – ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ – ΕΞΙΣΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ – Ο ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ»!
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Πέρασε άλλη μια σχολική χρονιά με τραγικά κενά στο προσωπικό των σχολείων. Οι αναπληρωτές που δουλεύουν μέχρι τώρα στα σχολεία για τη φετινή χρονιά ξεπερνούν τις 50.000. Οι αγώνες των τελευταίων ετών επέβαλαν στην κυβέρνηση τον διορισμό εκπαιδευτικών στην Ειδική και στη Γενική Αγωγή. Ουσιαστικά πρόκειται αποκλειστικά για την αναπλήρωση των συνταξιοδοτήσεων των 2 τελευταίων χρόνων. Αν συνεχιστεί έτσι αυτή η κατάσταση τον Σεπτέμβρη τα κενά θα ξεπερνούν τις 60.000. Κενά που μάλιστα υπολογίζονται με τις σημερινές συνθήκες που επικρατούν στα σχολεία, δηλαδή την απουσία υπεύθυνου εκπαιδευτικού στο ολοήμερο, 25αρια τμήματα, ειδικότητες να καλύπτουν κενά άλλων ειδικοτήτων!
Η μεγάλη αύξηση των αναπληρωτών τα τελευταία χρόνια αποτελεί πολιτική επιλογή όλων των Κυβερνήσεων, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ – του οποίου η οδηγία είναι οι ευέλικτοι εκπαιδευτικοί να φτάσουν το 40%! Δεν είναι τυχαίο ότι την περίοδο της πανδημίας η κυβέρνηση έφερε νέα ελαστική σχέση εργασίας, τους 3μηνους αναπληρωτές οι οποίοι ουσιαστικά καλύπτουν πάγιες ανάγκες των σχολικών μονάδων!
Η αγανάκτησή μας για όλη αυτή την κατάσταση, αλλά και η αγωνία μας για τη μόρφωση και το μέλλον των μαθητών μας, πρέπει να εκφραστεί με το δυνάμωμα του αγώνα μας!
Οι μόνιμοι διορισμοί πρέπει να γίνουν εδώ και τώρα, με βάση τις τεράστιες ανάγκες της εκπαίδευσης, που οξύνθηκαν ακόμα περισσότερο με την πανδημία και τον τρόπο που τη διαχειρίστηκε η Κυβέρνηση. Τώρα είναι πιο αναγκαίο από ποτέ να παλέψουμε πιο μαζικά και πιο αποφασιστικά για μόνιμη και σταθερή δουλειά!
Με βάση τη συζήτηση που ανοίγεται από την πλευρά της κυβέρνησης σχετικά με το νέο σύστημα διορισμών, προετοιμάζεται το έδαφος για αλλαγές στα κριτήρια και τον τρόπο διορισμού που πιθανόν θα περιλαμβάνει:
-
Γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ
-
Συνυπολογισμό ΑΣΕΠ με αντίστοιχη μοριοδότηση (προϋπηρεσία, κοινωνικά κριτήρια, επιστημονικά προσόντα κ.λπ.)
-
Κατάρτιση πίνακα διοριστέων, μόνο όμως για τους εκπαιδευτικούς που πιάνουν τη βάση στον ΑΣΕΠ.
Φαίνεται καθαρά πως η κυβέρνηση της ΝΔ, παίρνει το νήμα ακριβώς από εκεί που το άφησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με τον νόμο Γαβρόγλου και το προσοντολόγιο, που μετέτρεψαν το δικαίωμά μας στην εργασία σε ένα ανελέητο κυνήγι προσόντων.
Είναι φανερό, πως κάθε κυβέρνηση δίνει και ένα παραπάνω χτύπημα στο δικαίωμα της μόνιμης και σταθερής εργασίας, αφού πλέον όχι μόνο το βασικό μας πτυχίο δεν αξίζει τίποτα, αλλά αν κάποιος εκπαιδευτικός δεν περάσει τις γραπτές εξετάσεις του ΑΣΕΠ, θα αποκλείεται και από την εργασία!!! Αυτόματα δε θα προσμετρώνται ούτε η προϋπηρεσία του, ούτε τα κοινωνικά του κριτήρια!!!
Θα οδηγηθούμε στην ουσία σε χιλιάδες απολύσεις!!!
Καλούμε όλους τους συναδέλφους μόνιμους και αναπληρωτές, να βρίσκονται σε επαγρύπνηση και ετοιμότητα, αν τολμήσει η κυβέρνηση να προχωρήσει σε κάτι από τα παραπάνω. Να αποτελέσει αιτία πολέμου, η νέα προσπάθεια χειροτέρευσης των εργασιακών μας δικαιωμάτων.
Η δύναμή μας βρίσκεται στους αγώνες μας, στην ενότητα του κλάδου και στην κοινή δράση με τους υπόλοιπους εργαζόμενους. Η πολυδιάσπαση και οι «ψευτοαντιπαραθέσεις» μας οδηγούν στο να «τρωγόμαστε» μεταξύ μας και να μη βάζουμε στο στόχαστρο τη συγκεκριμένη πολιτική, που είναι η ρίζα των προβλημάτων.
Να διεκδικήσουμε:
-
Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση. Μαζικούς – μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών άμεσα, πριν την έναρξη της επόμενη σχολικής χρονιάς.
- ΟΧΙ στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ – ΟΧΙ στις απολύσεις. Κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου και οποιασδήποτε διάταξης ακυρώνει το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Το πτυχίο μας να είναι το εισιτήριο για τη δουλειά μας. Μόνο αυτή η θέση πατάει στην πραγματικότητα και μπορεί να ενώσει ουσιαστικά των κλάδο.
-
Κατάργηση του θεσμού των τριμήνων, των ΑΜΩ και των πολλαπλών κατηγοριών αναπληρωτών. Προσλήψεις όλων των αναπληρωτών σε μια φάση, με 12μηνη σύμβαση για όλους. Εξίσωση δικαιωμάτων με τους μόνιμους. Κατάργηση των διατάξεων που δίνουν στους Διευθυντές Εκπαίδευσης τη δικαιοδοσία κατάρτισης πινάκων αναπληρωτών, καθώς και πρόσληψης-απόλυσης αναπληρωτών ανά Διεύθυνση.
-
Οργανικές θέσεις για όλες τις ειδικότητες με βάση τις πραγματικές ανάγκες, σύσταση νέων οργανικών για όσα αντικείμενα – ειδικότητες δεν έχει γίνει έως τώρα.
-
Ο κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενό του. Επαναφορά των διδακτικών αντικειμένων που καταργήθηκαν.
-
Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Κατάργηση του νόμου 4692/20 (Κεραμέως), που βάζει ελάχιστο όριο τους 15 μαθητές ανά τμήμα.
-
Κατάργηση των ποινών για τους συναδέλφους που παραιτούνται και των κλειστών πινάκων, εδώ και τώρα λύση για τους απορριφθέντες του παράβολου.
-
Μέτρα ουσιαστικής στήριξης των αναπληρωτών – δωρεάν μετακίνηση, επίδομα στέγασης, σίτιση κ.ά.
……………………………………………………………………………………………………………………
2
ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗ Γ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ 91Η ΤΗΣ ΔΟΕ
Άρση της υποχρεωτικής διετούς παραμονής των νεοδιόριστων στον τόπο διορισμού. Εδώ και τώρα νομοθετική ρύθμιση από την κυβέρνηση.
Με το άρθρο 62 του Ν. 4589/2019 επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και το άρθρο 42 του Ν. 4722/2020 επί Κυβέρνησης Ν.Δ. οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί «υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο σχολικών ετών και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάση γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται».
– Επειδή η παραπάνω διάταξη έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι διορίστηκαν το καλοκαίρι του 2021 και η περιοχή διορισμού τους βρίσκεται μακριά από τον μόνιμο τόπο κατοικίας τους, από την περιοχή ενδιαφέροντός τους, σε μια περίοδο μάλιστα που το κόστος διαβίωσης είναι τεράστιο, η ακρίβεια σε βασικά είδη συνεχίζεται και αυξάνεται και οι μετακινήσεις έχουν γίνει δυσβάσταχτες για τους όλους τους εργαζόμενους, πόσο μάλλον για τους εκπαιδευτικούς που μπορεί να εργάζονται σε παραπάνω από ένα σχολεία και μετακινούνται συνεχώς,
– Επειδή αυτοί οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί έχουν δουλέψει για πολλά χρόνια ως αναπληρωτές και έχουν γυρίσει όλη την Ελλάδα με προσωπικό και οικονομικό κόστος, για να καλύψουν τα κενά στα σχολεία της χώρας, μακριά από τη μόνιμη κατοικία τους και την οικογένειά τους,
– Επειδή, όταν έγιναν οι τελευταίοι διορισμοί, δε δόθηκαν, ούτε καλύφθηκαν όλα τα κενά στα σχολεία σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια,
τροποποιείται το άρθρο 42 του Ν. 4722/2020 η περ. α) της παρ.5 του άρθρου 42 του Ν.4722/2020 (Α΄13) και αντικαθίσταται ως εξής:
«5.α) Οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) ή του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. ), κατά περίπτωση, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 3 του π.δ. 154/1996 (Α΄115). Η οριστική τοποθέτησή τους πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια των μεταθέσεων στο πλαίσιο της οποίας συγκρίνονται, κατά περίπτωση, με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς, μέλη Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. του κλάδου τους. Με την επιφύλαξη του τελευταίου εδαφίου οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δυο (2) σχολικών ετών και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται. (διαγράφεται) Σε περίπτωση διορισμού στην Ε.Α.Ε ισχύει η υποχρέωση του τρίτου εδαφίου και, επιπροσθέτως, ο νεοδιοριζόμενος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Ε.Α.Ε. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε(5) ετών. Οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί ή μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (Α΄45) ή του άρθρου 8 του π.δ. 56/2001 (Α΄47), αντίστοιχα, καθώς και όσοι έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως ή έχουν τέκνα με αναπηρία 67% και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως, δύνανται να αποσπώνται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου ύστερα από γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων, κατόπιν προσκόμισης πιστοποιητικού Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) που αποδεικνύει τα ανωτέρω.»
β) Οι νεοδιοριζόμενοι μετά την υπηρέτηση τουλάχιστον ενός (1) έτους στην περιοχή διορισμού τους θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης και απόσπασης σε άλλο Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε όπως και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί. (προστίθεται)
……………………………………………………………………………………………………
3
ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ (Γ.Σ.) ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ 91Η Γ.Σ. ΤΗΣ Δ.Ο.Ε
«ΓΙΑ ΤΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΕΞΙΣΩΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ»
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Εδώ και μήνες τα εκπαιδευτικά σωματεία μας, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε., μέσα από πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις, πανελλαδικές συσκέψεις και με την πανελλαδική ημέρα κινητοποίησης την 1η του Μάρτη 2022, φέραμε ξανά στην επιφάνεια τα τεράστια προβλήματα της Προσχολικής Αγωγής και της διαχρονικής αδικίας με το ωράριο των Νηπιαγωγών. Αναδείξαμε με εμφατικό τρόπο ότι δεν πάει άλλο με την απαξίωση της δουλειάς των Νηπιαγωγών, με τον φόρτο εργασίας, με την ανύπαρκτη στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ. Τώρα είναι ώρα να κλιμακώσουμε αυτή την προσπάθεια, να απαιτήσουμε και να επιβάλουμε λύσεις. Δε μας αρκούν τα λόγια συμπάθειας, τα ναι μεν αλλά. Με την πρόταση για νομοθετική ρύθμιση που προτείνουμε και τις επόμενες μέρες θα καταθέσουμε στην Βουλή, καλούμε την κυβέρνησης της Ν.Δ., το ΥΠΑΙΘ και όλα τα κόμματα να πάρουν θέση, να τοποθετηθούν ξεκάθαρα στο κρίσιμο αυτό ζήτημα.
Το σχέδιο νομοθετικής ρύθμισης είναι ανοιχτό σε παρατηρήσεις και νομοτεχνικές βελτιώσεις που δε θα αλλάξουν τη βασική του ουσία.
Καλούμε όλους τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε., να συνυπογράψουν την πρόταση και να συντονίσουμε την πίεση προς την κυβέρνηση. Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε να αναλάβει τις ευθύνες του, να υιοθετήσει την πολύ συγκεκριμένη πρόταση που καταθέτουμε και, αν χρειαστεί, να τη βελτιώσει με τη βοήθεια της νομικής συμβούλου. Καμία αδράνεια από δω και πέρα δε δικαιολογείται.
Τα σωματεία μας θα επιδιώξουμε την κλιμάκωση του αγώνα με όλα τα μέσα. Δεν κάνουμε ούτε βήμα πίσω από την υπεράσπιση των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων.
Το παραπάνω κείμενο και η τροπολογία που ακολουθεί θα τεθούν στην 91η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ, ώστε συγκροτημένα ο κλάδος να παλέψει για την υλοποίηση του δίκαιου αιτήματός μας.
Ακολουθεί το αναλυτικό κείμενο – σχέδιο τροπολογίας:
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Θέμα: Ρυθμίσεις για το Διδακτικό Ωράριο των Εκπαιδευτικών στα Νηπιαγωγεία
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Στο Νηπιαγωγείο, ως πρώτο σκαλοπάτι εισόδου στην υποχρεωτική εκπαίδευση, αναλογούν επαυξημένες ευθύνες που προκύπτουν από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχει και για να καλύψει τις αναπτυξιακές και μορφωτικές ανάγκες των προνηπίων και νηπίων στη φάση που βρίσκονται και ως “βαθμίδα” προετοιμασίας του παιδιού για την συστηματική εκπαίδευσή του στο Δημοτικό σχολείο, γι’ αυτό έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από το εκπαιδευτικό του προσωπικό.
Το περιεχόμενό του, η διαπαιδαγωγητική και εκπαιδευτική παρέμβαση προσδιορίζεται από τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των παιδιών προσχολικής ηλικίας, που, εντός του πλαισίου του με τα ενδεδειγμένα μέσα, κατακτούν όλα εκείνα που προσδιορίζουν την ανθρώπινη προσωπικότητα σε κοινωνικό, συναισθηματικό, γνωστικό, γλωσσικό επίπεδο, διαμορφώνοντας το υπόβαθρο για τη μελλοντική του ζωή.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι ιδιαίτερα απαιτητικός και σύνθετος, καθώς στηρίζει το παιδί σε κάθε δραστηριότητα, κάθε λειτουργία που αφορά στους όρους ανεξαρτητοποίησής του, καθ’ όλη τη διάρκεια της μέρας, ως εκ τούτου, η σίτιση, ο ύπνος, το διάλειμμα είναι συστατική πλευρά του εκπαιδευτικού προγράμματος.
Η ρύθμιση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Νηπιαγωγεία έγινε κατ’ ανάλογο τρόπο με αυτόν των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μείωση ωραρίου μόνο στα 4/θέσια και άνω Νηπιαγωγεία. Όμως ολιγοθέσια Νηπιαγωγεία, 1/θέσια και 2/θέσια αποτελούν το 96% όλης της χώρας με αποτέλεσμα η μείωση του ωραρίου να αφορά ελάχιστο αριθμό εκπαιδευτικών. Επιπλέον, οι Προϊσταμένες/οι 4/θέσιων και άνω Νηπιαγωγείων δε δικαιούνται παραπέρα μείωση ωραρίου, με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειοψηφία των Νηπιαγωγών που κατέχουν θέση Προϊσταμένης/ου να εκτελούν διοικητικά καθήκοντα σε βάρος των παιδαγωγικών τους καθηκόντων.
Παράλληλα, δεν έχουν μείωση ωραρίου και όλοι οι εκπαιδευτικοί των Δημοτικών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια σχολεία (1θέσια, 2θέσια και 3θέσια).
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων “….” προστίθεται το άρθρο ως εξής:
Άρθρο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΤΑ ΟΛΙΓΟΘΕΣΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΑ
1. Το διδακτικό ωράριο όλων των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά (1/θέσια, 2/θέσια, 3/θέσια) εξισώνεται εφεξής με αυτό των υπολοίπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ι) ώρες 24, μέχρι 10 χρόνια υπηρεσίας
ΙΙ) ώρες 23, από 10 μέχρι 15 χρόνια υπηρεσίας
ΙΙΙ) ώρες 22, από 15 μέχρι 20 χρόνια υπηρεσίας και
ΙV) ώρες 21, πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας
2. Στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, στην πρωινή λειτουργία, κατοχυρώνονται 6 διδακτικές ώρες κατ΄ αντιστοιχία με το Δημοτικό σχολείο. Με ανάλογο τρόπο καθορίζονται και οι διδακτικές ώρες στο Ολοήμερο.
3.Το διδακτικό ωράριο των Προϊσταμένων στα ολιγοθέσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά (1/θέσια, 2/θέσια, 3/θέσια) διαμορφώνεται σε 20 ώρες.
……………………………………………………………………………………………………..
4
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ (Γ.Σ.) ΚΑΙ ΤΗΝ 91Η Γ.Σ. ΤΗΣ ΔΟΕ
Οι συγχωνεύσεις των Παιδαγωγικών Τμημάτων δε θα περάσουν!
Υπερασπιζόμαστε τη μόρφωση των παιδιών και τον παιδαγωγικό μας ρόλο!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προχωρούν σε ένα ακόμα χτύπημα στη φυσιογνωμία του σχολείου με ανυπολόγιστες συνέπειες στη μόρφωση των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Η συζήτηση που άνοιξε το προηγούμενο διάστημα, για τις συγχωνεύσεις μεταξύ Τμημάτων Δασκάλων και Νηπιαγωγών, ακόμα και υπαγωγή των Τμημάτων Φυσικής Αγωγής σε ενιαία κοσμητεία με τα παιδαγωγικά τμήματα (!) στα πλαίσια της λεγόμενης «αναμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη», φαίνεται πλέον να μεθοδεύεται.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να βρίσκονται σε ετοιμότητα.
Η εξέλιξη αυτή δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Έρχεται να αποτελέσει άλλο ένα κομμάτι του παζλ των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων στο σχολείο, ειδικά μετά τον νόμο 4823/21, που έφερε σοβαρές αλλαγές στη δομή και στο περιεχόμενο της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στη σημερινή εποχή που η ανάπτυξη της επιστήμης, η γνώση, η πρόοδος δημιουργούν τις υλικές προϋποθέσεις για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα τους μαθητές, που κάθε επιστημονικό αντικείμενο θα διδάσκεται από τον εκπαιδευτικό της αντίστοιχης ειδικότητας, με σταθερή εργασία και σύγχρονα, επιστημονικά αναλυτικά προγράμματα, κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας βρίσκονται για μια ακόμη φορά στην αντίπερα όχθη.
Η επιδίωξή τους να συγχωνευθούν τα Παιδαγωγικά Τμήματα και να ενοποιηθούν σε μια «σχολή – σούπα» σηματοδοτεί ένα αντιδραστικό, αντιεπιστημονικό πισωγύρισμα για την παιδαγωγική επιστήμη. Σηματοδοτεί μια πρωτοφανή υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και μια τεράστια επιστημονική και επαγγελματική απαξίωση των εκπαιδευτικών και των μελλοντικών αποφοίτων των Παιδαγωγικών Σχολών. Επιπλέον, η βούληση να αποσυνδεθεί ακόμα και η παιδαγωγική επάρκεια από τα πτυχία και αυτή να δίνεται με έναν «έξτρα» παραπάνω χρόνο, ανοίγει τη συζήτηση για εδώ και τώρα εφαρμογή της Μπολόνια στα πανεπιστημιακά τμήματα, δηλαδή του γνωστού σχήματος 3+1 ή 2 έτη για πρόσβαση στο επάγγελμα, εξέλιξη που ταιριάζει απόλυτα με την παραπέρα αναγνώριση και ισοτίμηση των πτυχίων των κολεγίων που άνοιξε επί ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζεται επί ΝΔ.
Τα σχέδια δεν είναι ούτε τυχαία, ούτε οφείλονται σε κάποιου είδους «ανικανότητα» ή «εμμονή» του ΥΠΑΙΘ. Αποτελεί συνειδητή επιλογή, διαχρονικά των κυβερνήσεων.
Δυστυχώς, στην ατζέντα της σημερινής κυβέρνησης της Ν.Δ., όπως έχει περιγραφεί και μπροστά στον νόμο – πλαίσιο, αλλά και της προηγούμενης του ΣΥΡΙΖΑ, χωράνε και τέτοιοι “σύγχρονοι-αναχρονισμοί”, στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός πανεπιστημιακού τοπίου με ρευστά πτυχία, με εμπορευματοποιημένη γνώση, με τη δια βίου αναζήτηση ακριβοπληρωμένων προσόντων για τη διεκδίκηση μιας θέσης στη ζούγκλα της εργασιακής περιπλάνησης. Άλλωστε τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής τα βιώνουν στο πετσί τους δεκάδες χιλιάδες συμβασιούχοι στην εκπαίδευση που με τον νόμο – σφαγείο «Γαβρόγλου» καλούνται μετά την αποφοίτησή τους να τρέχουν να μαζεύουν προσόντα, μεταπτυχιακά, κάθε είδους πιστοποιητικά, για να αποδείξουν ότι είναι «κατάλληλοι» για διδασκαλία! Και ας έχουν οργώσει για χρόνια όλη τη χώρα ως αναπληρωτές! Και ας έχουν κοπιάσει 4 χρόνια στο Πανεπιστήμιο, τόσο στα αμφιθέατρα όσο και στις πρακτικές ασκήσεις διδασκαλίας!
Οι εκπαιδευτικοί έχουμε πείρα. Θυμίζουμε πως ανάλογες πρακτικές ακολούθησε και η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αντίστοιχα το Πάσχα του 2019 (!!) για αντίστοιχες αντιδραστικές αλλαγές και συγχωνεύσεις Τμημάτων. Αντίστοιχες προσπάθειες είχαμε και με την προσπάθεια δημιουργίας πτυχίων – χυλό στην Προσχολική Αγωγή με την απόπειρα ενοποίησης των τμημάτων των Νηπιαγωγών και των Βρεφονηπιοκόμων και φυσικά τη μετονομασία – επί ΣΥΡΙΖΑ – του Παιδαγωγικού της Πάτρας σε τμήμα Παιδαγωγικής και Κοινωνικής Εργασίας…
Την ίδια στιγμή ανοίγεται μεγάλο πεδίο κερδοφορίας στα κάθε είδους Κολλέγια τα οποία ουσιαστικά θα εξισωθούν με τις Παιδαγωγικές σχολές. Όποιος έχει χρήματα θα μπορεί να αγοράζει τα επαγγελματικά δικαιώματα του εκπαιδευτικού! Για μια ακόμη φορά η τωρινή κυβέρνηση (ΝΔ) αξιοποιεί τα πεπραγμένα της προηγούμενης (ΣΥΡΙΖΑ), αφού πάνω σε σχετική τροπολογία που υπάρχει από το 2017 πάτησε και το επίμαχο άρθρο 50 του νόμου 4653/20! Αυτές οι εξελίξεις αποτελούν ακόμα μια απόδειξη ότι όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά υπηρέτησαν και υπηρετούν με απόλυτη συνέπεια τις αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ στην Εκπαίδευση.
Είναι ξεκάθαρο ότι αν τελικά υλοποιηθεί το σχέδιο της κυβέρνησης, που είναι πολύ πιθανό να συμπεριλάβει και τους αποφοίτους των δύο τμημάτων Ειδικής Αγωγής, θα προκύψουν άμεσες και σημαντικές επιπτώσεις και στους νυν εκπαιδευτικούς. Ανοίγει ο δρόμος, ώστε ο/η δάσκαλός/α να γίνει και λίγο Νηπιαγωγός, ο/η Νηπιαγωγός να συμπληρώνει και ώρες στο Δημοτικό, να χαθεί ο διακριτός ρόλος των ειδικών παιδαγωγών, να ανατραπεί στην πράξη η σημερινή μορφή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, να υποβαθμιστεί η εκπαιδευτική – μορφωτική διαδικασία με μεγαλύτερα θύματα τους μαθητές.
Εδώ και τώρα κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας να μην προχωρήσουν στις απαράδεκτες και αντιπαιδαγωγικές τους μεθοδεύσεις.
Δυναμώνουμε την κοινή πάλη των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. και των Φοιτητικών Συλλόγων των Παιδαγωγικών Τμημάτων διεκδικώντας τα αυτονόητα:
- Καμία συγχώνευση των Παιδαγωγικών Τμημάτων. Πτυχία με αξία – δουλειά με δικαιώματα.
- Στήριξη του Παιδαγωγικού μας έργου. Να διοριστούν όλοι οι αναπληρωτές που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.
- Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το επιστημονικό του αντικείμενο.
- Κατάργηση του προσοντολογίου για πρόσληψη – διορισμό στην Εκπαίδευση.
- Ουσιαστικές επιμορφώσεις, από τα Πανεπιστήμια, με ταυτόχρονη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
- Σύγχρονα επιστημονικά αναλυτικά προγράμματα, που θα μορφώνουν ολόπλευρα και δε θα μένουν αποκλειστικά στις ρηχές δεξιότητες.
Όλοι στον αγώνα για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία, για σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει!