ΑΣΕ: Για την τελευταία συνεδρίαση του ΚΕΜΕΤΕ
Για την τελευταία συνεδρίαση του ΚΕΜΕΤΕ
Στις 2/2 πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ του ΚΕΜΕΤΕ στην οποία εκπρόσωποι της ΑΣΕ κατέθεσαν τις προτάσεις τους για την πραγματοποίηση μελετών και ερευνών που να συμβάλλουν στην επεξεργασία των εκπαιδευτικών και εργασιακών ζητημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Μετά από συζήτηση υιοθετήθηκε η πρόταση μας να γίνει στα πλαίσια του ΚΕΜΕΤΕ έρευνα σε σχέση με τα ΕΠΑΛ με άξονες την υλικοτεχνική υποδομή, τους παράγοντες που επηρεάζουν την σχολική διαρροή (ολιγομελή τμήματα, μετακινήσεις, περιστατικά κοινωνικού αποκλεισμού κα) και την εργασιακή προοπτική των μαθητών.
Οι εκπρόσωποι της ΑΣΕ επιμείναμε η έρευνα αυτή να γίνει αυτοτελώς από το ΚΕΜΕΤΕ απαντώντας στην θέση που υπάρχει από την πλειοψηφία του ΔΣ για ένταξη των μελετών του ΚΕΜΕΤΕ σε ένα στενό πλαίσιο συνεργασίας με το ΠΟΛΥΚΕΝΤΡΟ της ΑΔΕΔΔΥ σε ότι αφορά τη διαμόρφωση του περιεχομένου των μελετών του ΚΕΜΕΤΕ. Από την αρχή της παρουσίας μας στο ΚΕΜΕΤΕ δηλώσαμε ότι το ΚΕΜΕΤΕ δεν μπορεί να είναι παράρτημα του ΠΟΛΥΚΕΝΤΡΟΥ, ότι πρέπει να έχει αυτοτελή ρόλο στην βάση των προβλημάτων του κλάδου.
Θεωρούμε ότι και συνδικαλιστικά, αλλά και επιστημονικά ανοίγει επικίνδυνους δρόμους η άποψη που λέει ότι οι εκπρόσωποι του ΚΕΜΕΤΕ δεν μπορούν από μόνοι τους και στα πλαίσια της συνεργασίας με τα σωματεία και τους δεκάδες χιλιάδες συναδέλφους να καταρτίσουν μια έρευνα ή μια μελέτη και για αυτό θα την αναθέσουν ουσιαστικά στο ΠΟΛΥΚΕΝΤΡΟ αφήνοντας στους ίδιους ένα επικουρικό ρόλο. Στο ίδιο πλαίσιο θεωρούμε ότι δεν υπηρετεί τον κλάδο η απόφαση του ΚΕΜΕΤΕ να διερευνήσει το ζήτημα της πιστοποίησης του ΚΕΜΕΤΕ ως ένα κέντρο επιμόρφωσης που συνδέεται με διάφορα προγράμματα χρηματοδότησης από την ΕΕ και αλλού.
Αναρωτιόμαστε πως υπηρετούν τον κλάδο αυτές οι σκέψεις τη στιγμή που η κυβερνητική πολιτική αναφέρει ότι αντίστοιχα κέντρα μπορούν να δίνουν μοριοδότηση για επιμορφωτές και επιμορφούμενους, η οποία μπορεί να ενταχθεί στο φάκελο της αξιολόγησης. Και όλα αυτά σε μια περίοδο που οι εκπαιδευτικοί δίνουμε μάχη να μπλοκάρουμε την αντιεκπαιδευτική “αξιολόγηση”, λίγο πριν τις κρίσεις διευθυντών και την ατομική αξιολόγηση.
Όπως είπαμε και στην πρώτη παρουσία μας στον ΚΕΜΕΤΕ καλούμε τους συναδέλφους από όλες τις παρατάξεις με υπευθυνότητα να σκεφτούν και την γενικότερη πείρα του συνδικαλιστικού κινήματος από την σύνδεση των συνδικάτων με παντός είδους ευρωπαϊκά/χρηματοδοτικά προγράμματα, καθώς φτάσαμε στο σημείο να δούμε το γγ της ITUC (Διεθνούς Συνδικαλιστικής Συνομοσπονδίας), γενικού γραμματέα της Συνομοσπονδίας Ευρωπαϊκών Συνδικάτων-ΣΕΣ-ETUC να εμπλέκεται στο γνωστό σκάνδαλο χρηματοδότησης από το Κατάρ.
Είναι λυπηρό και ανησυχητικό από την άλλη ότι οι εκπρόσωποι των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ που ήταν παρόντες σε αυτές τις συνεδριάσεις διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα σε ανακοίνωση τους ψευδώς αναφέρουν ότι η ΑΣΕ ψήφισε να γίνει εκδήλωση με θέμα “Συμπεριληπτική εκπαίδευση: ειδικές ανάγκες, έμφυλες ανισότητες, πρόσφυγες” σε συνεργασία με το Πολύκεντρο.
Όπως φαίνεται και από τα πρακτικά (πράξη 3η, 19/1/2023) η πρόταση αυτή καταψηφίστηκε από την ΑΣΕ στη βάση της θέσης μας για τον αυτοτελή ρόλο του ΚΕΜΕΤΕ στη διαμόρφωση του περιεχομένου των προγραμμάτων και εκφράζοντας και ένα γενικότερο προβληματισμό ότι τα ζητήματα αυτά τέθηκαν σε ψηφοφορία χωρίς να συζητηθούν ουσιαστικά.
Ψηφίσαμε μόνο την εκδήλωση/παρουσίαση μιας εργασίας (για τις συνέπειες της πανδημίας) – που είχε συμφωνηθεί ομόφωνα και υλοποιηθεί την προηγούμενη περίοδο αυτοτελώς από το ΚΕΜΕΤΕ – με την συμβολή του Πολύκεντρου σε τεχνικά ζητήματα (αίθουσα εκδηλώσεων, ηχητικά κ.α.)
Αναμένουμε από τους εκπροσώπους των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ να ανασκευάσουν την τοποθέτηση τους και να σταματήσουν να διαδίδουν λάσπη και ψέματα στη προσπάθεια τους να αντιπαρατεθούν με την ΑΣΕ.
Συνάδελφοι, θεωρούμε ότι ένα κέντρο ερευνών και μελετών μπορεί δημιουργικά να συμβάλλει στον εμπλουτισμό του συνδικαλιστικού κινήματος, να δώσει στους συναδέλφους όπλα για τις μάχες που έρχονται.
Από αυτή την πλευρά προτάσεις που κατατίθενται στο ΔΣ για διάφορα ζητήματα, (εργασιακές σχέσεις, μαθησιακά ζητήματα κα) μπορούν να γίνουν αφετηρία χρήσιμων προβληματισμών και αναζητήσεων στον κλάδο υπό την προϋπόθεση ότι δεν μπουν σε στενούς κορσέδες πλαισίων, αξόνων και προϋποθέσεων που συνδέονται με προγράμματα πιστοποίησης και επιμόρφωσης, με χρηματοδοτικά προγράμματα της ΕΕ την αντιεκπαιδευτική πολιτική της οποία καθημερινά νιώθουμε στο πετσί μας χιλιάδες εκπαιδευτικοί.
Για την ΑΣΕ
Νίκος Δάρδαλης, Παυσανίας Τσούλας
Αθήνα 5 Φεβρουαρίου 2023