Συναδέλφισσες – φοι:

Την Παρασκευή 24 ΝΟΕΜΒΡΗ, στην Περ/κή Δ/νση Β. Αιγαίου έγινε ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ.

Στην κινητοποίηση αυτή, που έγινε ταυτόχρονα με άλλες πανελλαδικά, συμμετείχαν αρκετές συναδέλφισσες  νηπιαγωγοί του Συλλόγου μας. Ιδιαίτερη παρουσία υπήρχε από τα νηπιαγωγεία μέσα και γύρω από την πόλη της Μυτιλήνης. 

Σε συνάντηση με την Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης  ζητήσαμε και απαιτήσαμε:

l  Εδώ και τώρα δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή    για όλα τα παιδιά!

l Όλα τα νήπια και προνήπια στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο με τη δημιουργία ΑΜΕΣΑ όλων των απαραίτητων  υποδομών!

l  Να λειτουργήσει παντού Ολοήμερο Νηπιαγωγείο χωρίς περιορισμούς!

l  Όλα τα παιδιά κάτω των 4 ετών σε δημόσιους Παιδικούς Σταθμούς χωρίς κουπόνια και voucher!

l   Άδεια ανατροφής στις αναπληρώτριες/τες και σε όλες τις εργαζόμενες στον ιδιωτικό τομέα, ώστε τα βρέφη ως ενός έτους να μένουν με τη μητέρα τους!

Από μέρους των εκλεγμένων με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ), στην κινητοποίηση της 24ης  ΝΟΕΜΒΡΗ, επισημάνθηκαν τα εξής:

Η επίθεση που δέχεται η Προσχολική Αγωγή, εντάσσεται στο πλαίσιο των συνολικών αντιδραστικών αλλαγών, σε όλη την εκπαίδευση, αλλά και στη γενικότερη επίθεση στη ζωή και τα δικαιώματα των εργαζομένων.

 Η κυβέρνηση, όχι απλά δεν έχει πάρει ούτε ένα μέτρο για τη θεσμοθέτηση της 2χρονηςυποχρεωτικής Π.Α, αντιθέτως, διαμορφώνει ένα ασφυκτικό πλαίσιο για το Νηπιαγωγείο, όπως και για όλη την εκπαίδευση (υποχρεωτικότητα μόνο για Νήπια, διπλασιασμό από 7 σε 14 παιδιά ως ελάχιστο αριθμό για λειτουργία νηπιαγωγείου, νέους περιορισμούς στο Ολοήμερο, αύξηση ωραρίου……)

   Η συζήτηση για το θέμα της συγχώνευσης των Τμημάτων Νηπιαγωγών – Βρεφονηπιοκόμων, που επαναφέρει το Υπουργείο και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, δεν είναι καινούργια.

 Υπηρετεί τα κριτήρια της αγοράς και των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων, θέλει ακόμα πιο φτηνό, ευέλικτο εργατικό και επιστημονικό δυναμικό όλων των κατηγοριών και ταχυτήτων, την κινητικότητα,  την ισοπέδωση των πτυχίων!!

Η κυβέρνηση στηρίζει και προωθεί αυτό το σχεδιασμό γι΄ αυτό και σκόπιμα συντηρεί τη θολούρα και τον αποπροσανατολισμό.

Δυναμική και μαχητική ήταν η συγκέντρωση στην Αθήνα, με εκατοντάδες έξω από το Υπουργείο Παιδείας.

Συνθήματα που ακούστηκαν στην κινητοποίηση:

▪Νήπια - προνήπια μέσα στο σχολείο – ΔΙΧΡΟΝΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.

▪Δίχρονη προσχολική μας τάζουν τόσα  χρόνια – Κι αντί γι αυτό μας φέρνουν ΕΣΠΑ και κουπόνια.

▪1 προς  15 ζητάμε αναλογία – κι όμως με  13 παιδιά κλείνουν  νηπιαγωγεία.

▪ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΚΟΠΩΝ.

                                                  Νοέμβρης 2017

Εκλεγμένοι με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

στα Δ.Σ. ΔΟΕ & ΟΛΜΕ

Σπύρος Μαρίνης μέλος του Δ.Σ. της ΔΟΕ, Θεοδώρα Δριμάλα μέλος του Δ.Σ. της ΔΟΕ,

Ακτύπης Δημήτρης μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, Δαρδαλης Νικός μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

Μια πρώτη προσέγγιση για το κυβερνητικό σχέδιο των «νέων δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου»

Αλλαγές σε δομές και διαδικασίες μέσω συγχωνεύσεων και καταργήσεων που έχουν τελικό στόχο την αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα ως και τη σχολική μονάδα!!

Στο ρητορικό ερώτημα, αν γίνεται η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ να μιλά για υποστήριξη και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, την ίδια στιγμή που με την πολιτική της συνθλίβει τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα διαμορφώνοντας μια μίζερη πραγματικότητα στο σχολείο, δεν θα απαντήσουμε εμείς. Μιλάει από μόνη της η καθημερινότητα των χιλιάδων χαμένων διδακτικών ωρών στα σχολεία, το ολοήμερο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο που οδηγείται σε εκφυλισμό, τα κενά και οι ελλείψεις στην Ειδική Αγωγή, το κλείσιμο και η συγχώνευση τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ., οι χιλιάδες συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν ούτε πού να κοιμηθούν, οι λαϊκές οικογένειες που όχι απλά βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη αλλά βιώνουν και τα καθημερινά αδιέξοδα, το άγχος της διαπαιδαγώγησης των παιδιών τους χωρίς καμιά ουσιαστική στήριξη.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η Ν.Δ. και τα υπόλοιπα κόμματα, που στηρίζουν την πολιτική της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ, που συμπάσχουν με τις αγωνίες του ΣΕΒ, του Συνδέσμου Ξενοδόχων Ελλάδας και των άλλων εργοδοτικών ενώσεων για την Παιδεία, δεν έχουν στόχο, με την πολιτική τους, να βελτιώσουν το σχολείο, να απαντήσουν στις αγωνίες των εκπαιδευτικών και των γονιών για τη μόρφωση των παιδιών τους. Άλλωστε, είναι αυτοί που στο 3ο Μνημόνιο ψήφισαν υπέρ του «εξορθολογισμού» των δαπανών, υπέρ της μείωσης του αριθμού των εκπαιδευτικών και την προώθηση της αυτονομίας, δηλαδή την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

Τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής βιώνουμε σήμερα και κανείς δεν πιστεύει ότι η κατάσταση στην εκπαίδευση βελτιώθηκε από αυτά τα μέτρα. Το αντίθετο.

Δεν είναι καθόλου τυχαία η χρονική στιγμή που ανοίγει η συζήτηση για κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη δομή και το περιεχόμενο λειτουργίας του σχολείου, την αξιολόγηση στην εκπαίδευση, η οποία εντέχνως παρουσιάζεται ως απλή διαδικασία αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου.

Η κυβέρνηση αφού «έφαγε τα μούτρα της» στο υπόλοιπο Δημόσιο, με την πλειοψηφία των υπαλλήλων να απέχει από την αξιολόγηση, επιδιώκει να προχωρήσει τώρα τη διαδικασία αξιολόγησης και στην εκπαίδευση, ώστε να «πιάσει τους στόχους» και να υλοποιήσει τα προαπαιτούμενα που από κοινού έχει αποφασίσει με την Ε.Ε., το ΔΝΤ και την ΕΚΤ.

Ένας ακόμα «εθνικός διάλογος», με προαποφασισμένα αποτελέσματα, επιδιώκεται να αξιοποιηθεί ως «φερετζές» για να καλύψει την πραγματικότητα στην εκπαίδευση αλλά και τα σκληρά μέτρα και προαπαιτούμενα της τρίτης αξιολόγησης (βλ. μειώσεις συντάξεων, κατάργηση αφορολόγητου, κατάργηση επιδομάτων, χτύπημα στα συνδικαλιστικά δικαιώματα και την απεργία, περικοπές σε Παιδεία και Υγεία κ.ά.) που προωθεί ΑΜΕΣΑ η κυβέρνηση.

                  Είναι στο χέρι μας να μην περάσουν οι σχεδιασμοί τους!

Από κοινού με όλους τους εργαζόμενους να δώσουμε απάντηση στους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς. Από κοινού με όλους τους Δημοσίους Υπαλλήλους να κάνουμε πράξη στην εκπαίδευση την«αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα».

                                             Πιο συγκεκριμένα:

Με την πρότασή του για «τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου», το Υπουργείο Παιδείας, προωθεί μια σειρά αντιδραστικές αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, κυρίως στο κρίσιμο κομμάτι της παιδαγωγικής ευθύνης και καθοδήγησης.

Ταυτόχρονα προωθούνται οι διαδικασίες αξιολόγησης στην εκπαίδευση.

Τα νέα οργανογράμματα, η δημιουργία νέων δομών μέσα από συγχωνεύεις και καταργήσεις υπαρχόντων, το νέο καθηκοντολόγιο των στελεχών εκπαίδευσης, όλα αυτά, προετοιμάζουν ένα σχολείο δεμένο ακόμα πιο σφιχτά με τις απαιτήσεις της αγοράς και των «τοπικών κοινωνιών», πιο «ευαίσθητο στις απαιτήσεις «των τοπικών οργανισμών» - επιχειρήσεων.

                     Οι λέξεις κλειδιά της κυβερνητικής πρότασης είναι:

Αποκέντρωση – Αυτονομία – Περιφερειακός Σχεδιασμός – Τοπικοί Οργανισμοί Αειφορία – Αξιολόγηση.

Πίσω από αυτές τις λέξεις κρύβονται σχεδιασμοί που είναι επίσημα διακηρυγμένοι από όλες τις κυβερνήσεις, την Ε.Ε. και τον Ο.Ο.Σ.Α.

Μέσα από τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για τις «δομές υποστήριξης», οι οποίοι αποτελούν έναν ακόμα κρίκο στην αλυσίδα των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, διαμορφώνεται το έδαφος για νέες, βαθύτερες, αντιδραστικές ανατροπές στο περιεχόμενο του σχολείου, στους στόχους της εκπαίδευσης, οι οποίοι θα πρέπει να ταυτίζονται όλο και περισσότερο με τις τρέχουσες ανάγκες της αγοράς, με τις λεγόμενες «δεξιότητες» και την «προσαρμοστικότητα σ΄ ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον» εις βάρος της γενικής μόρφωσης και καλλιέργειας, της κριτικής σκέψης και της επιστημονικότητας.

Κωδικοποιούμε τις βασικές προτάσεις του κειμένου που κατέθεσε το Υπουργείο:

 

Read more: Εκλεγμένοι με την Αγωνιστική Συσπείρωση...

Για τη ρατσιστική επίθεση στο σπίτι του Αφγανού μαθητή στη Δάφνη

Η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη ρατσιστική επίθεση που δέχτηκε νύχτα, μέσα στο σπίτι του, ο μικρός Αμίρ από το Αφγανιστάν, μαθητής του 6ου Δημοτικού Σχολείου Δάφνης.

Τα θρασύδειλα φασιστοειδή επιτέθηκαν με πέτρες και μπουκάλια στο σπίτι που διαμένει ο Αμίρ και η οικογένεια του, προκαλώντας φθορές και θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια της οικογένειας.

Ο Αμίρ και η οικογένειά του, οι πρόσφυγες και μετανάστες, που είναι τα μεγαλύτερα θύματα του πολέμου και της εκμετάλλευσης, δεν είναι μόνοι τους και δε θα μείνουν απροστάτευτοι. Οι εκπαιδευτικοί, το οργανωμένο γονεΐκό κίνημα, όλοι οι εργαζόμενοι, έχουμε ευθύνη να ορθώσουμε τείχος αδιαπέραστο απέναντι στον φασισμό και το ρατσιστικό δηλητήριο.  

Δε θα επιτρέψουμε τα παιδιά μας, οι μαθητές μας να συνηθίσουν στο μίσος, τον φόβο και τον ρατσισμό.

Ιδιαίτερη ευθύνη για την εξέλιξη που πήρε τελικά το ζήτημα με τον μικρό μαθητή από το Αφγανιστάν έχουν όλοι όσοι με ανεύθυνο και τυχοδιωκτικό τρόπο, με αφορμή την επιλογή σημαιοφόρου για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, στοχοποίησαν τον Διευθυντή του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, εκτόξευσαν συκοφαντίες για ρατσιστική συμπεριφορά.

Η όποια υπόνοια για ρατσιστική συμπεριφορά από πλευράς των εκπαιδευτικών δεν είναι απλά ανυπόστατη. Είναι απαράδεκτη και δημιουργεί σοβαρά ερωτηματικά για τις πραγματικές στοχεύσεις όσων την αναπαράγουν. Τα πραγματικά γεγονότα για την επιλογή σημαιοφόρου – και όχι τα μυθεύματα περί «αφαίρεσης σημαίας» που αναπαράγονται στα ΜΜΕ – δεν επιβεβαιώνουν καμία ρατσιστική ενέργεια. Αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι ο μαθητής που τελικά κράτησε τη σημαία είναι Αλβανικής καταγωγής.

Σοβαρή ευθύνη έχει, ιδιαίτερα, το Υπουργείο Παιδείας το οποίο, ενώ γνώριζε τα πραγματικά γεγονότα σε σχέση με την επιλογή σημαιοφόρου, ενώ γνώριζε τον τρόπο που χειρίστηκε το θέμα ο Διευθυντής του σχολείου, με την ανακοίνωσή του για έναρξη προκαταρκτικής εξέτασης, έδωσε το δικαίωμα να αναπαράγεται μια ανυπόστατη είδηση από τα ΜΜΕ, να στοχοποιείται όχι απλά το σχολείο αλλά και το ίδιο το παιδί.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας:

  • Έχουν την ευθύνη ΑΜΕΣΑ να αποκαταστήσουν την αλήθεια, να σταματήσουν κάθε απόπειρα δίωξης των συναδέλφων του 6ου Δημοτικού Δάφνης.
  • Έχουν την ευθύνη να πάρουν όλα τα μέτρα για την ουσιαστική ένταξη των παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο σχολείο, με δημιουργία Τάξεων Υποδοχής, με προσλήψεις εκπαιδευτικών, με στήριξη των σχολείων με υποδομές και χρηματοδότηση, χωρίς εμπλοκή ΜΚΟ και άλλων φορέων. Να πάρει μέτρα στήριξης των οικογενειών των προσφυγόπουλων.

ΕΞΩ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ!!

ΜΟΡΦΩΣΗ, ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!!

Αθήνα, 4 Νοέμβρη 2017

ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

και τη συζήτηση για συγχώνευση των τμημάτων Βρεφονηπιοκόμων και Νηπιαγωγών

Τις  τελευταίες ημέρες επανήλθε στην επικαιρότητα το θέμα της συγχώνευσης των τμημάτων Νηπιαγωγών και Βρεφονηπιοκόμων, μέσα από διάφορες ανακοινώσεις και με βάση πληροφορίες από τη σύνοδο προέδρων των παιδαγωγικών τμημάτων καθώς και κείμενου ενός «Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων». Η συζήτηση για το θέμα είναι γνωστή και κρατάει  χρόνια. Είναι φανερό ότι υπάρχουν πολλαπλές στοχεύσεις όλων των κυβερνήσεων, της ΚΕΔΕ αλλά και των Παιδαγωγικών Σχολών που σχετίζονται με αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενό της Προσχολικής Αγωγής. Το κυβερνητικό σχέδιο είναι συνέχεια των προηγούμενων "σχεδίων Αθηνά" και των συγχωνεύσεων που έκαναν Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ. Ένα πράγμα είναι καθαρό: Τις συνενώσεις δεν τις υπαγορεύουν οι τεχνολογικές εξελίξεις, οι ανάγκες του κάθε επιστημονικού αντικειμένου, οι κοινωνικές και λαϊκές ανάγκες. Τις υπαγορεύουν τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρήσεων, το εργασιακό τοπίο που διαμορφώνουν σταθερά και που θέλει ακόμα πιο φτηνό εργατικό και επιστημονικό δυναμικό όλων των κατηγοριών και ταχυτήτων. Τις υπαγορεύει το Μνημόνιο και ο εξορθολογισμός των δαπανών για την παιδεία που ψήφισαν όλοι μαζί ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ-ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.

Read more: ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ (ΠΑME): ΓΙΑ ΤΙΣ...

Page 8 of 28

Σχετικοί ιστότοποι

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου

 

Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου

Go to top