Εισήγηση προς τις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

(22-1-2018 έως 8-2-2018) μπροστά στην Ολομέλεια Προέδρων της ΔΟΕ (10/2)

ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ!!!

Δευτέρα 29/1/2018 (18:00) στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης

ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΗ ΜΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΑΙΚΗ – ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ!

ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ! ΠΕΡΝΑΜΕ ΣΤΗΝ ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ!

Οι μέρες που έρχονται χρειάζεται να γίνουν μέρες αγώνα, μέρες ανάτασης του κινήματος και πραγματικού ξεσηκωμού!! Θέτουμε στο επίκεντρο του αγώνα μας αιτήματα και στόχους πάλης που αφορούν την ικανοποίηση των αναγκών μας, το δικαίωμα να ζούμε με αξιοπρέπεια εμείς και οι μαθητές μας. Η «μεταμνημονιακή» εποχή για την οποία μιλάνε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η ΝΔ και ο ΣΕΒ, φέρνει νέα μέτρα, νέα επίθεση στη ζωή μας, μια σύγχρονη εργασιακή ζούγκλα ειδικά για τη νέα γενιά. Τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων, για τα όποια κόπτονται όλα μαζί τα κόμματα «που πίνουν νερό» στο όνομα της Ε.Ε, και τα λαϊκά δικαιώματα δε συμβιβάζονται.

           Μόνο στο δρόμο της σύγκρουσης υπάρχει ΕΛΠΙΔΑ για τους ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ!!

Read more: ΠΑΜΕ : Εισήγηση προς τις Γενικές Συνελεύσεις των...

Για την απεργία στις 12 Γενάρη και τον άθλιο ρόλο της ΑΔΕΔΥ

Την Παρασκευή 12 Γενάρη πραγματοποιήθηκε από Ομοσπονδίες και Εργατικά Κέντρα 24ωρη απεργία σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Η απεργία είχε ως βασικό αίτημα να πάρει πίσω η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ το πολυνομοσχέδιο, με το οποίο ουσιαστικά καταργεί το δικαίωμα των εργαζομένων στην απεργία και επιπλέον οδηγεί χιλιάδες λαϊκές κατοικίες στους πλειστηριασμούς για χρέη σε τράπεζες, εφορίες και Ταμεία.

Πέραν αυτών, στο βασικό περιεχόμενο της απεργίας ήταν να μη γίνουν ιδιωτικοποιήσεις σε Νερό, ΔΕΗ κ.ά., να μην καταργηθούν τα ΒΑΕ στους ΟΤΑ και στα νοσοκομεία, να μην απολυθούν και να μονιμοποιηθούν όλοι οι συμβασιούχοι του Δημοσίου, να μην αυξηθεί το ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών κ.ά.

Παρά τις επίμονες και επανειλημμένες προσπάθειες των δυνάμεων του ΠΑΜΕ και παρά το γεγονός ότι τα αιτήματα αυτά είναι «ζωής και θανάτου» για την εργατική τάξη και όλους τους εργαζόμενους, τόσο η ΓΣΕΕ όσο και η ΑΔΕΔΥ αρνήθηκαν να κηρύξουν απεργία. Κι αυτό τη στιγμή που αρκετές Ομοσπονδίες του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα είχαν ήδη πάρει απόφαση για απεργία.

Η απεργία αποτέλεσε απάντηση στη γενικευμένη αντιλαϊκή επίθεση

Η απεργία στους κλάδους και στους χώρους που κηρύχθηκε είχε επιτυχία, αποτέλεσε απάντηση στη γενικευμένη αντιλαϊκή επίθεση.

Read more: Για την απεργία στις 12 Γενάρη και τον άθλιο...

Πρόσφατα το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) κατέθεσε πρόταση προς το Υπουργείο Παιδείας για τη νομοθετική ρύθμιση απόκτησης διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας. Η κυβέρνηση υιοθετώντας αυτή την εισήγηση ανοίγει τον δρόμο για την απόσπαση της Παιδαγωγικής Επάρκειας από το πτυχίο, πατώντας στους νόμους των προηγούμενων κυβερνήσεων, υψώνοντας νέα εμπόδια μεταξύ πτυχίου και επαγγέλματος των μελλοντικών εκπαιδευτικών αλλά και των σημερινών χιλιάδων αναπληρωτών συναδέλφων.

Στόχος τους είναι η παγίωση του άθλιου καθεστώτος της αδιοριστίας, της εργασιακής ανασφάλειας και περιπλάνησης, του «κυνηγητού» προσόντων και πιστοποιήσεων για λίγους μήνες δουλειάς και προϋπηρεσίας.

Στην πρόταση ΙΕΠ και Υπουργείου Παιδείας προβλέπεται:

“... Τα μαθήματα παιδαγωγικού́ και διδακτικού́ χαρακτήρα προσφέρονται ή (1) από́ τα Τμήματα Προπτυχιακών Σπουδών (οπού αυτό́ είναι δυνατό́) ή κυρίως (2) από́: (α) την προς ίδρυση ειδική́ Δομή́ υπό́ την ευθύνη της Συγκλήτου...” και “... οι απόφοιτοι ώστε να μπορούν να διδάξουν ενότητες μαθήματων στο σχολείο (π.χ. Φυσικές Επιστήμες και όχι μόνο Φυσική́) παρέχονται (1) από́ τα Πανεπιστημιακά́ Τμήματα και (2) τις Σχολές (κυρίως για τα μαθήματα των άλλων αντικειμένων της ενότητας, π.χ. όλα τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών) κατά́ τη διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών - ως μαθήματα υποχρεωτικά́, επιλογής ή και εκτός προγράμματος πτυχίου...”

Με την πρόταση αυτή δίνεται η δυνατότητα στα Πανεπιστήμια να παρέχουν κύκλο μαθημάτων για την απόκτηση Παιδαγωγικής Επάρκειας είτε μέσα από τα ίδια τα τμήματα είτε κυρίως από ειδικές δομές όπου θα «πουλιέται» η αντίστοιχη πιστοποίηση.

Η απόσπαση της Παιδαγωγικής Επάρκειας από το πτυχίο αποσκοπεί στο να σμπαραλιάσει τα πτυχία από τα επαγγελματικά δικαιώματα των μελλοντικών εκπαιδευτικών δημιουργώντας επιπρόσθετα εμπόδια στην άσκηση του επαγγέλματος. Την ίδια στιγμή φτιάχνεται μια καινούργια αγορά όπου θα «πουλιέται και θα αγοράζεται» η επάρκεια των πτυχιούχων. Ήδη η ΑΣΠΑΙΤΕ, το ΕΚΠΑ, αλλά και άλλα πανεπιστημιακά τμήματα έχουν ήδη προχωρήσει στην υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων παιδαγωγικής πιστοποίησης με δίδακτρα (με τιμές από 600 ευρώ και πάνω) για τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς.

Η απόκτηση της Παιδαγωγικής Επάρκειας έρχεται να προστεθεί στο ατέλειωτο κυνήγι μοριοδοτήσεων, πιστοποιήσεων, διαγωνισμών ΑΣΕΠ και δεκάδων άλλων φίλτρων κλείνοντας έτσι τη στρόφιγγα για το πόσοι θα δουλέψουν στην Εκπαίδευση με βάση και τις οδηγίες της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Σε αντίθεση βέβαια με τις τραγικές ελλείψεις των σχολείων για μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό που θα καλύπτει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

Στο ίδιο το κείμενο του ΙΕΠ προτείνεται η ενοποίηση επιστημονικών αντικειμένων (π.χ. Χημικός να μπορεί να διδάξει όλες τις Φυσικές Επιστήμες κοκ) με στόχο από την μια πλευρά να εξοικονομηθεί  εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία και από την άλλη να υπηρετηθούν οι αντιπαιδαγωγικές αλλαγές στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο που ετοιμάζουν με τον εκπαιδευτικό να διδάσκει μέσω των διπλών και τριπλών αναθέσεων τα πάντα.

Δεν ανεχόμαστε να μπαίνουν όλο και περισσότερα εμπόδια στη σύνδεση του πτυχίου με το επάγγελμα! Όλη η απαραίτητη γνώση για την εξάσκηση του επαγγέλματος να δίνεται στο πτυχίο. Το πτυχίο να αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση διορισμού.

Απαιτούμε:

  • Καμία σκέψη για απόσπαση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας από το πτυχίο. Το πτυχίο να αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για δουλειά.
  • Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των άμεσων αναγκών λειτουργίας των σχολείων. Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων συναδέλφων.
  • Κατάργηση του πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας, του θεσμού του δόκιμου εκπαιδευτικού, όλων των εμποδίων για την εξάσκηση του επαγγέλματος!
  • Ετήσια περιοδική επιμόρφωση για όλους τους εκπαιδευτικούς, με πλήρη απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, η οποία να υπηρετεί τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Επιμόρφωση ενιαία, δημόσια και δωρεάν, μέσα από παιδαγωγικές σχολές, με κεντρική κρατική ευθύνη και πλήρη και αποκλειστική κρατική χρηματοδότηση.
  • Να επανέλθει η εκπαιδευτική άδεια με αποδοχές και να καλύψει παραπέρα σπουδές.
  • Άμεσα να παρθούν μέτρα για το κόστος και τις προϋποθέσεις επιμόρφωσης, όπως μετακίνηση, διατροφή, συγγράμματα, παροχή πάσο κλπ.

Αθήνα, 19-12-2017

   Το ΠΑΜΕ Εκπ/κών Λέσβου στέλνει εγκάρδιο αγωνιστικό χαιρετισμό στις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους που συμμετείχαν στη ΓΕΝΙΚΗ  Πανεργατική ΑΠΕΡΓΙΑ στις 14 του Δεκέμβρη.

Σφίγγει το χέρι στους συναγωνιστές εκπαιδευτικούς που έδωσαν μαζικά το αγωνιστικό τους παρόν στην απεργιακή συγκέντρωση στην πλατεία Σαπφούς, με το ΠΑΝΟ του ΠΑΜΕ,  μαζί με άλλους εργαζόμενους, αγρότες, φοιτητές, αυτοαπασχολούμενους, κόντρα στο συμβιβασμό και την υποταγή, προσπερνώντας την ηττοπάθεια και τις αυταπάτες του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού.

     Ο παλιός κι ο νέος κυβερνητικός συνδικαλισμός αντάμα με τα «επαναστατικά λαγωνικά» ανίχνευσης αριστερών κυβερνητικών προσήμων που συντονισμένα καλούσαν τους εργαζόμενους στη γραμμή υπεράσπισης των «κόκκινων γραμμών», πνέουν πλέον τα λοίσθια. Ο εφησυχασμός, η ελπίδα  και η  «ανοχή», τα τρία μεγάλα «ατού» της «πρώτης φοράς αριστερής κυβέρνησης» αρχίζουν να «εξανεμίζονται και να εξαντλούνται».

   Οι τεχνητές αναπνοές από συμβιβασμένες πλειοψηφίες, όπως π.χ. απ’ την πλειοψηφία της ΕΛΜΕ Λέσβου (ΔΑΚΕ – ΣΥΡΙΖΑ) που «θυμήθηκε» την απεργία στο και πέντε!! ή από ΜΜΕ που «μπέρδεψαν» τις συγκεντρώσεις δεν αρκούν, αφού η περιβόητη «κοινωνική ευαισθησία» της κυβέρνησης σήμερα φτάνει στο σημείο:

   l Να κόβει το επίδομα των 300€ για φτωχές οικογένειες που έχουν παιδιά στο σχολείο και να απολύει αναπληρωτές με ανίατες ασθένειες!

  l Να συλλαμβάνει εργαζόμενους στα Γιάννενα επειδή διεκδίκησαν το αυτονόητο! Επειδή διεκδίκησαν από την εργοδοσία τα δεδουλευμένα τους!

  l Να χτυπά με ΜΑΤ φοιτητές, που ζητάγανε ζεστό νερό και φαγητό στις φοιτητικές εστίες τους!

  l Να ρίχνει ανελέητα με τα ΜΑΤ χημικά σε πρωτοπόρους εργάτες, που υπερασπίζονται το ιερό δικαίωμα της ΑΠΕΡΓΙΑΣ, το μοναδικό όπλο της εργατικής τάξης να αποσπά, έστω και ψίχουλα από τα αφεντικά.

   Στυλοβάτες αυτών των πρακτικών της κυβέρνησης (και τοπικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ), που «φθάνοντας στον πάτο» καλούν εισαγγελείς να «επιληφθούν» για συμβολική κατάληψη του πρώην Υπουργείου Αιγαίου, σε ημέρα ΑΠΕΡΓΙΑΣ. Παραδίνουν κι εδώ απτά τοπικά Λεσβιακά μαθήματα «ΣΥΡΙΖΑΙΙΚΗΣ αριστερής ευαισθησίας»! Δείχνουν ότι είναι τόσο «καλοί» όσο κι οι προκάτοχοί τους ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.  

Η πολιτική τους είναι απάνθρωπη και εγκληματική! Τον ίδιο δρόμο παίρνουν και οι αντιλήψεις τους περί «δημοκρατικών ελευθεριών» και άλλων παρόμοιων, που με μεγάλη ευκολία, μέχρι πρότινος, ανέξοδα «εκτοξεύονταν» από τα χείλη τους. 

Να είναι σίγουροι για ένα: Ούτε η απογοήτευση ούτε οι «αθώες ευγενείς προειδοποιήσεις» τους – απειλές τους, θα εμποδίσουν  πρωτοπόρους εργαζόμενους να οργανώνονται και να παλεύουν για το δίκιο της τάξης τους, για την οριστική απελευθέρωση απ’ τα δεσμά της!

                                                                                        Μυτιλήνη 15/12/2017 

Πέμπτη 14 Δεκέμβρη   ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ!

11 π.μ. όλοι στην πλατεία Σαπφούς

Τώρα είναι ώρα να δώσουμε τη δική μας απάντηση!

Κανένας στη δουλειά, κανένα σχολείο να μην ανοίξει. Όλοι στη μάχη για την οργάνωση και την επιτυχία της απεργίας.

  • Αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά του 13ου – 14ου μισθού, ξεπάγωμα των Μισθολογικών Κλιμακίων.
  • Κάτω τα χέρια από τα συνδικάτα, από το δικαίωμα στην ΑΠΕΡΓΙΑ.
  • Μόνιμοι και μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για την κάλυψη των άμεσων αναγκών των σχολείων.
  • Εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων και συμβασιούχων - αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
  • Εδώ και τώρα Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά. Καμιά σκέψη για πέρασμα των νηπιαγωγείων στους Δήμους. Δημόσια δωρεάν παιδεία για όλο το λαό, όχι παιδεία με κουπόνια και voucher.
  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό, ούτε 1€ από τη τσέπη των λαϊκών οικογενειών για τη μόρφωση των παιδιών. Κατάργηση της επιχειρηματικής δράσης στην Παιδεία.
  • Λεφτά για τη μόρφωση των παιδιών όχι για το ΝΑΤΟ και τους πολεμικούς εξοπλισμούς.

Δε θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε!

Τα μέτρα της 3η αξιολόγησης που φέρνει η  κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είναι ένας ακόμα κρίκος στη βαριά αλυσίδα που έχουν δέσει στο λαό. Είναι αποτέλεσμα των μνημονίων που ψήφισαν μαζί με την κυβέρνηση η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τα υπόλοιπα αστικά κόμματα. Απαιτούνται και υπαγορεύονται από την Ε.Ε., τον ΣΕΒ και τους επιχειρηματικούς ομίλους που επιθυμούν ένα σεληνιακό τοπίο για εμάς τους εργαζόμενους για να αυγαταίνουν τα κέρδη τους.

Προετοιμάζουν νέα μεγαλύτερη έφοδο στη ζωή μας

 και επίθεση στα δικαιώματα μας!

Τα μέτρα αυτά δεν αποτελούν το «τέλος του μνημονίου» και την «αρχή μιας νέας σελίδας για τη χώρα» όπως υποστηρίζει η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της. Ήρθαν για να μείνουν! Ξηλώνουν εργατικά, λαϊκά δικαιώματα που κατακτήθηκαν με αγώνες και θυσίες για να προετοιμάσουν νέα, μεγαλύτερη, επίθεση.  

Αν το μέλλον που μας προετοιμάζουν είναι ρόδινο τότε γιατί φέρνουν νομοσχέδιο που απαγορεύει την απεργία; Βάζουν νέα εμπόδια στην οργάνωση των εργαζομένων, στο απεργιακό δικαίωμα, γιατί ξέρουν καλά ότι γρήγορα θα γεννηθούν νέοι, πιο μαζικοί και συντονισμένοι, αγώνες απέναντι στη βάρβαρη και ταξική πολιτική που γονατίζει τους εργαζόμενους στο όνομα της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Το φόβο μας να έχουν!!

Τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και οι ελευθερίες, το δικαίωμα στην απεργία κατακτήθηκαν με αγώνες και αίμα.

Δεν μπορούμε να τους αφήσουμε να τα πάρουν πίσω!

Ας σκεφτεί ο καθένας: Τα προαπαιτούμενα της αξιολόγησης που φέρνουν αλλά και οι σχεδιασμοί στην εκπαίδευση σηματοδοτούν το τέλος της επίθεσης;

  • Ο φετινός προϋπολογισμός φορτώνει επιπλέον 2,74 δις ευρώ στις πλάτες των εργαζομένων, ενώ παράλληλα προβλέπει «ζεστό χρήμα» για το κεφάλαιο. Μέχρι το 2060 έχουν συμφωνηθεί προϋπολογισμοί λιτότητας και φοροληστείας, θεόρατα πλεονάσματα που θα τα επωμιστούμε εμείς οι εργαζόμενοι. Αυτό είναι τέλος της επίθεσης;
  • Ανοίγουν άμεσα τους πλειστηριασμούς της λαϊκής κατοικίας γιατί τα λεγόμενα «κόκκινα δάνεια» είναι αγκάθι για τις τράπεζες και τους «επενδυτές» που θέλουν «αναθέρμανση της αγοράς κατοικίας».  Αυτό είναι τέλος της επίθεσης;
  • Με το νόμο για τη ρύθμιση του εργάσιμου χρόνου των ιατρών, νομοθετούν την εργάσιμη εβδομάδα των 60 ωρών. Στόχος τους είναι η πλήρη διάλυση του ωραρίου των εργαζομένων. Σχεδιάζουν τη γενίκευση της διευθέτησης του εργάσιμου χρόνου σε όλους του κλάδους και στην εκπαίδευση. Η αύξηση του ωραρίου, η κινητικότητα, ο εκπαιδευτικός λάστιχο, η εντατικοποίηση είναι απαιτήσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ.
  • Οι αλλαγές στην Προσχολική Αγωγή, η προσπάθεια από την κυβέρνηση να περάσει το Νηπιαγωγείο στους Δήμους δεν είναι οδηγός για όλο το Δημόσιο, για όλη την εκπαίδευση;
  • Οι σχεδιασμοί για το νέο Λύκειο και τον τρόπο πρόσβασης δε σηματοδοτούν ένα ακόμα πιο σκληρό, ταξικό και ανταγωνιστικό σχολείο;
  • Η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, τα τεράστια κενά στην ειδική αγωγή, το μοίρασμα των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης σε 4 και 5 μαθητές, η μετακίνηση συναδέλφων μέχρι και σε 5 σχολεία για τη συμπλήρωση ωραρίου δεν είναι αποτελέσματα της πολιτικής των σκληρών περικοπών που συνεχίζονται από το σχέδιο του φετινού προϋπολογισμού;

Η πολιτική τους είναι απάνθρωπη και εγκληματική!  Δίκαιη ανάπτυξη σ΄ ένα άδικο σύστημα δεν υπήρξε ποτέ ούτε θα υπάρξει!

Μόνο ο αγώνας, η οργάνωση, η λαϊκή συμμαχία μπορεί να βάλει φρένο, να ανατρέψει τη σημερινή πραγματικότητα!

Έχουμε τη δύναμη και τη θέληση να επιβάλουμε το δίκιο μας. Να παλέψουμε για την ικανοποίηση των δικαιωμάτων μας.

Page 7 of 28

Σχετικοί ιστότοποι

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου

 

Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου

Go to top